Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Virtus: Nové Polo jako sedan

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 11. 2017
10
21
Zobrazit náhledy (10)
Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus Volkswagen Virtus
Volkswagen Polo aktuální generace nemůže přijít o klasickou čtyřdveřovou variantu, tedy sedan. Zatím je určen jen pro Latinskou Ameriku, představil se koneckonců v Brazílii.

Že stále ještě novotou vonící Polo dostane sourozence se dvěma páry bočních dveří a tradiční zádí bez výklopné zadní stěny. bylo více než jasné. Volkswagen si nechce nechat ujít kus tržního koláče v zemích, kde se takovým autům daří. Minulé generace zahrnovaly tuto karosářskou verzi také. U nás se naposledy prodávalo Polo Classic v druhé polovině devadesátých let, ale zde uplatnil německý koncern jednoduchý badge-engineering: šlo o přeznačkovaný Seat Cordoba s jinou přídí a hlavně ostřejší zádí místo oblé.

Nástupci byli vyhrazeni zejména mimoevropským trhům, kde měla i výše zmíněná řada poněkud delší život. Novinka se ale nejmenuje Polo, dostala z marketingových důvodů svébytný název Virtus a představila se v Brazílii. Tam má konkurence více než dost: od Chevroletu, Hondy, Toyoty i Fiatu. S výchozí variantou sdílí platformu MQB A0, to znamená komponenty zavěšení, řízení, ale i techniku pod kapotou.

Přední část až po B-sloupky je prakticky totožná až na drobné modifikace, které dostaly hatchbacky pro Latinskou Ameriku. Pak už je ale vše jinak včetně klesající střechy, zadního okna i celého, avšak poměrně krátkého „ocasu“. Podobné stylistické prvky uvidíme na nové Jettě, která se představí v lednu v Detroitu. Koncové reflektory se směrem dovnitř do víka zavazadelníku ztenčují. Virtus ale vlastně už nepatří mezi malé vozy, nýbrž do nižší střední třídy. Rozvor se totiž natáhl o 85 mm na 2650 mm, vzdálenost mezi nápravami tedy odpovídá dobíhající Jettě. Je to také kus auta, o čemž svědčí základní vnější rozměry 4480 x 1751 x 1468 mm. Polo měří jen 4,05 m a má 300l kufr, zatímco u sedanu činí jeho základní objem 521 l. Samozřejmě s omezenou praktičností...

Brazilská pobočka Volkswagenu zatím potvrdila jedinou motorizaci: koncernem v poslední době dosti protežovaný tříválec 1.0 TSI, který při provozu na benzin dává 85 kW (116 k) a na ethanol vyšších 95 kW (129 k), vždy při 5500 otáčkách. 200 N.m točivého momentu je v obou případech k dispozici v rozmezí 2000-3500 otáček. Na biopalivo z cukrové třtiny, v Brazílii tolik oblíbené zrychluje z klidu na stovku během 9,9 s a jede až 194 km/h. Verze nese podle nově zaváděné nomenklatury VW nelogické označení 200 TSI. Nejdražší specifikace s tímto motorem se může těšit na šestistupňový Tiptronic. Základem se naopak stane atmosférický čtyřventilový čtyřválec 1,6 l s pětistupňovým manuálem. I ze škodovek známého litrového tříválce bez turba se zákazníci nedočkají.

Virtus dostal k dispozici stejnou výbavu jako Polo včetně možnosti digitální přístrojové desky Active Info Display s úhlopříčkou 10,25 palce. Nejlepší středový infotainment Discover Media má kromě tří USB zdířek osmipalcovou dotykovou obrazovku, podporu Apple CarPlay, Android Auto a zrcadlení mobilu MirrorLink,

Volkswagen si ani pro americké trhy, kde není úředním jazykem angličtina, nedovolí své vozy konstrukčně šidit, jako tomu bývalo ještě v nedávné minulosti u konkurenčních značek. Struktura karoserie je tedy vyrobena z vysokopevnostních ocelí, Polo získalo v bariérových zkouškách dle standardu Latin NCAP maximálních pět hvězdiček. V nabídce jsou i základní elektronické asistenty brzdění, stabilizace, rozjezd do kopce, uzávěrka diferenciálu XDS+ a monitorování tlaku v pneumatikách.

Virtus se začne prodávat v Jižní Americe v lednu 2018. Další trhy zatím nebyly potvrzeny, nicméně tříprostoroví klasici v menším balení jsou populární také v zemích bývalého Sovětského svazu a v Číně...

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Jsem na rozpacích
white label
| 21. 11. 2017
Proč vykáš? Osobně nevím o žádném takovém, tak bych si rád rozšířil obzory, případně poznal tvůj vkus.
Avatar - Bubáq
Jsem na rozpacích
Bubáq
| 20. 11. 2017
Nevím. Proč se ptáte?
Malý Arteon :-))
gil54
| 20. 11. 2017
Vejde. Rám M, kola 26".
Avatar - Blue Sun
Malý Arteon :-))
Blue Sun
| 20. 11. 2017
Bez povolení řidítek, hýbání se sedlovkou nebo vyndání předního kola? To se ti fakt na výšku vejde?
Malý Arteon :-))
gil54
| 20. 11. 2017
bmw e 60. Zadním kolem dopředu.
Výhody kombíku bych já využil max.1x, 2x do roka a nevýhody denně. Uznávám ale, že někdo kombíka opravdu využije.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku