Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vládní projednání harmonogramu mýtného tendru se odkládá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Projednání harmonogramu příprav tendru na nového provozovatele mýtného systému vládou se odkládá o týden. Ministr dopravy Dan Ťok stáhl materiál z jednání kabinetu.

Po debatě s koaličními partnery a jednání s vládním řídicím výborem pro mýto se ministr rozhodl materiál doplnit a vyjasnit. "Ministerstvo upřesní důvody toho, proč není efektivní rozšiřovat zpoplatnění i na silnice II. a III. tříd," uvedl Ťok.

Ministerstvo také vyjasní otázku termínu zavedení evropské služby jednotného mýta. "I přes tato doplnění dál pokračujeme v přípravě technologicky neutrálního řízení na dodavatele výběru mýta po roce 2016," dodal Ťok.

Z návrhu, kterým se měli ministři zabývat, zmizela proti původní verzi zmínka o nutnosti pracovat na prodloužení smlouvy s nynějším provozovatelem, společností Kapsch. Smlouva s Kapschem vyprší na konci příštího roku.

Podle ministerstva dopravy ale má harmonogram, který počítá s vypsáním soutěže na jaře 2016 a s podepsáním smlouvy s vítězem v září, řadu rizik. Nepočítá například s tím, že by se někdo z neúspěšných uchazečů odvolal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a zároveň předpokládá součinnost firmy Kapsch.

Od firmy Kapsch bude ministerstvo potřebovat souhlas ke zpřístupnění licencí k mýtnému systému s předstihem, aby bylo možné do připravovaného tendru zahrnout i infrastrukturu, tedy mýtné brány a kamionové palubní jednotky, které současný systém využívá a které patří státu.

Pro případ, že by současný provozovatel se státem nespolupracoval, počítá ministerstvo s vypsáním soutěže, která by vybudovanou infrastrukturu nezohledňovala. Tím by ale byla znehodnocena investice šesti miliard korun, z nichž pět miliard připadá na náklady na vybudování mýtných bran a miliarda na palubní jednotky, uvedlo v materiálu pro jednání kabinetu ministerstvo.

Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a části silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. Rozsah zpoplatnění navrhuje ministerstvo zachovat i po roce 2017 pouze s možností rozšíření zpoplatnění na tisíc kilometrů nejfrekventovanějších úseků silnic prvních tříd.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)