Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo 7900 Electric míří do linkového provozu v Malmö

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 12. 2018
13
3
Zobrazit náhledy (13)
Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric Volvo Buses 7900 Electric
Společnost Volvo Buses připravila pro Malmö celkem třináct autobusů 7900 Electric s čistě elektrickým pohonným ústrojím.

Společnost Volvo Buses uvádí, že stále větší počet měst ve Švédsku využívá pro hromadnou dopravu osob elektrických autobusů. Mezi přední uživatele těchto vozidel se nyní řadí Malmö, které od poloviny prosince 2018 využívá v pravidelném linkovém provozu autobusy Volvo Buses 7900 Electric.

První trasa, na kterou jsou tyto městské elektrické autobusy v Malmö nasazovány, je linka číslo 7 s celkovou délkou 15 kilometrů. Zde jsou využívána vozidla ve službách společnosti Skånetrafiken, jejichž baterie jsou dobíjeny během dvou až šesti minut při zastávkách v koncových stanicích zmíněné linky.

Volvo Buses představilo model 7900 Electric v produkčním provedení na veletrhu Busworld pořádaném v Kortrijku v roce 2015 a zařadilo se mezi významné výrobce, kteří již nabízejí čistě elektřinou poháněné autobusy svým zákazníkům.

Model 7900 Electric přímo vychází z konvenčních autobusů modelové řady 7900, jejíž premiéra se odehrála na veletrhu Busworld v roce 2011. Tento dvounápravový nízkopodlažní autobus s hliníkovou karoserií je dlouhý 12,0 m, široký 2,55 m a vysoký 3,28 m.

Vozidlo s celkovou hmotností 19 tun a kapacitou až 105 cestujících disponuje elektromotorem o výkonu 160 kW a točivém momentu 400 N.m, spolupracujícím s dvoustupňovou automatickou převodovkou.

Společnost Volvo Buses představila na podzim roku 2010 pro tento autobus nové možnosti výběru kapacity lithium-iontových baterií v podobě 150, 200 nebo 250 kWh. Provozní dosah se pak má pohybovat kolem 200 km na jedno nabití baterií v závislosti na topografii a jízdních podmínkách.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - eLzyx
víc takových
eLzyx
| 16. 12. 2018
v našem městě už ani jiné než elektrické busy nejezdí. A je to znát. Bydlím na kopci, takže vždycky když projížděl autobus, tak jsem o něm věděl, protože dělal kravál. Teď vůbec.
Naprostý nesmysl.
megacruiser
| 16. 12. 2018
Elektrifikované řešení místní dopravy už existuje: trolejbus. Nemusí tahat tuny baterek a tak je jeho provoz mnohem ekologičtější a ekonomičtější. Dráty se natáhnou jen jednou. Btw. dovede si někdo spočítat, jakým proudem se bude ten autobus dobíjet? Šílené. K tomu ztráty při nabíjení. Zatímco trolejbus odebírá energii postupně. Ale chápu že v Malmo to jinak nejde, tam by dráty pro trolejbus v některých nebezpečných čtvrtích ani nešlo namontovat. Btw. něco mi říká, že ten autobus je tak těžký i kvůli neprůstřelným sklům...
Avatar - Bubáq
Konečně
Bubáq
| 15. 12. 2018
Konečně rozumné řešení a konečně pro autobusy a náklaďáky. Volvo se svými EB a ET vyvíjí praktické a smysluplné řešení pro denní ježdění. Pokud je rychlé nabíjení v praxi použitelné, pak už prakticky neexistují překážky v plném využití elektrické trakce ve velkých (i malých) městech.
Jediné, co nedělá dobrý dojem, je celková hmotnost 19 tun. Je sice logická s ohledem na Li-ion baterky, ale je třeba se zaměřit právě na velikost a hmotnost používaných baterií. To sice není job pro Volvo, ale pro Bosch, LG-chem a Samsung SDI. S ohledem na to, že už dokončují své giga-factories v Evropě, mám trochu obavy, na jak dlouho se současné těžké a rozměrné řešení zakonzervuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku