Volvo 7700 Hybrid bus: Městský autobus s hybridním pohonem
Společnost Volvo Group představuje hybridní městský autobus, který vychází ze sériového nízkopodlažního modelu 7700. Tento autobus s maximální kapacitou 95 cestujících je dlouhý 12,0 m, vysoký 3,4 m, široký 2,55 m a má rozvor náprav 5,95 m.
Hybridní autobus Volvo kombinuje vznětový motor s elektromotorem a ovládáním elektronickou řídící jednotkou. V provozu má elektromotor vozidlu sloužit v rychlostech do 20 km/h, potom roli pohonu přebírá vznětový motor. Při zpomalování a zastavení je diesel odstaven a pohybové energie vozidla je využito k dobíjení akumulátorů (po pracovní směně se akumulátory dobíjejí v garážích).
K pohonu hybridního autobusu slouží čtyřválcový turbodiesel D5 o objemu 5,0 litru s výkonem 155 kW (210 k) a točivým momentem 800 Nm. Vznětový motor spolupracuje se systémem I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor). Tento systém obsahuje elektromotor, alternátor a elektronickou řídící jednotku. Elektromotor má výkon 118 kW (160 k) a točivý moment 800 Nm. Hybridní pohonný systém spolupracuje s automatickou převodovkou Volvo I-Shift. Vznětový motor je uložen v levém zadním rohu motorového prostoru a vedle něj je dostatečný prostor pro systém I-SAM.
Pomocné funkce nejsou u hybridního autobusu poháněny turbodieselem a například posilovač řízení, kompresor vzduchového podvozku a větrák chladiče mají vlastní elektromotory. Každý z těchto elektromotorů je v činnosti jen, když je potřeba, čímž se přispívá k úspoře energie.
Při srovnání spotřeby paliva se standardním provedením autobusu Volvo 7700 má u hybridní verze dojít k snížení o více než 30 %. V případě emisí výfukových plynů má dojít k snížení v rozmezí 40 až 50 %.