Volkswagen Polo vyklidil pole elektromobilům, vyrábí se už jen v Africe
Výroba Volkswagenu Polo ve španělské Pamploně skončila letos v létě po čtyřiceti letech. Model je v Evropě stále dostupný, jen se k nám dováží z druhého konce světa.
Volkswagen Polo se ve španělské Pamploně začal vyrábět v roce 1984. O čtyřicet let později, v roce 2024, musel v tomto závodě udělat místo levným elektromobilům. Jeho výroba tak skončila, a to modrým kusem se 70kW tříválcem a pětistupňovou manuální převodovkou. Stalo se tak už v červenci letošního roku.
Zmíněné dva levné elektromobily se budou v Pamploně vyrábět od roku 2026, do té doby bude probíhat příprava továrny. Jedním z nich bude produkční verze konceptu Epiq, který automobilka Škoda odhalila před nedávnem. Tím druhým bude model Volkswagenu a oba budou stát na zkrácené verzi platformy MEB s předním pohonem.
Výroba modelů T-Cross a Taigo v Pamploně zůstává beze změny, a to i po roce 2026 – budou vznikat po boku zmíněných elektromobilů. Právě ty, resp. obecně crossovery, stojí ze značné části za poklesem prodejů modelu Polo.

To je i přesto oblíbeným vozem – za prvních osm měsíců letoška se ho prodalo 90.107 kusů, což ho podle výzkumu společnosti Dataforce řadí na osmé místo v segmentu B v Evropě. Před deseti lety mělo prodeje téměř dvojnásobné a bylo na čtvrtém místě, odhalují data webu Automotive News Europe. Letos je zatím na prvním místě v tomto segmentu Dacia Sandero se 183 tisíci prodanými kusy.
Konec evropské výroby pola však neznamená, že by tento model z nabídky zmizel. Stále se pro evropské trhy vyrábí, ovšem v závodě ve městě Kariga v Jihoafrické republice. V této továrně, která vyrábí auta pro koncern Volkswagen od roku 1951, se montuje také místní specialita Polo Vivo. Ta je založená na minulé generaci pola, a tudíž je cenově dostupnější. Podle webu Bestsellingcarsblog.com je letos zatím nejprodávanějším autem Jihoafrické republiky.