Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je na prodej luxusní teréňák, o němž jste možná neslyšeli. Měl konkurovat Range Roveru

Jan Zajíc
Diskuze (6)

V Česku se objevilo na prodej jedno postarší luxusní auto, u kterého existuje velká šance, že ho v republice nikdo jiný mít nebude. A že ho dokonce bude jen málokdo znát. Přitom není moc drahé.

Vůz jménem Rayton Fissore Magnum možná na první pohled připomíná přerostlý Fiat Uno, ve skutečnosti jde o stroj, který měl konkurovat Range Roveru.

Italskou firmu Rayton Fissore založila v roce 1976 v Saviglianu Fernanda Fissore spolu se svým manželem Giulianem Malvinem. Jejím nejvýznamnějším počinem byl právě luxusní 4,57 m dlouhý, 2,01 m široký a 1,89 m vysoký off-road Magnum, který se poprvé ukázal v roce 1984. Jako základ posloužil středně těžký vojenský speciál Iveco 40 PM 10, později dovedený do výroby pod typovým označením VM 90. Podvozek s rozvorem 2,7 m a překvapivě nezávislým zavěšením byl jen snížen a zkrácen. Samozřejmě nechyběl pohon všech kol.

Magnum používalo stavební techniku Univis, kterou si nechal Rayton Fissore patentovat, tuhou čtvercovou trubkovou strukturu připevněnou k rámu nejen šrouby, ale i desítkou pryžových silentbloků. Vysloužilo si obdiv při bočních a čelních nárazových testech, ve své době jej považovali za nejbezpečnější off-road světové produkce.

V průběhu let se pod kapotou objevilo několik motorů. Jejich přehled, stejně jako mnoho dalších podrobností o modelu Magnum a jeho dalších osudech, najdete v tomto starším (a parádním) článku kolegy Aleše Dragouna:

Pro nás je důležité, že se jeden exemplář z roku 1988 objevil na prodej v české inzerci. O jeho pohon se stará 2,4litrový turbodiesel VM Motori 492 o výkonu 80 kW, spojený s manuální převodovkou. Červené Magnum za svůj život najezdilo 147.193 km.

Pohled do kabiny pak odhalí na tehdejší dobu u terénních aut nebývalý luxus. Najdeme tu hnědé kožené čalounění a dřevěné obložení, ve výbavě nechybí prvky jako alarm, autorádio, centrální zamykání, elektrická okna, elektrická zrcátka, klimatizace, posilovač řízení či vyhřívaná zrcátka.

A cena? Prodejce žádá 189.900 korun, což není zas tak moc, jak byste u takového "exota" (vzniklo jen asi 6 tisíc kusů) možná čekali.

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

21. 11. 2019 21:35
Italská kvalita na první pohled...
když vidím to řidičovo sedadlo je jasné, že se od toho auta nic dobrého čekat nedá :-(
21. 11. 2019 10:57
Re: Poslední aristokratka
Ano, máte pravdu, Vojta Kotek v něm jezdí v "Poslední aristokratce", je to jedno z lepších míst tohoto filmu, který jinak nestojí opravdu za nic :(
21. 11. 2019 10:55
Re: Poslední aristokratka
Podle me stoprocentne ... take jsem si rikal co je to za divne Uno :D
20. 11. 2019 22:31
Poslední aristokratka
Nebyl tenhle vůz ve filmu poslední aristokratka? Lámal jsem si hlavu v čem tam jezdí Kotek...
Avatar - Ada je zase tady
20. 11. 2019 22:28
Fešák!
Auto, jak má být! Kdyby to dnes někdo vyráběl, jdu do něj!

Bohužel předběhlo dobu a dnes je už trochu starší, než aby
se ještě vyplatilo koupit, protože se na to už nic nesežene.