Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen opravdu končí ve WRC! Už po této sezoně!

Martin Machala
Diskuze (22)
Co ještě dopoledne vypadalo jen jako obavy, se bohužel potvrdilo – Volkswagen končí v mistrovství světa v rally!

Definitivně končí jedna etapa. Období, kdy světovým rally vládla naprosto neomezeně značka Volkswagen. Oficiální stanovisko se sice dozvíme až zítra, v tuto chvíli by však už mělo být jasno – Volkswagen ve WRC příští sezonu neuvidíme!

Nový speciál vyvíjený pro rok 2017 tak zůstane navždy prototypem, s dodávkami pro soukromníky se nepočítá. Dvě stovky zaměstnanců pak automobilka využije pro své další sportovní aktivity (okruhový šampionát TCR), mluví se taky o přesunu některých kapacit do škodováckého motorsportu. Asi nebudu sám, koho v tento moment napadne, že by se třeba domácí značka mohla vrátit do WRC, toho Pola WRC 2017 by přece byla hrozná škoda… A program Fabie R5 je velice úspěšný… No, bylo by to hezké, ale tohle těžko klapne.

Důvodem WRC-exitu má být stejně jako u Audi a jeho ukončení působení v Le Mans světoznámá kauza dieselgate. Teď už mě začíná opravdu štvát… Byla to krásná představa, sezona 2017 s novými speciály, bohatším startovním polem a teď nám jeden účastník z kola vypadl. Navíc největší favorit, v jehož dresu získal Sébastien Ogier čtyři tituly mistra světa, značka pak čtyřikrát ovládla hodnocení konstruktérů a z mistrovství světa si odnesla celkem 41 vítězství. V polovině listopadu, v Austrálii, bude mít Volkswagen ještě jedu možnost. Poslední.

Pro konkurenci a možná i pro šampionát samotný to však úplně špatná zpráva není. Přece jenom, dominance Volkswagenu a Ogiera začínala být trochu nudná. Teď se bude o první místa a titul mistra světa opravdu zase závodit. A já jsem strašně zvědavý, kam se nejen Ogier vrtne. Nové místo si totiž bude hledat také chronický smolař Jari-Matti Latvala a čím dál rychlejší norský talent Andreas Mikkelsen. Asi je se pořád na co těšit!

Martin Machala
Diskuze (22)
Avatar - AntonioKekelli
2. 11. 2016 17:35
Re: kecy
No, bráno čistě logicky by takový postup byl jistě správný, bohužel, společnosti se málokdy řídí logikou, je to čistě o tom co řekne "valná hromada", a jaká je pravděpodobnost že by nějací němci ve Wolfsburgu navrhli a odsouhlasili zrovna něco takového. Velká bohužel ne, to je třeba si přiznat.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2016 09:35
Re: kecy
Hm tak vo svetle týchto nových správ by sa núkalo riešenie posunúť techniku Škode, hodiť na to karosériu z Fabie a bojovať o stupne najvyššie. Minimálne nech to úsilie a vynaložené prostriedky nevyjdú nazmar, pretože súkromníkom zas toľko áut WRC asi nepredajú aby sa im tie vložené prostriedky vrátili.
2. 11. 2016 07:09
Re: Dieselgate
Ogier dokázal fungovat i vedle Loeba, dnes má zkušenosti a vzhledem k výkonům bude na podobné úrovni. Tím nijak nechci snižovat Seba Loeba, který byl ve vrcholných šampionátech zřejmě nejlepším řidičem dekády.
Naopak jsem tím chtěl poukázat na to, že dominance VW byla spojena právě s ním.
Avatar - praděda7
2. 11. 2016 00:54
Re: Dieselgate
Meli jsme doma par roku vedle sebe nejnovejsi X5 40d a benzinovy Yaris. Ani jedno s techto vozu nesmrdelo.......tak votsogo?
1. 11. 2016 20:59
VW konec
Bral bych, kdyby se VW přesunul do rallyecrossu, pro mě momentálně motorsport číslo 1.