Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.5 GTX se představí v Mnichově. Má to ale háček

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 8. 2021 • 07:19
32
10
Zobrazit náhledy (32)
Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX Volkswagen ID.5 GTX

Debut elektrického SUV-kupé naplánovala německá značka na zářijový autosalon v Mnichově. Úplně do detailu si však její novinku neprohlédneme.

Po elektromobilech ID.3 a ID.4 se Volkswagen chystá na světovou premiérou dalšího bateriového vozu – ID.5. To je vlastně SUV-kupé odvozené od „čtyřky“, tedy auto se svažující se střechou ve stylovějším provedení. Takové to, které stojí více, ale nabídne méně místa. Z nějakého důvodu se však podobný karosářský střih těší u zákazníků velké oblibě.

Německá automobilka nyní oficiálně potvrdila, že ID.5 GTX – tedy sportovní verze chystaného elektromobilu – zažije premiéru 7. září na mnichovském autosalonu. Nepůjde však o debut, na který jsme tradičně zvyklí. Elektrický crossover se ukáže jako maskovaný koncept blízký sériově vyráběnému modelu. V praxi to znamená, že fyzicky minimálně jeden kousek na výstavišti bude, mnoho podrobností se o něm ale nedozvíme.

Video se připravuje ...

Vnější design má kromě zkosené zádě zaujmout Matrix LED světlomety vpředu či 3D grafikou zadních diodových svítilen. Přední světla budou propojena horizontální osvětlenou lištou (uprostřed přerušenou logem značky), kterou už známe například z Golfu.

Volkswagen věří, že zkratka GTX naváže na tradice štítků GTI, GTD či GTE. Pohon elektromobilu se sportovními ambicemi obstarají dva elektromotory tvořící pohon všech kol. Stejná technika dodává v dárcovském ID.4 GTX systémový výkon 220 kW (299 k), avšak jen po dobu 30 sekund a za určitých podmínek. Akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kWh a slibuje 497 kilometrů na jedno nabití.

První kusy ID.5 GTX se u prodejců objeví v příštím roce a mají podpořit ambiciózní plány značky Volkswagen v oblasti elektromobility. Němci chtějí do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů na prodejích značky v Evropě na 70 procent. V roce 2050 by se pak ráda chlubila klimaticky neutrální bilancí CO2.

Související články

Témata
10. 8. 2021 09:07
Re: Volkswagen ID.5 GTX se představí v Mnichově. Má to ale h
No jasně odvezou to dieselovým náklaďákem, jak jinak :-[] Btw jen mě ty reklamní lži o dojezdu elektroaut celkem vadí. Jako u týhle krabice s dvěma elektromotorama s ne moc velkou 77kWh baterií proklamovat 497km je přímo směsný. :no:
Avatar - Emel
10. 8. 2021 08:54
Re: "Sportovní verze elektromobilu.."
Mně by zajímalo, kolik by stálo vyrobit něco jako "lidové ID R". Klidně jen nějaká 40kWh baterka, co možná nejlehčí... na víkendovou projížďku do 200km...
9. 8. 2021 19:29
Re: Volkswagen ID.5 GTX se představí v Mnichově. Má to ale h
Všechny exponáty totiž na autosalony jezdí odjakživa zásadně po ose. :-)

(No a jako žert nic moc.)
9. 8. 2021 18:11
Re: Volkswagen ID.5 GTX se představí v Mnichově. Má to ale h
Jj, Wolfsburg - Mnichov je 600km po dálnici, takže budou tak 2x dobíjet po cestě 😂👍 Jelikož je celkem úsměvné, že na 77kWh baterii udávají 497km dojezd. To je asi 15kWh spotřeba - leda že by jeli pořád 80km/h v pravém mezi kamiony. Pokud v levém kolem 150km/h tak bude spotřeba ke 30kWh :-[]
9. 8. 2021 16:46
Hořká medicína pro šíleného šéfa
https://www.autoforum.cz/…-elektromobilem/
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Články odjinud