Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI: připraven ke startu

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
30 Fotogalerie
Nejvýkonnější Polo všech dob se již během následujících týdnů dostane do prodeje na hlavních evropských trzích. Pod kapotou je klasicky přeplňovaný čtyřválec, důvěrně známý mnoha uživatelům Octavií 1.8 Turbo.

Nejvýkonnější Polo všech dob se již během následujících týdnů dostane do prodeje na hlavních evropských trzích. Pod kapotou je klasicky přeplňovaný čtyřválec, důvěrně známý mnoha uživatelům Octavií 1.8 Turbo.

Po loňské tokijské premiéře se nyní přiblížil čas uvedení Pola GTI na trh. Nové GTI však není pouze dalším přírůstkem v rodině, ale také nejrychlejším Polem, které v třicetileté historii tohoto modelu spatřilo světlo světa. Dosud největší výkon sourozence Škody Fabia či Seatu Ibiza nemá na svědomí moderní 1.4 TSI představená v Golfu GT, ale starší přeplňovaný zážehový dvacetiventilový čtyřválec o objemu 1,8 litru.

Ten dokáže v Polu GTI vyvinout maximální výkon 110 kW a točivý moment 220 Nm již při 1950 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí Polo GTI za 8,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 216 km/h. Kombinovaná spotřeba činí jen 7,8 l/100 km. Vysoké hodnoty točivého momentu v širokém pásmu otáček dovolují Polu GTI zrychlovat plynule bez nutnosti přeřazování. Na čtvrtý rychlostní stupeň dokáže Polo GTI zrychlit z 80 na 120 km/h za 7,5 sekundy.

Vizáží se slabší, menší a levnější bráška Golfu GTI přiblíží svému vzoru. Přídi dominuje protažená maska a ztmavené přední světlomety, karoserii může pokrývat stříbrný, černý, červený nebo bílý lak. Brzdové třmeny svítí za šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin červenou barvou. Sportovní podvozek je o 15 mm nižší než u standardního Pola.

Uvnitř Volkswagen postupoval podle obvyklého scénáře, takže nahradil klasické sedačky sportovními, přidal sportovní volant, chromované pedály a chromový dekor lemující středovou konzolu a výdechy ventilace.