Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vialle 1,2 LPdi: Přímé vstřikování LPG pro 1,2 TSI

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Nizozemská společnost Vialle nabízí přestavbu na LPG pro zážehové turbomotory 1,2 TSI koncernu Volkswagen.

Systém se nazývá LPdi (Liquid Propane direct injection) a již z významu zkratky je zřejmý základní princip. Jedná se o vícebodové přímé vstřikování zkapalněného ropného plynu. Vychází z dosud používaného LPI, pro dopravu paliva do válců ale používá standardní benzinové vstřikovače. V průběhu celého procesu se plyn drží v tekutém stavu, nedochází tedy k jeho vypařování. O to se stará vysokotlaké palivové čerpadlo v nádrži, které zajišťuje i správnou cirkulaci plynu.

Konvenční vozidla na LPG při startu vždy spalují benzin, až po rozjezdu přepnou automaticky na tekutý plyn. LPdi ovšem umožňuje spuštění agregátu rovnou na LPG, a to díky zmíněnému membránovému čerpadlu. Od něj vedou k motoru vysokotlaké hadice, Vialle je používá místo běžných měděných trubek kvůli lepší izolaci a větší odolnosti. Rozvodný blok obsahuje regulátor a snímač tlaku a uzavírací ventil. Nespotřebovaná část paliva se vrací zpět do toroidní nádrže v zavazadlovém prostoru. Je-li prázdná, systém automaticky přepne na benzin. Nádrž na konvenční palivo totiž zůstala zachována v původní velikosti, byť je brána pouze jako rezerva.

Mezi oběma druhy pohonných látek lze také libovolně přepínat pomocí FSU (fuel selection unit – doslovně jednotka výběru paliva), kterou má Vialle patentovanou. Úpravy nemají vliv na výkon motorů, ani na plnění emisních norem, Euro 5 je samozřejmostí. Pouze startování může trvat delší dobu.

Tato firma působí i u nás. Upravit lze kromě motorů 1,2 TSI také silnější přeplňované čtrnáctistovky. Zájemci zaplatí v obou případech zhruba 60 tisíc Kč. Samotný Volkswagen oproti tomu na německém trhu nabízí tovární dvoupalivovou zástavbu například do Pola 1,6.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - paviuk
12. 7. 2012 14:58
Docela mě tato technologie zajímá
Mám VW 1,2 TSI -77 kW docela jsem začal přemýšlet o LPG ještě zvažuji zda Vialle LPdi nebo BRC údajně má Vialle problémy (nebo je mají lidé kteří by ho měli montovat - bojí se) je to novinka a za tu ceno se do toho asi nikomu moc nechce není tu někdo kdo už Vialle má na TSI?
15. 3. 2012 20:58
Pentastar
Nevíte zda někdo už dal plyn na motor Pentastar ? Hledám a zatím se mi zdají všechny firmy nic moc ...a hlavně to nikdo ještě nedělal...
2. 2. 2012 12:57
spotreba benzínu
Ahojte. Mam toto auto a spotrebu benzínu mám 5,5 pri normálnom predpisovom jazdení a presnosť PC je +/- 0,1.

Avatar - Choochoo
7. 6. 2011 09:23
Re: spotreba
Zajimalo by me kolik promeruje pal.poc. v golfu, kolega 1,2 TSI jezdi dlohodobe za 6 litru, coz mi teda neprijde jako zadny zazrak, kdyz prictu jeste takovych cca 0,5litru chybu pocitace.
[odkaz]
Avatar - Ronault.
6. 6. 2011 21:37
Re: spotreba
Trochu jsi mne s těmi procenty zaujal, tak jsem mrknul na spritmonitor a u aut se stejnou motorizací jako mám já, ale při jízdě na benzín je spotřeba oproti průměru aut na LPG o 10,1% nižší, já mám s LPG oproti všem benzíňákům spotřebu vyšší o 13,9%.

ALe z vlastních zkušeností vím, že ty rozdíly se mění, pokud jedeš úsporně, tak se i ten rozdíl zmenšuje, čím větší spotřeba benzínu, tím větší procentuální rozdíl u LPG. Neměl jsem problém udělat v zimě při plném zatížení rozdíl 2,5 litru, na jaře na okresce s lehkou nohou jsem se dostal i pod průměr s benzínem.

Taková podle mě velká skupina, Golfy IV 1,6 74 kW:
benzín: [odkaz] 8,24 l/100 km
LPG: [odkaz] 9,53 l/100km
Spotřeba tedy vzrostla oproti benzínu, pokud správně počítám, o 15,6% (to je výš než u mého auta)

Nicméně spritmonitor je velmi dobrý prostředek k pohledu na spotřeby v reálu