Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

Ondřej Láník
Diskuze (48)
VW v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace SUV. Do nejmenších detailů se představila i nová technika.

První novinářský den na Tokyo Motor Show přinesl velkou a nečekanou premiéru z Evropy. Vody Tiguanů a Touaregů by mohl zvířit mladší a menší model. Od ryze terénních vozů automobilky i zákazníci pomalu upouštějí, aby se přesunuli na jednoznačně těžko definovatelné pole crossoverů. Právě tam míří taky studie Volkswagen Cross Coupé.

Poprvé s novým designem

Delší než Golf, kratší než Tiguan. Mít tato studie na masce logo okřídleného šípu, mluvili bychom o nové generaci Škody Yeti. V případě Volkswagenu je rozklíčování přítomnosti nové studie mnohem složitější. Může jít o předskokana třetímu SUV od Volkswagenu, nebo jen stylistické cvičení, z něhož vzejde nástupce aktuálního Tiguanu.

Automobil s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm dostal zcela novou karoserii, která jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

Zřejmý je vliv sportovněji orientovaných SUV, který v posledních letech přichází do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Na celkový dojem z auta má vliv vysoký ponton karoserie, 20palcová kola obutá do pneumatik 265/45 R20 a zcela nové řešení přídě. Ta opticky rozšiřuje tento prototyp. Věcné linie, které dosud hrály u VW hlavní roli, se tímto možná začnou komplikovat. Novinkou je intenzivní propojení masky se světlomety, prostřednictvím žeber ve spodní části.

Poprvé s MQB

Nová studie je přelomová především proto, že jde o první automobil postavený z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek. Automobilka si od nového technického základu slibuje úspory z rozsahu, při zachování mimořádně vysoké míry flexibility v konstrukci a designu.

Volkswagen Cross Coupé dostal složitou hybridní hnací soustavu s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. Jde o vůz s pohonem všech kol, ale v duchu moderních elektropohonů není přenos hnacích sil postaven na byť dočasném mechanickém propojení přední a zadní nápravy, ale naopak na rozdělení zdroje hnací síly na několik částí.

Přeloženo do lidštiny, přední kola pohání spalovací motor TSI (110 kW, 210 Nm) a eletromotor (40 kW, 180 Nm). Obojí je propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola dostal na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Místo spojovacího hřídele a mezinápravového diferenciálu zaujala sada Li-Ion osmi akumulátorů (celková kapacita 9,8 kWh). Oba elektromotory mohou fungovat v generátorovém režimu a dobíjet tak sadu baterií.

Volkswagen slibuje, že podobný vůz bude schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem, kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu pro podobná vozidla pak činí jen 2,7 l/100 km. Palivová nádrž na benzin s objemem 55 l má podle automobilky vystačit na 815 km, zásoba elektrické energie v akumulátorech zvětší akční rádius auta až na 855 km.

Volkswagen Cross Coupé má pohotovostní hmotnost 1748 kg, 58 % této hmotnosti připadá na přední a 42 % na zadní nápravu. Uveze až 450 kg, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7 s a nejvyšší rychlost činí 201 km/h.

Crossover pro čtyři

Automobil kompaktních rozměrů s opticky nevýznamnou kabinou pojme 4 cestující. Každý z nich má samostatné sedadlo. V zádi zbylo 380 l pro zavazadla, které lze rozšířit až na 1230 l sklopením sedadel. Volkswagen je pyšný na to, že hybridní hnací ústrojí ani řešení pohonu zadních kol nijak neomezuje využitelnost interiéru.

Řidič dostává informace z klasicky vyhlížejícího přístrojového štítu, který je ale ve skutečnosti plně programovatelný, co do druhu zobrazovaných dat. Středová konzola začíná nahoře širokoúhlým displejem a končí dvěma otočnými ovladači mezi sedadly. Prvním se volí režim provozu vozidla („Sport“, „City“, „Offroad“), resp. míra uplatnění elektropohonu. Druhý ovládá ventilaci a klimatizaci. Mezi nimi je pak tlačítko elektrické parkovací brzdy.

Podstatné je, že když si odmyslíme samostatná sedadla a některé detaily interiéru, vypadá vnitřek Volkswagenu Cross Coupé celkem realisticky, takže by se brzy mohl v mírně upravené podobě dostat do výroby.


Ondřej Láník
Diskuze (48)
1. 12. 2011 22:41
Pneumatiky Vredestein
Neni nahodou na tom konceptu pri pohledu zezadu prava pneumatika (model sessanta - asymetricka) namontovana obracene? Podle prubehu vzorku bych tipoval, ze je tam pouzita ta, co ma byt nalevo?! :-! nebo to vidim blbe? 8-s
1. 12. 2011 16:24
fuj, ja to vedel
ze kdyz otevru tuhle diskusi, naskytne se mi nechutny pohled na pozustatky orgastickych zachvatu koncernovych onanistu
1. 12. 2011 12:41
Kupé??!!
Gratuluji s názvem kupé je zacházeno jako s levnou * někde v rohu. Manažeři ji desetkrát znásilnili ,svázali a odvlekli do sklepa po wolfsburgem.
1. 12. 2011 10:06
Re: RAJC ROKU
Nemyslel jsem ani tak design jako spis leskle cerne plasty, ktere ti tak u Hyundaie vadi, mne tedy take, ale i tady ;-)
Avatar - JGucci
30. 11. 2011 22:27
Re: RAJC ROKU
Me se celkem libí. Jeho dvojcetem bude zrejme Seat Tribu.