Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Multivan PanAmericana Concept: Pro dobrodruhy i motorkáře

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Volkswagen si pro autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem připravil také výjimečnou úpravu aktuálního Multivanu, oživující označení PanAmericana.

Volkswagen Multivan PanAmericana nabízel v předchozí generaci spojení pohonu všech kol s vyšší světlou výškou, stylovými doplňky karoserie a komfortně zařízeným interiérem. Stejnojmenná novinka připravená pro IAA se vydává podobnou cestou, ale přidává ještě něco navíc.

Nový Volkswagen Multivan PanAmericana má sice ve svém názvu označení Concept, ale samotný Volkswagen jej uvádí jako limitovanou edici, čímž celkem jasně naznačuje, že na koncept naváže sériové provedení.

Základem konceptu je samozřejmě aktuální sériový Multivan, jehož karoserie nese bílý lak Oryx v kombinaci s červenými linkami v odstínu Flash a černými detaily. Nárazníky i boky nesou podobně jako u předchůdce plastové ochranné díly a pod motorem je ochranný plech. Atraktivitu exteriéru pak zvyšuje design kol.

K pohonu konceptu slouží motor 2.0 TDI BMT (EA288) s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 450 N.m dostupným od 1400 do 2000 min-1 ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion s mechanickou uzávěrkou diferenciálu mezi zadními koly.

Volkswagen Multivan PanAmericana Concept je dlouhý 4904 mm, široký 1904 mm, vysoký 1990 mm a má rozvor náprav 3000 mm. Automobilka se nezapomíná s ohledem na dobrodružné ladění konceptu pochlubit ani světlou výškou 178 mm a nájezdovými úhly 21,8° vpředu a 16,2° vzadu, což jsou hodnoty, kterými se jistě bude pyšnit i sériové provedení.

Od sériové verze se koncept pro IAA patrně nejvíce odliší provedením svého interiéru, v němž je totiž prostor vyhrazený pro převoz motocyklu s několika úchytnými oky a elektrickou rampou. Díky této výbavě není problém naložit superbike a vyrazit na závodní okruh nebo naopak s endurem někam do terénu.

Vedle prostoru pro motocykl nabízí Multivan PanAmericana Concept i nadále prostřední řadu sedadel s odolným čalouněním pojmenovaným Clip a hliníkovými panely namísto koberečků pro posílení dojmu robustního stroje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
15. 9. 2015 23:28
Re: Gratulace!
Tak je to jen koncept. A nenazýval bych to přestavbou. Vypadá to jako to staré řešení, jen trochu jinak udělané. Pokud to tak je, tak je to jen ukotvené v kolejnicích pro sedadla a půjde to vyndat. Caravelle má stejné kolejnice, pokud vím, takže to do ní půjde také strčit, a na rozvoru nezáleží.

Předpokládám, že ty motorky dáš napříč, že? Tady (stejně jako u toho starého nosiče) je motorka podél. Takže můžeš zapomenout na lavici. Asi půjdou dát dovnitř dva tyhle nosiče najednou, ale v celé délce toho nosiče nebudeš moci mít žádné sedadlo a dlouhý je přes celý Multivan, takže ti těžko zbyde místo na čtyři místa k sezení (navíc k dvěma vpředu), i kdybys měl dlouhý rozvor. A s dvěma motorkami by člověk mohl narazit na limit celkové hmotnosti, i s dvoučlennou posádkou.

Samozřejmě by šlo udělat i jiný než podélný nosič, pak by zbylo více místa. Za to ale nemůže rozvor Multivanu, to je věc nosiče.
15. 9. 2015 19:34
Re: Gratulace!
Jestli se Mulťák dělá jen krátký, je nesmysl brát ho jako základ pro tuhle přestavbu.

Jinak do Transporteru naložím klidně dvě motorky a nadále zůstává 6 míst k sezení. Ale jsou to krosky, silničky asi zaberou víc místa
15. 9. 2015 19:08
Re: Gratulace!
Multivan se dělá snad jen krátký, ne? V T5 se vedle motorky na platformě, kterou prodával (prodává?) VW jako příslušenství, vešla i dvě sedadla v druhé řadě. Ale je to opravdu o tom, že převážíš motorku, ne že rodina jede na výlet a ty si motorku přibalíš. Na to potřebuješ něco většího, pokud má být uvnitř.
15. 9. 2015 18:57
Re: Gratulace!
Pro T5 Multivan VW prodával sadu pro přepravu motorky (rampa, platforma, oka).

PS: Až teď mi došlo, že to bylo nejspíš myšleno jako ironie (přečetl jsem si předmět). :-) Multivan není nějak zvlášť velký, přeprava motorky je celkem na hraně. U dodávek určených k přepravě lidí je pak problémem, jak motorku zajistit (rampa není takový problém). Na to Multivan vybavený není. Lidi rozhodně napadlo převážet motorky v Multivanech, to není objevné, ale shání se pak po řešení, jak to vlastně udělat.
15. 9. 2015 11:10
Re: Gratulace!
Mě by nenapadlo brát na převoz motorky Multivan v krátkém provedení. Ti konstruktéři asi spadli z Měsíce... :'-(