Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Beetle: První dojmy, česká cena

Volkswagen New Beetle
Volkswagen New Beetle
Volkswagen New Beetle
Volkswagen New Beetle
53 Fotogalerie
Diskuze (72)

Nečekanou novinkou brněnského autosalonu je nejnovější provedení Volkswagenu „Brouk“.

Nová generace VW Beetle, která se představila v dubnu na autosalonu v Šanghaji, je jedním z největších překvapení Autosalonu Brno 2011. Návštěvníci autosalonu se proto mohou s vozem, který se začne na českém trhu prodávat až v říjnu, seznámit už nyní.

Vystavený bílý Beetle má pod kapotou základní motorizaci. Tou je přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 77 kW. S tímto motorem vyjde VW Beetle podle předpokladu dovozce na 399.900,- Kč.

Sériová výbava v této ceně zahrnuje ESP, šestici airbagů, rádio RCD 310, klimatizaci, tempomat a další.

Design karoserie se přiblížil původnímu Brouku. Nový Beetle se proto stává doslova moderním a zároveň funkčním retrem. Novinkou jsou bezrámová okna bočních dveří, která nahrazují jednodušší a obvyklejší rámovou konstrukci předchůdce.

Podvozková platforma pochází z Golfu. Tím jsou dané vnější rozměry, výrazně větší než co nabízí konkurence v podobě Mini nebo Fiatu 500. Z technického hlediska podstatnou změnou je ale výměna víceprvkové zadní nápravy z Golfu za jednodušší a robustnější tuhou nápravu s panhardskou tyčí.

Karoserie velikostně odpovídající nižší střední třídě (délka 4278 mm) znamená také slušný vnitřní prostor. Nízký posaz zaručuje dostatek prostoru ve svislém směru, krátká palubní deska a vpřed posunuté čelní sklo zase poskytuje dostatek místa podélně.

Palubní deska rozvíjí svébytný styl, byť se musí místy spolehnout na sdílení součástek s jinými koncernovými modely.

Na první pohled zaujme lakovaný pás dekoru, který tvoří spodní hranu všech bočních oken a také podstatnou část palubní desky. Přístrojový štít je do tohoto elementu zcela zapuštěn. Trojice budíků navíc překvapí svým uspořádáním – otáčkoměr a palivoměr jsou stejně velké (dominantní je rychloměr uprostřed).

Před spolujezdcem se vedle klasické přihrádky nachází ještě pod čelním oknem uzavíratelná schránka na rukavice – tradiční to prvek, který znají majitelé mnoha poválečných aut.

Štědrá nabídka vnitřního prostoru se ale neomezuje jen na přední sedadla. Stěžovat si nebudou ani cestující vzadu – jednak mají díky dlouhým bočním dveřím relativně snadný přístup, jednak se nebudou cítit stísněně na šířku ani na délku. Hlavním limitem je výška nad sedákem, způsobená postupným (a zvenku velmi elegantním) klesáním zadního sloupku.

Zavazadlový prostor je se svými 311 litry překvapivě objemný, díky lepící sadě má hluboko položené dno.

K prezentovanému motoru 1,2 TSI/77 kW se postupně přidají další agregáty – benzinové 1,4 TSI/118 kW a 2,0 TSI/147 kW a turbodiesely 1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/103 kW.

Výroba bude probíhat v Mexiku. Americký trh v létě dostane jen dvoulitrové motory a navíc 2,5 R5 (127 kW), do Evropy nová generace Beetlu dorazí s výše uvedenými motory na přelomu října a listopadu. Jak se bude blížit uvedení na český trh, budou zveřejněny kompletní české ceny.


Vstoupit do diskuze (72)