Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Španělsku klesá trh s novými auty, ojetiny zažívají boom

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 2. 2020 • 23:14
8
50
Zobrazit náhledy (8)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Ceny nových aut z nejrůznějších důvodů rostou - drahé technologie, investice do elektromobility... Ve Španělsku se začíná dařit ojetinám.

Evropští zájemci o nové auto to v posledních měsících nemají jednoduché. V takovém Španělsku loni klesly registrace nových aut meziročně o 4,8 %, přičemž prodej soukromníkům poklesl o 12 %. Je tady ale jeden segment, který naopak zažívá boom – ojetiny! Poptávka po vozech starších 20 let se v posledním roce zvýšila o 17 %.

Španělé přitom hlásí, že ani letos to s prodejem nových vozů nevypadá růžově. Ve srovnání s rokem 2019 znamenal první měsíc pokles o dalších 14 %. Alarmující je situace i podle asociace ANFAC, která je znepokojena faktem, že rodiny namísto nového vozu raději koupí starou ojetinu.

Tamní úřady si úpadek zájmu o nové automobily vysvětlují několika důvody. Zmiňují například možnost dlouhodobého pronájmu, hlavními důvody jsou ale pokles kupní síly a politická nejistota. Španělé mohli využít šrotovného naposledy v roce 2016, od té doby na nějaké atraktivní zvýhodnění čekají. A pokud přijde, pak nejspíše jen na drahé elektromobily, což pro domácnosti s průměrnými platy nebude řešení.

Ceny nových vozů navíc rostou, automobilky i z nejmenších modelů dělají mild hybridy, které nebudou kazit zpřísňující se požadavky na flotilové emise, což se samozřejmě promítá v ceně.

Podle analytiků by trend nastolený Španělskem je předzvěstí toho, co by se mohlo dít v dalších měsících napříč celou Evropou. Domácnosti si nákup nového vozu nebudou moci dovolit, tak raději sáhnou po cenově dostupnější ojetině. Zároveň se obávají, jak dlouho to ještě vůbec bude možné. Takový trend by vládám jednotlivých zemí samozřejmě nevyhovoval a je možné, že na ojetiny jednoduše „napaří“ obrovské sankce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Missouri
17. 2. 2020 08:58
Logicky
Na to, aby člověk dovedl predikovat, kam současný automobilní trend povede, nemusí být zaměstnancem prognostického ústavu. Lidé zkrátka nejsou hloupí, před nákupem auta přemýšlejí, shánějí informace a nechají si poradit. Takže, nová auta rovná se mizerné motory a spousty elektronických asistentů, jenž vám berou kontrolu nad řízením. Tohle není trend vyvolaný potřebami zákazníků, je jim to vnucováno. Elektronické monitorování vašeho chování za volantem. Lidé si většinou nepřejí být pod dohledem velkého bratra. Co je, sakra, komu do toho, jak řídím a kam jezdím? Tahle data se sbírají a mohou být zneužívána státní mocí proti mně. Takže sorry, ale slušné ojeté auto s dobrým motorem, které člověka nebude fízlovat, je dost rozumná volba. Ceny takových aut rostou a porostou dál.

https://www.autoforum.cz/…h-rychle-rostou/
17. 2. 2020 08:58
Re: 20 let stare auto?
Hele jezdím 10 let starým a jsem absolutně spokojený. Ty ušetřený peníze radši využiju efektivnějším způsobem než je mít stát na parkovišti.
17. 2. 2020 08:56
Re: Prudký růst zájmu o ojeté vozy začne v celé Evropě....
Já myslím, že by jí pomohlo kdyby jí někdo křápnul. Třeba by přestala být taková zapšklá :D
17. 2. 2020 08:55
Re: Prudký růst zájmu o ojeté vozy začne v celé Evropě....
Roste prakticky pořád vymja let 2008 a 2009, kdy se vlivem krize auta moc neprodávala. Takže Mr. Murphy má pravdu. Roste už několik let po sobě, takže je naprosto normální, že letos nebude následovat další boom v prodejích. Není nutný vyrábět každej rok víc a víc aut. Na co? A až přijde propad v prodejích 10-20% tak ceny půjdou logicky dolů. Hlavně, aby vlády nezačaly zase s jejich komoušskýma intervencema v podobě šrotovnýho na nákup nových aut. Tyhle řepácký zásahy do trhu jsou fakt na palici.
16. 2. 2020 18:13
Re: Nová Mazda
Těžko se mi to srovnává, když Tesla nemá model ekvivalentní éčkovému Mercedesu nebo pětce. Mohl bych se podívat na model S, ale ten je pro mě zbytečný a málo obratný. Co jsem chtěl říct, že v prémiové třídě už není úplně první a samozřejmá koupě spalovacího auta.
Takže se omlouvám, já jsem nikdy nevybíral mezi pětkou a trojkou, hledal jsem produkt, který se mi líbí a dopředu nebylo jasné, jak bude velký. Určitě ne moc velký:)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku