Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phideon: Nová vlajková loď jen pro Čínu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 3. 2016 • 16:05
10
10
Zobrazit náhledy (10)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Volkswagen přivezl do Ženevy kromě dalších novinek i luxusní limuzínu. Nástupce Phaetonu? Vlastně ano, ale v Evropě si jej nekoupíme.

Je trochu paradox, že VW zvolil k premiéře luxusního sedanu zrovna Ženevu. Phideon totiž vůbec není určen pro starý kontinent ani USA, bude se vyrábět a prodávat výhradně v Číně. Názvem opět zasahuje do mytologie. Fides byla římskou bohyní věrnosti a dobrých úmyslů. O zařazení do segmentu jasně hovoří délka, která o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici. Velký sedan je postaven na platformě MLB s třímetrovým rozvorem. V místním portfoliu značky bude umístěn nad Magotan.

Auto bylo vyvinuto doma v Německu. Linkami nijak nepřekvapí, většinu z nich jsme už někde viděli, je to takový prodloužený Passat s pár drobnými nevýznamnými změnami. Nic ve zlém, osobně se mi styl poslední generace bez nějakých prvoplánových výstřelků, kudrlinek a odlišení se od davu za každou cenu zamlouvá. Phideon navíc na firemních fotografiích vypadá až sportovně. Nahrává tomu i velkorysá šířka 1,87 m, výška 1,48 m je v mezích, o žádné MPV nejde a trend zvyšování i klasických osobních aut máme za sebou.

Zážehový vidlicový šestiválec je přeplňovaný, má objem 3,0 l, 220 kW a 440 N.m točivého momentu. Tato porce putuje na obě nápravy, pohon všech kol 4Motion tedy představuje standard. Je to sice první verze nového modelu, ale nikoli poslední. Přijde ještě předokolka s dvoulitrovým čtyřválcovým turbomotorem a později i plug-in hybrid. Diesely nečekejme, ty se v nejlidnatější zemi světa nenosí.

Volkswagen už dávno není značkou, kterou prozrazuje jeho název. A o Phideonu to platí dvojnásob, žádný „lidový vůz“. O tom svědčí třeba elektrické dovírání dveří, vyhřívaná elektricky ovládaná sedadla s ventilací a masážní funkcí a tříbarevné osvětlení interiéru. Nejdůležitější je však vzduchové odpružení, které zajistí hedvábně hladkou jízdu. Nebo by alespoň mělo. Phideon dostane také noční vidění a head-up displej, adaptivní tempomat a „oči“ kolem celého vozu, které hlídají, co se děje za ním, před ním i vedle něj. Informační systém podporuje MirrorLink, Android Auto od Google i Apple CarPlay, připojení mobilů a zobrazení jejich plochy na větším dotykovém displeji tedy nebude problém.

Phideon bude vyrábět továrna v Šanghaji, společný podnik se SAIC. Připomeňme, že Volkswagen má v Říši středu ještě joint-venture s FAW. Číňané si budou moci koupit nové vozy ve třetím čtvrtletí letošního roku, tedy nejdříve v červenci. Je určitě škoda, že se na starý kontinent nedostanou.

Související články

Témata
vypadalo by to dobře
kdyby to tak netahalo břicho po zemi :no:
1. 3. 2016 22:20
Re: Nepoučitelní 2
Čili dle "zoologie": Auto obecné velké :-)
1. 3. 2016 22:16
Re: Phaeton 2
Řekl bych, že dost přesný odhad :yes:
Jen bych dodal, že dost jich jezdí i v Drážďanech (jako taxi).
Avatar - MGRR
1. 3. 2016 21:29
Připomíná mi Ssangyong Chairman W, 2015
[odkaz]

Avatar - rohYpnol
1. 3. 2016 19:39
Nepoučitelní 2
Nebýt regionu tak neváhám napsat, že jasně aspiruje na propadák výrobního programu Volkswagenu. Model naprosto bez charakteru, 4 kola, nějaká světla, kusy plechu, celé poskládané do sedanu... Ideální auto pro reklamy 3. stran, přelepíte logo a v reklamě máte prostě ... auto 8-s

Jenže je třeba vnímat reálie. A jak se bude chovat Čína? S ohledem co tam jsou schopni vyrobit mám pocit, že v Číně se prodá úplně COKOLIV. Takže pro Čínu proč ne?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku