Volkswagen Polo GTI Cup Edition (132 kW) na českém trhu za 617.700,-Kč
Volkswagen využil bohatou paletu přeplňovaných dvacetiventilových čtyřválců, kterou má stále z druhé poloviny devadesátých let v záloze, a nabízí také na českém trhu model Polo GTI Cup Edition s motorem 1,8 T o výkonu 132 kW. Jde o jeden z nejrychlejších, ale také nejdražších malých vozů na evropském trhu.
Nejrychlejší Polo dnes umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,5 s (tj. o 0,7 s svižněji než u obyčejného GTI), nejvyšší rychlost činí 225 km/h místo 216 km/h u Pola GTI a kombinovaná spotřeba přitom nakonec zůstala na původních 7,9 l/100 km. Nejvyšší výkon se zvýšil o 22 kW, točivý moment vzrostl z 220 na 235 Nm dosahovaných při 2000 ot./min. Cena se vyšplhala z 528.800,-Kč na 617.700,-Kč. Pro zajímavost v níže uvedené tabulce uvádíme také parametry dospělého Golfu GTI.
Platí se však nejen za výkony! V ceně je nepřehlédnutelná aerodynamická sada, čítající přední i zadní spojler, boční prahy, které jsou takřka beze změn převzaty z okruhových speciálů, nová jsou také sedmnáctipalcová kola místo šestnáctipalcových. Výbava stejně tak jako zpracování interiéru se proti Polu GTI nemění.
Volkswagen Polo GTI vs. GTI Cup Edition na českém trhu | |||
Model | Polo GTI | Polo GTI Cup Edition | Golf GTI |
Motor | 1,8 T (110 kW) | 1,8 T (132 kW) | 2,0 TFSI (147 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1781 | 1781 | 1984 |
Válce/ventily | 4/5 | 4/5 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 110/5800 | 132/5800 | 147/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 220/1950-4500 | 235/2000-5000 | 280/1800-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 216 | 225 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 | 7,5 | 7,2 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,9 | 7,9 | 8,1 |
Cena [Kč] | 528.800,- | 617.700,- | 759.100,- |