Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Ženevě 2008

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Comeback Scirocca, evropské představení Passatu CC, ale také Golf Variant 4Motion, Passat EcoFuel na plyn, další BlueMotiony a studie Golf TDI Hybrid - to jsou letošní novinky Volkswagenu na autosalonu v Ženevě.

Golf 1.2 TDI Hybrid Concept

Nejméně očekávanou novinkou je zřejmě hybridní studie Golfu. Kombinace tříválcového motoru 1.2 TDI (55 kW, 180 Nm), sedmistupňové převodovky DSG a elektromotoru (15 kW) má Golfu umožnit spotřebu 3,4 l nafty na 100 km jízdy v kombinovaném cyklu. Nechybí u hybridů obvyklé funkce jako samočinné vypínání spalovacího motoru nebo rekuperace energie. Akumulátorová sada uložená v zádi má hmotnost 45 kg a výkon 1,3 kWh. Vylepšená aerodynamika spočívá v nové masce, minimalizaci otvorů přivádějících vzduch k motoru a brzdám, spojlery z Golfu GTI Edition 30 a snížený podvozek.

Passat Variant TSI EcoFuel

Passat Variat TSI EcoFuel má zbořit mýtus o tom, že auta šetrná k životnímu prostředí jsou pomalá. Verze sedan i kombi spalující zemní plyn by se na trh měly dostat ještě letos. Spotřeba 5,2 kg CNG na 100 km, nejvyšší výkon 110 kW, točivý moment 220 Nm mezi 1500 a 4800 ot./min, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s a nejvyšší rychlost 210 km/h. Do tří nádrží pod podlahou se vejde 22 kg CNG, nádrž na benzin má 31 litrů, takže celkový akční rádius je 800 km.

Golf Variant 4Motion

Už teď je k dispozici na vybraných trzích Golf Variant 4Motion a na ostatní trhy příjde v nejbližší době. K dispozici je známý motor 1,9 TDI (77 kW) a standardně s 4Motion zvýšená světlá výška (+20 mm). Tento Golf Variant umí zrychlovat z 0 na 100 km/h za 12,9 s, nejvyšší rychlost činí 185 km/h, kombinovaná spotřeba je 6,0 l/100 km a za auto můžete zapojit přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

Sharan BlueMotion

Nižší spotřeba paliva má být výhodou i pro letitý Sharan BlueMotion, který přes maximální celkovou hmotnost 2510 kg má být schopen jezdit s motorem 2.0 TDI (103 kW) za 6,2 l/100 km. Snížení spotřeby proti běžnému modelu činí 0,7 l/100 km. Na trh se tento model dostane v létě.

Scirocco

Scirocco působí jako přikrčený Golf GTI, ovšem s notně drzejším výrazem. Na silnicích jej uvidíme nejdříve v létě.

Agresivní pohled, kompaktní rozměry a přijatelná cena – to je podle Volkswagenu recept na sportovní vůz na každý den pro širokou veřejnost. Scirocco působí jako přikrčený Golf GTI, ovšem s notně drzejším výrazem. Karoserie je sice označována jako kupé, o pravé kupé se ale rozhodně nejedná, je to spíš něco na způsob Brery od Alfy Romeo.

Uvnitř nalezneme směs povětšinou známých koncernových ovladačů a ukazatelů, interiér je ale přesto od ostatních vozů koncernu v této kategorii odlišný. Dominují mu totiž trojúhelníky a ostré, dynamické linky. Volkswagen nabídne širokou paletu motorů, vrcholnou motorizací bude podle očekávání dvoulitr TFSI se 147 kW z Golfu GTI. V součinnosti se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG bude rozhodně stát svezení za to.

Pozice za volantem je asi nejsportovnější ze všech vozů automobilky Volkswagen – řidič sedí velmi nízko, obklopují jej sedadla s dobrým bočním vedením a palubní deska se tyčí do výše – přesně jako ve starém, legendárním Sciroccu.

Někteří jej nazývají Audi R8 pro dvacetileté, jiní se radují z opravdu emocemi nasáklého Volkswagenu. Uvidíme, jak bude jezdit – k obnovení úspěšné tradice chybí už jen krůček. Začátek výroby je stanoven na konec srpna tohoto roku.

Passat CC

Ona to vlastně ani není světová premiéra, ale když vedle sebe Volkswagen postavil Passat a Passat CC, nešlo je prozkoumat a přitom o nich nic nenapsat.

Živé setkání s tímto zástupcem poměrně raritní kategorie čtyřdveřových kupé udělalo z jeho opodál stojícího klasického Passatu okoukané a nezajímavé auto. Je to opravdu tak, Passat CC přináší velký kus elegance navíc. Výměnou za místo na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor vypadá stejně prostorný a ani přístupový otvor do něj není problematický. Po usednutí do vozu si všímáme velké prosklené části střechy o rozměrech 750 x 1120 mm, která celý interiér příjemně prosvětlí. Ovládání zacloňovací roletky je manuální. Řidičovo pracoviště je v podstatě shodné s tím v Passatu, otočení hlavy směrem k zadním cestujícím ale odhalí elegantně se svažující linku bočních zadních oken a stropu, jako celek působí interiér vyváženým a přirozeným dojmem.

Passat CC je o 31 mm delší, o 36 mm širší a o celých 50 mm nižší. Díky tomu vypadá o mnoho sportovněji a dynamičtěji, což je velký krok vpřed oproti poněkud indiferentně se tvářícímu Passatu. Zvlášť boční pohled je silnou devizou Passatu CC, zadní svítilny vypadají i na živo poněkud futurističtěji a nemusí se každému líbit. Pohled zepředu ale jakékoliv případné rozpaky rozežene – Passat CC vypadá totiž zepředu opravdu elegantně. S agregátem 3,6 FSI a automatickou převodovkou DSG to bude opravdu rychlá a pohledná šelma, i když ne s pohonem zadní nápravy.

Daní za design je místo pro zadní pasažéry, které je určeno pro dva cestující. A těm navíc nad hlavou mnoho místa nezbývá. Rychlé přesednutí z klasického Passatu do verze coupé-cabrio (s pevnou neotvíratelnou střechou) prozradilo zhruba o pět centimetrů menší prostor nad hlavou v případě CC.

Pasažéři vyšší než 185 cm se tak vzadu nebudou cítit úplně pohodlně, protože jejich hlava bude neustále ve styku se stropem. Příplatkové sportovnější tvarování zadních sedadel je naopak velmi příjemné.


Ondřej Láník
Diskuze (3)