Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI Cup Edition (132 kW) na českém trhu za 617.700,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (91)
V českém ceníku Volkswagenu se nedávno objevil nejsilnější model Polo jaký kdy byl v nabídce. Superlativ ovšem patří také ceně.

Volkswagen využil bohatou paletu přeplňovaných dvacetiventilových čtyřválců, kterou má stále z druhé poloviny devadesátých let v záloze, a nabízí také na českém trhu model Polo GTI Cup Edition s motorem 1,8 T o výkonu 132 kW. Jde o jeden z nejrychlejších, ale také nejdražších malých vozů na evropském trhu.

Nejrychlejší Polo dnes umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,5 s (tj. o 0,7 s svižněji než u obyčejného GTI), nejvyšší rychlost činí 225 km/h místo 216 km/h u Pola GTI a kombinovaná spotřeba přitom nakonec zůstala na původních 7,9 l/100 km. Nejvyšší výkon se zvýšil o 22 kW, točivý moment vzrostl z 220 na 235 Nm dosahovaných při 2000 ot./min. Cena se vyšplhala z 528.800,-Kč na 617.700,-Kč. Pro zajímavost v níže uvedené tabulce uvádíme také parametry dospělého Golfu GTI.

Platí se však nejen za výkony! V ceně je nepřehlédnutelná aerodynamická sada, čítající přední i zadní spojler, boční prahy, které jsou takřka beze změn převzaty z okruhových speciálů, nová jsou také sedmnáctipalcová kola místo šestnáctipalcových. Výbava stejně tak jako zpracování interiéru se proti Polu GTI nemění.

Volkswagen Polo GTI vs. GTI Cup Edition na českém trhu
ModelPolo GTIPolo GTI Cup EditionGolf GTI
Motor1,8 T (110 kW)1,8 T (132 kW)2,0 TFSI (147 kW)
Zdvihový objem [cm3]178117811984
Válce/ventily4/54/54/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800132/5800147/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/1950-4500235/2000-5000280/1800-5000
Max. rychlost [km/h]216225235
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,57,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,97,98,1
Cena [Kč]528.800,-617.700,-759.100,-

Ondřej Láník
Diskuze (91)
Avatar - Emel
22. 1. 2007 09:56
Re: Cena zrcátka?
Cyklovač to nemělo, táta ho dodělával za pomoci nějakého relátka, přesně na to místo. Pětikvalt ano, koně navíc myslím ne... ale čtyřka byla o něco kratší než u normálního čtyřstupně a tak se s tím i lépe předjíždělo. My ale měli už velká hranatá světla vpředu.
21. 1. 2007 21:51
Re: Cena zrcátka?
To nebyl žádný hybrid, pokud si dobře pamatuju, tak právě verze GLS už měla pětikvalt. Táta chtěl původně stotřicítku, ale ty tehdy byly jen na export, tak vzal aspoň 120GLS, která měla pětikvalt, snad o pár koníků navíc (to nevím jistě) a trošku lepší výbavu. Třeba měla celooplastovaný obložení dveří, tedy bez toho plechovýho pruhu pod oknem, otáčkoměr a budíky nebyly jednotlivě v kruzích, ale pod jednotným plastovým krytem. A je možný, že by to snad mělo i cyklovač stěračů? Otočný přepínač uprostřed přístrojový desky, nad táhly topení... Až mě teď překvapuje, co všechno si z toho ještě pamatuju :-)
21. 1. 2007 16:40
Re: Cena zrcátka?
:yes:
21. 1. 2007 15:57
Re: Cena zrcátka?
:-) :-) :yes:
21. 1. 2007 14:59
Re: Cena zrcátka?
No tak vidíš, to asi můj tatík tehdy narazil na extra výbavu >:D Sice jsem tehdy ještě nevnímal, jestli táta "tunil" a to druhý zrcátko tedy dokoupil, ale protože obě vypadala stejně (velký černoplastový pádlo), tak předpokládám, že to bylo z výroby. Ale hádat se o to nebudu... Ale měli jsme jí tehdy krásně vyšperkovanou: červená barva, dodělaný opěrky na hlavu i vzadu (klasika ve tvaru rozpláckýho áčka z měkčenýho plastu), na zadním okně roletky a na tý ploše pod zadními světly černostříbrný nápis Škoda :-! Když jsme to pak po převratu prodávali, tak se v bazaru popral ten, co tam dal zálohu s tím, co by to dal na dřevou rovnou, kdo že jí dostane >:D ;-) >:D A v roce 90´odtáhla přívěs na okružní cestě po Evropě až do Belgie! Jó, to byly dobyvatelský časy. Spali jsme v přívěsu na odpočívadlech, myli jsme se v řekách a jezerech a já už tehdá počítal, kolik sedmičkových bavorů nás ten den předjelo... :-)