Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Transporter 6.1 je tu. Láká na bezpečnostní asistenty a bohatou nabídku verzí

David Bureš
Diskuze (1)

Po modernizovaném Multivanu následuje i facelift odvozeného Volkswagenu Transporter. Dostupný bude také jako elektromobil, díky firmě ABT.

Volkswagen Užitkové vozy v letošním roce inovuje svoji řadu T6. Jako první debutoval osobní Multivan 6.1 a nyní následuje užitkový Transporter 6.1, který se oficiálně představuje na veletrhu Bauma v Mnichově. Přebírá prvky odvozeného Multivanu, což znamená rozsáhlé změny.

Co však zůstává, je široká nabídka karosářských variant. Na výstavě Bauma se vůz prezentuje nejen jako výchozí van, ale také jako kombi a pick-up, a to s jedním i dvěma páry dveří.

Volkswagen přitom láká na moderní techniku, i proto podobně jako u Multivanu hovoří o něčem více, než je běžný facelift. Novinkou je mimo jiné přechod z hydraulického posilovače řízení na elektromechanický, který umožnil zástavbu nových jízdních asistentů, jako je aktivní udržování v jízdním pruhu, automatické parkování nebo pomocník při couvání s přívěsem. Vůz se dočkal i sledování mrtvého úhlu při couvání nebo sledování dopravních značek omezujících rychlost. Už v základu pak dostanete nejen asistent s rozjezdem do kopce, ale také asistent proti bočnímu větru.

Ona se základní výbava obecně rozšířila. Standardem jsou nově elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, světlomety s žárovkami H7, osvětlení interiéru využívající úsporné diody a rádio Composition s Bluetooth handsfree.

Změnil se také vnitřek, a to hlavně se snahou vylepšit praktičnost auta při každodenním životě s ním. U sedadla řidiče je tak nová zásuvka na 230 V, zatímco pod dvoumístnou lavicí spolujezdců je zamykatelná schránka. K dispozici je i nový otvor mezi kabinou a nákladním prostorem pod lavicí spolujezdce, umožňující uvnitř převážet předměty dlouhé až 2.800 mm (u základní verze), respektive až 3.300 mm (u verze s prodlouženým rozvorem). Dále je tu nový multimediální systém (MIB3), jehož součástí je integrovaná SIM karta umožňující přístup k široké nabídce webových funkcí.

Z hlediska motorů se Transporter 6.1 spoléhá primárně na turbodiesel 2.0 TDI, splňující normu Euro 6d-TEMP, a to ve verzích s 66, 81, 110 a 146 kW. Dvě nejvýkonnější verze budou za příplatek dostupné i s pohonem všech kol.

Volkswagen Transporter 6.1 přitom potěší i fanoušky elektromobility. Ve spolupráci s firmou ABT totiž značka nabídne také elektrické provedení. Bude mít výkon 82 kW a užitečné zatížení 1,2 tuny. Baterie s kapacitou až 77,6 kWh pak umožní elektrickému Transporteru ujet přes 400 kilometrů podle normovaného cyklu NEDC.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

8. 4. 2019 18:56
50x a stále to isté
Plus tá galéria má znamenať čo? To niekto fotil mobilom z plagátu? Kvalita na pohľadanie.