Volkswagen ID.5 GTX se představí v Mnichově. Má to ale háček
Debut elektrického SUV-kupé naplánovala německá značka na zářijový autosalon v Mnichově. Úplně do detailu si však její novinku neprohlédneme.
Po elektromobilech ID.3 a ID.4 se Volkswagen chystá na světovou premiérou dalšího bateriového vozu – ID.5. To je vlastně SUV-kupé odvozené od „čtyřky“, tedy auto se svažující se střechou ve stylovějším provedení. Takové to, které stojí více, ale nabídne méně místa. Z nějakého důvodu se však podobný karosářský střih těší u zákazníků velké oblibě.
Německá automobilka nyní oficiálně potvrdila, že ID.5 GTX – tedy sportovní verze chystaného elektromobilu – zažije premiéru 7. září na mnichovském autosalonu. Nepůjde však o debut, na který jsme tradičně zvyklí. Elektrický crossover se ukáže jako maskovaný koncept blízký sériově vyráběnému modelu. V praxi to znamená, že fyzicky minimálně jeden kousek na výstavišti bude, mnoho podrobností se o něm ale nedozvíme.
Vnější design má kromě zkosené zádě zaujmout Matrix LED světlomety vpředu či 3D grafikou zadních diodových svítilen. Přední světla budou propojena horizontální osvětlenou lištou (uprostřed přerušenou logem značky), kterou už známe například z Golfu.
Volkswagen věří, že zkratka GTX naváže na tradice štítků GTI, GTD či GTE. Pohon elektromobilu se sportovními ambicemi obstarají dva elektromotory tvořící pohon všech kol. Stejná technika dodává v dárcovském ID.4 GTX systémový výkon 220 kW (299 k), avšak jen po dobu 30 sekund a za určitých podmínek. Akumulátor má využitelnou kapacitu 77 kWh a slibuje 497 kilometrů na jedno nabití.
První kusy ID.5 GTX se u prodejců objeví v příštím roce a mají podpořit ambiciózní plány značky Volkswagen v oblasti elektromobility. Němci chtějí do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů na prodejích značky v Evropě na 70 procent. V roce 2050 by se pak ráda chlubila klimaticky neutrální bilancí CO2.