Vespa 125 a 300 GTS Super Tech míří na český trh v modernizovaném provedení
Vespa GTS Super Tech ve dvou motorových verzích přijíždí na český trh s omlazenou vizáží, moderními motory a novinkami v oblasti konektivity.
Společnost Faber Moto s.r.o., výhradní dovozce jednostopých vozidel značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa do České republiky, uvádí na český trh nejnovějších provedení skútrů Vespa GTS Super Tech, představující vrchol v nabídce verzí modernizované modelové řady GTS.
Vespa GTS Super Tech ve své aktuální podobě míří k zákazníkům ve dvou barevných provedeních, jimiž jsou šedá „Grigio Materia" a černá „Nero Vulcano“. Na první pohled modernizované skútry zaujmou novým designem přídě i zádě s LED světly. Mezi nově navržené detaily patří elegantní povrchové úpravy, boční mřížky s voštinovou strukturou, zpětná zrcátka, charakteristické ozdobné prvky na přídi i zádi a logo GTS. Ještě více komfortu poskytuje jezdci i spolujezdci nové sedlo s optimalizovanou ergonomií.
Nové funkce v oblasti konektivity uvedla Vespa v loňském roce nejprve prostřednictvím modelu Primavera a modernizovaný model GTS tuto nabídku nyní dále rozšiřuje. Chytrý panel přístrojů s displejem TFT disponuje systémem VESPA MIA s rozhraním pro připojení chytrého telefonu s aplikací VESPA App. Ta je bezplatně k dispozici ke stažení na portálech App Store a Google Play.
Ve spojení s přilbou Bluetooth může jezdec ponechat telefon v kapse a jednotlivé funkce od telefonování přes přehrávání hudby a navigaci s piktogramy až po upozornění ze sociálních sítí ovládat na řídítkách (všechny informace a pokyny se přitom zobrazují na displeji skútru), či dokonce hlasovými povely. VESPA App nabízí kromě zábavných funkcí také nejrůznější přehledy s podrobnými provozními údaji, informace o stavu vozidla a spojení se světem značky Vespa.
Vespa GTS Super Tech vedle svého atraktivního vzhledu a moderní výbavu přitahuje pozornost i nabídkou pohonných jednotek. V provedení 125 s nejvyšším výkonem 9 kW (12,2 k) lze za její řídítka usednout pouze s řidičským průkazem skupiny B.
Verze s označením 300 se však pyšní novou generací motoru 300 hpe (high performance engine), umožňující komfortní a rychlé cestování po městě i za jeho hranicemi. Historicky nejvýkonnější motor ve skútrech Vespa disponuje kapalinovým chlazením a poskytuje nejvyšší výkon 17,5 kW (23,8 k) při 8250 min-1 a maximální točivý moment 26 N.m při 5250 min-1. V porovnání s předchůdcem to znamená zvýšení výkonu o 12 % a točivého momentu o 18 %. Zároveň se podařilo snížit spotřebu paliva na 3,2 l/100 km a emise udržet pod limity normy Euro 4.
Jezdci v každodenním provozu ocení také vylepšené provozní vlastnosti díky vyššímu točivému momentu v nižších otáčkách. Inženýři značky Vespa se zaměřili rovněž na důslednou minimalizaci hluku a vibrací a zvýšení spolehlivosti. Jejich pozornosti neunikla ani převodovka CVT.
Vespa GTS reprezentuje řadu skútrů Vespa s velkou kapotáží, která přišla na scénu v roce 1977 s nesmrtelným modelem Vespa PX, z něhož se stal prakticky „přes noc“ bestseller. Model s označením GTS byl poprvé představen v roce 2005, tehdy s motorem 250 cm3, a o tři roky později následovala vrcholná verze GTS Super s motorem 300 cm3.
Na mnoha trzích patří Vespa GTS dlouhodobě mezi velmi žádané motocykly a celkový počet prodaných skútrů GTS již překonal hranici 300.000. V sousedním Rakousku byla Vespa GTS 300 v loňském roce dokonce absolutně nejprodávanějším motocyklem a opět tak potvrdila svůj status jedničky trhu, který drží už několik let po sobě.
Na českém trhu lze modernizovaný model Vespa GTS 125/300 Super Tech, který bude k vidění rovněž na největším srazu PragoVespa 2019, objednávat za ceny 153.900/165.900 Kč. Modelová řada GTS zahrnuje 5 verzí: GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS Super Sport a GTS Super Tech. Rozsáhlé možnosti individualizace završuje široký sortiment atraktivního příslušenství a doplňků včetně stylových přileb a oblečení.
Zdroj: Faber Moto s.r.o.