Volvo Buses dodává elektrické autobusy pro Birmingham a Dublin
Společnost Volvo Buses získala zakázku na dodávku šesti plně elektrických autobusů pro letiště v Birminghamu a elektrobusu pro Dublin.
Společnost Volvo Buses pokračuje v dodávkách svých elektrických autobusů 7900 Electric a vozidla připravovaná na základech nejnovějších zakázek míří do Velké Británie a Irska.
Pro letiště v Birminghamu připravuje Volvo Buses celkem šest vozidel. Tyto elektrické autobusy zde mají přispět ke snížení nákladů na energie. Vozidla mají být využívána v prakticky nepřetržitém provozu a jejich dobíjení má zajišťovat i pantograf na jejich střeše, při jehož využití má cely proces trvat kolem šesti minut.
V případě Dublinu se prozatím jedná o dodávku jediného elektrického autobusu. Ten se má stát prvním elektrickým autobusem v pravidelném linkovém provozu v Irsku a má zajišťovat dopravu mezi hotely Crown Plaza, Holiday Inn Express a terminály 1 a 2 letiště v Dublinu.
Elektrické autobusy Volvo Buses 7900 Electric mají být v Birminghamu uvedeny do provozu v listopadu 2019, zatímco elektrobus pro Dublin má na svou linku vyrazit koncem letošního roku.
Společnost Volvo Buses představila model 7900 Electric v produkčním provedení na veletrhu Busworld pořádaném v Kortrijku v roce 2015 a zařadilo se mezi významné výrobce, kteří již nabízejí čistě elektřinou poháněné autobusy svým zákazníkům.
Model 7900 Electric přímo vychází z konvenčních autobusů modelové řady 7900, jejíž premiéra se odehrála na veletrhu Busworld v roce 2011. Tento dvounápravový nízkopodlažní autobus s hliníkovou karoserií je dlouhý 12,0 m, široký 2,55 m a vysoký 3,28 m.
Vozidlo s celkovou hmotností 19 tun a kapacitou až 105 cestujících disponuje elektromotorem o výkonu 160 kW a točivém momentu 400 N.m, spolupracujícím s dvoustupňovou automatickou převodovkou.
Společnost Volvo Buses představila na podzim roku 2017 pro tento autobus nové možnosti výběru kapacity lithium-iontových baterií v podobě 150, 200 nebo 250 kWh. Provozní dosah se pak má pohybovat kolem 200 km na jedno nabití baterií v závislosti na topografii a jízdních podmínkách.
Zdroj: Volvo Buses