Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen dokáže v roce 2023 v Číně vyrobit milion elektromobilů

ČTK
Diskuze (45)

Automobilka Volkswagen dokáže v roce 2023 v Číně vyrobit milion elektromobilů. Listu Nikkei to podle agentury Reuters řekl generální ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter. Ten má od 1. srpna aktivity Volkswagenu v Číně převzít.

Firmě, která vyrábí i v České republice, by k tomuto cíli měla dopomoci nová továrna v provincii An-chuej. Závod - společný podnik VW s čínskou automobilkou Anhui Jianghuai Automobile Co (JAC) - by měl být schopen ročně vyrobit 300.000 vozů. Spuštěn má být příští rok. Společně se závody, které VW provozuje s firmami FAW Group a SAIC Motor by to podle Brandstättera mělo dát dohromady onen milion.

Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony Kč). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a do digitalizace. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.

Prodej nových aut v Číně se loni zvýšil o 3,8 procenta na 26,28 milionu. Zaznamenal tak první celoroční nárůst za poslední čtyři roky. Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy.

Německá automobilka loni v Číně prodala 70.625 vozů. Vinou chybějících čipů a pokračující pandemie covidu-19 tak nesplnila svůj cíl prodat 80.000 až 100.000 vozů.

Čína je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce automobilů Škoda Auto, který je dceřinou firmou Volkswagenu. Škoda v lednu oznámila, že loni zákazníkům v Číně dodala 71.200 aut, což odpovídá poklesu o 58,8 procenta.

ČTK
Diskuze (45)

Doporučujeme

4. 2. 2022 07:58
Re: Volkswagen Čína
Práce elektrofašistické EU... :-( :no: :no: :no:
3. 2. 2022 22:50
Vyrobit jich může kolik chce...
Stejně je tam nikdo nekupuje. V Číně se kupují čínské elektromobily a Tesla. Všechno ostatní je na okraji zájmu. Během první poloviny 2021 se v prodejích žádný z VW elektrických modelů nedostal do dvacítky nejprodávanějších elektromobilů v Číně. Toho 20. v řadě (BYD E2) se prodalo 12 000 kusů, čili plus minus se ho prodalo 25 000 za rok 2021. Všechny modely postavené na ID jsou tedy pod touto hranicí. Komu chce prodat ten milion? Plánuje zase výrobu na odstavné plochy a bonusy dělníkům? Čínské elektromobily jsou v Číně levné a nejsou špatné.
Avatar - Mokrous
3. 2. 2022 19:43
Re: Volkswagen Čína
Před EV hysterií tomu tak nebylo. Na nová auta jsem dostával luxusní ceny a financovaní za skutečných 0% jako bonus. Naprostá pecka byl Passat Variant TDI High-Line R-Line se solidní výbavou za 530 bez DPH. Během 3 let se všechno totálně ze.sra.lo.
Ještě před rokem šel koupit Passat o cca 25% líp jak dnes a před těmi 3-4 lety o dalších 25% líp, než před tím rokem. Fakt hrozný. Slevy dneska neexistují a dřív lítaly statisíce.
Avatar - Mokrous
3. 2. 2022 19:33
Re: Tak ještě ten elektrošrot prodat.
Celej systém jde do totální řiti a netýká se zdaleka jen automotive.
EKO naruby je jedním z ukazatelů.

A co se týče těch neservisáků, tak to fakt člověk neví, zda se smát a nebo brečet. Přijedu do servisu s banální závadou softwaru a chci ho přehrát.
Oni 14 dní přemýšlí zda to auto má vůbec reklamovanou funkci mít. Tvl, obří autosalon a servisní síť netuší co prodává. Pak pošle dotaz na importéra a ten neví taky nic, to už tečeš a říkáš jim, že mají kuwa přeflashovat BSI a je to za 15 minut hotový a oni nic. Cvičené opice píšou do Německa a čekají na rozkaz, co dál. Mezi tím jim seženu jiná auta s funkčním softwarem, jako důkaz. Zcela zbytečné, oni dál řeší 3,14čoviny s fabrikou. Po 14 dnech začnu hrozit právníkem a oni udělají co? Přeflashují BSI a je to. Vše funkční. No to bys někomu rozkopal držku.
3. 2. 2022 19:19
Re: Tak ještě ten elektrošrot prodat.
Lenže to už nie sú servisáci. Nič neopravujú, lebo to nevedia. Nemusia, politika výmeny celých uzlov namiesto jednotlivých komponentov alebo dielenských opráv sa tlačí priamo z automobiliek, pretože spotreba samozrejme zarába peniaze.Myslím, že regulácia týchto veci a znovuzavedenie opráv namiesto výmen celých zostáv s dopravou cez pol sveta by bola toľko preferovanej ekológii prospešnejšia ako ten enormný tlak na náhradu spaľovacích motorov elektrickými.