Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je na prodej luxusní teréňák, o němž jste možná neslyšeli. Měl konkurovat Range Roveru

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 11. 2019 • 13:42
23
6
Zobrazit náhledy (23)
Rayton Fissore Magnum 2.4 TD 4x4 Rayton Fissore Magnum 2.4 TD 4x4 Rayton Fissore Magnum 2.4 TD 4x4 Rayton Fissore Magnum 2.4 TD 4x4 Rayton Fissore Magnum 2.4 TD 4x4 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1988 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1988 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1988 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1988 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1988 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1997 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1997 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998 Rayton Fissore Magnum/Laforza 1998

V Česku se objevilo na prodej jedno postarší luxusní auto, u kterého existuje velká šance, že ho v republice nikdo jiný mít nebude. A že ho dokonce bude jen málokdo znát. Přitom není moc drahé.

Vůz jménem Rayton Fissore Magnum možná na první pohled připomíná přerostlý Fiat Uno, ve skutečnosti jde o stroj, který měl konkurovat Range Roveru.

Italskou firmu Rayton Fissore založila v roce 1976 v Saviglianu Fernanda Fissore spolu se svým manželem Giulianem Malvinem. Jejím nejvýznamnějším počinem byl právě luxusní 4,57 m dlouhý, 2,01 m široký a 1,89 m vysoký off-road Magnum, který se poprvé ukázal v roce 1984. Jako základ posloužil středně těžký vojenský speciál Iveco 40 PM 10, později dovedený do výroby pod typovým označením VM 90. Podvozek s rozvorem 2,7 m a překvapivě nezávislým zavěšením byl jen snížen a zkrácen. Samozřejmě nechyběl pohon všech kol.

Magnum používalo stavební techniku Univis, kterou si nechal Rayton Fissore patentovat, tuhou čtvercovou trubkovou strukturu připevněnou k rámu nejen šrouby, ale i desítkou pryžových silentbloků. Vysloužilo si obdiv při bočních a čelních nárazových testech, ve své době jej považovali za nejbezpečnější off-road světové produkce.

V průběhu let se pod kapotou objevilo několik motorů. Jejich přehled, stejně jako mnoho dalších podrobností o modelu Magnum a jeho dalších osudech, najdete v tomto starším (a parádním) článku kolegy Aleše Dragouna:

Pro nás je důležité, že se jeden exemplář z roku 1988 objevil na prodej v české inzerci. O jeho pohon se stará 2,4litrový turbodiesel VM Motori 492 o výkonu 80 kW, spojený s manuální převodovkou. Červené Magnum za svůj život najezdilo 147.193 km.

Pohled do kabiny pak odhalí na tehdejší dobu u terénních aut nebývalý luxus. Najdeme tu hnědé kožené čalounění a dřevěné obložení, ve výbavě nechybí prvky jako alarm, autorádio, centrální zamykání, elektrická okna, elektrická zrcátka, klimatizace, posilovač řízení či vyhřívaná zrcátka.

A cena? Prodejce žádá 189.900 korun, což není zas tak moc, jak byste u takového "exota" (vzniklo jen asi 6 tisíc kusů) možná čekali.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Italská kvalita na první pohled...
| 21. 11. 2019
když vidím to řidičovo sedadlo je jasné, že se od toho auta nic dobrého čekat nedá :-(
Re: Poslední aristokratka
| 21. 11. 2019
Ano, máte pravdu, Vojta Kotek v něm jezdí v "Poslední aristokratce", je to jedno z lepších míst tohoto filmu, který jinak nestojí opravdu za nic :(
Re: Poslední aristokratka
| 21. 11. 2019
Podle me stoprocentne ... take jsem si rikal co je to za divne Uno :D
Poslední aristokratka
| 20. 11. 2019
Nebyl tenhle vůz ve filmu poslední aristokratka? Lámal jsem si hlavu v čem tam jezdí Kotek...
Avatar - Ada je zase tady
Fešák!
| 20. 11. 2019
Auto, jak má být! Kdyby to dnes někdo vyráběl, jdu do něj!

Bohužel předběhlo dobu a dnes je už trochu starší, než aby
se ještě vyplatilo koupit, protože se na to už nic nesežene.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku