Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo FH16 750: Nový vrchol nabídky k výročí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Společnost Volvo Trucks rozšiřuje nabídku verzí modelové řady FH16 o provedení s označením 750.

Volvo Trucks v příštím roce oslaví 25 let svých 16litrových motorů a právě k tomuto výročí si švédský výrobce nákladních automobilů připravil novou verzi modelové řady FH16, která je nejvýkonnější v celé její historii.

V roce 1987 se představil model Volvo F16, který byl vybaven vůbec prvním 16litrovým řadovým šestiválcovým motorem Volvo o výkonu 346 kW (470 k). V roce 1993 řadu F nahrazují modely řady FH a na jejich vrchol stojí verze s motorem D16A o výkonu 383 kW (520 k). O deset let později nejvýkonnější verze nabízela 449 kW (610 k).

V roce 2009 automobilka Volvo jako první na světě nabídla výkon 515 kW (700 k) v modelu FH16 700. Právě přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 16 litrů z této verze posloužil za základ při vývoji pohonné jednotky pro FH16 750.

Řadový šestiválec s vačkovou hřídelí v hlavách válců, čtyřmi ventily na válec a vstřikovacími jednotkami byl optimalizován tak, aby se zvýšil výkon a točivý moment, ale aby nevzrostla spotřeba paliva.

Nový motor nabízí výkon 551 kW (750 k) od 1600 do 1800 min-1 a již při 900 min-1 dosahuje točivého momentu 2800 Nm. Poté křivka točivého momentu rychle stoupá, až při 1050 min-1 dosáhne vrcholné hodnoty 3 550 Nm a pak je až do 1 400 min-1 vyrovnaná. Díky tomu si vůz dokáže udržet vysokou rychlost i v těch nejnáročnějších stoupáních.

Motor o výkonu 551 kW (750 k) je dostupný ve dvou verzích - jedna vyhovuje normě Euro 5 a druhá normě EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle). Druhá verze produkuje ještě méně zplodin a kouře.

Součástí základní výbavy je systém automatického řazení Volvo I-Shift upravený tak, aby zvládl vysoký točivý moment motoru. Zadní nápravu je možné zvolit podle plánované celkové hmotnosti soupravy až do 250 tun. Pro dálkovou přepravu je vhodnou volbou, která zajistí nízkou spotřebu paliva, jednoduchá náprava RSS1360.

Model Volvo FH16 750 je určen jak pro přepravu velmi těžkých nákladů, tak pro přepravu vyžadující jízdu vysokou průměrnou rychlostí v kopcovitém a velmi kopcovitém terénu. Výroba prvních vozů Volvo FH16 750 se pro evropský trh rozběhne na začátku roku 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
15. 9. 2011 21:39
Monštrum
Veru, tiež ma takéto Volvo obehlo v kopcoch smerom z Uherského Brodu do Brna. Neskutočné ako ťahal do kopca, šiel ako s osobákom. Je pravda, že som šiel na dodávke Logan Van 1,4i, ale prázdny a aj keď som ho napokon "dal":-), v kuse bol na mňa nalepený a sila z neho doslova vyžarovala:-)
Avatar - m.z.
15. 9. 2011 17:53
Re: Chcelo by závody - aj s návesmi
To chci !!!
Avatar - eLzyx
15. 9. 2011 17:31
Re: Chcelo by závody - aj s návesmi
no já s jedním takovým "závodil". Jel jsem ve firemní Fábce 1,4TDI 59kW a předemnou jela německá FH700 s naloženou (asi) vrtnou soupravou. A na zatáčkovité okresce mi ujížděl. Zrychlení měl naprosto neskutečný, skoro jak kdyby neměl návěs. Na rovince bych ho dal, ale jen kvůli tomu, že má omezovač rychlosti.
Avatar - jozephko
15. 9. 2011 17:16
Chcelo by závody - aj s návesmi
Taký výkon by si žiadal závody - nie však klasické upravené trucky, ale s plne naloženými návesmi...