Volkswagen Multivan PanAmericana Concept: Pro dobrodruhy i motorkáře
Volkswagen Multivan PanAmericana nabízel v předchozí generaci spojení pohonu všech kol s vyšší světlou výškou, stylovými doplňky karoserie a komfortně zařízeným interiérem. Stejnojmenná novinka připravená pro IAA se vydává podobnou cestou, ale přidává ještě něco navíc.
Nový Volkswagen Multivan PanAmericana má sice ve svém názvu označení Concept, ale samotný Volkswagen jej uvádí jako limitovanou edici, čímž celkem jasně naznačuje, že na koncept naváže sériové provedení.
Základem konceptu je samozřejmě aktuální sériový Multivan, jehož karoserie nese bílý lak Oryx v kombinaci s červenými linkami v odstínu Flash a černými detaily. Nárazníky i boky nesou podobně jako u předchůdce plastové ochranné díly a pod motorem je ochranný plech. Atraktivitu exteriéru pak zvyšuje design kol.
K pohonu konceptu slouží motor 2.0 TDI BMT (EA288) s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 450 N.m dostupným od 1400 do 2000 min-1 ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion s mechanickou uzávěrkou diferenciálu mezi zadními koly.
Volkswagen Multivan PanAmericana Concept je dlouhý 4904 mm, široký 1904 mm, vysoký 1990 mm a má rozvor náprav 3000 mm. Automobilka se nezapomíná s ohledem na dobrodružné ladění konceptu pochlubit ani světlou výškou 178 mm a nájezdovými úhly 21,8° vpředu a 16,2° vzadu, což jsou hodnoty, kterými se jistě bude pyšnit i sériové provedení.
Od sériové verze se koncept pro IAA patrně nejvíce odliší provedením svého interiéru, v němž je totiž prostor vyhrazený pro převoz motocyklu s několika úchytnými oky a elektrickou rampou. Díky této výbavě není problém naložit superbike a vyrazit na závodní okruh nebo naopak s endurem někam do terénu.
Vedle prostoru pro motocykl nabízí Multivan PanAmericana Concept i nadále prostřední řadu sedadel s odolným čalouněním pojmenovaným Clip a hliníkovými panely namísto koberečků pro posílení dojmu robustního stroje.