Vialle 1,2 LPdi: Přímé vstřikování LPG pro 1,2 TSI
Systém se nazývá LPdi (Liquid Propane direct injection) a již z významu zkratky je zřejmý základní princip. Jedná se o vícebodové přímé vstřikování zkapalněného ropného plynu. Vychází z dosud používaného LPI, pro dopravu paliva do válců ale používá standardní benzinové vstřikovače. V průběhu celého procesu se plyn drží v tekutém stavu, nedochází tedy k jeho vypařování. O to se stará vysokotlaké palivové čerpadlo v nádrži, které zajišťuje i správnou cirkulaci plynu.
Konvenční vozidla na LPG při startu vždy spalují benzin, až po rozjezdu přepnou automaticky na tekutý plyn. LPdi ovšem umožňuje spuštění agregátu rovnou na LPG, a to díky zmíněnému membránovému čerpadlu. Od něj vedou k motoru vysokotlaké hadice, Vialle je používá místo běžných měděných trubek kvůli lepší izolaci a větší odolnosti. Rozvodný blok obsahuje regulátor a snímač tlaku a uzavírací ventil. Nespotřebovaná část paliva se vrací zpět do toroidní nádrže v zavazadlovém prostoru. Je-li prázdná, systém automaticky přepne na benzin. Nádrž na konvenční palivo totiž zůstala zachována v původní velikosti, byť je brána pouze jako rezerva.
Mezi oběma druhy pohonných látek lze také libovolně přepínat pomocí FSU (fuel selection unit – doslovně jednotka výběru paliva), kterou má Vialle patentovanou. Úpravy nemají vliv na výkon motorů, ani na plnění emisních norem, Euro 5 je samozřejmostí. Pouze startování může trvat delší dobu.
Tato firma působí i u nás. Upravit lze kromě motorů 1,2 TSI také silnější přeplňované čtrnáctistovky. Zájemci zaplatí v obou případech zhruba 60 tisíc Kč. Samotný Volkswagen oproti tomu na německém trhu nabízí tovární dvoupalivovou zástavbu například do Pola 1,6.