Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo rozšiřuje továrnu v Torslandě kvůli nové XC90

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Volvo chystá novou generaci XC90 a proto rozšiřuje výrobní závod ve švédské Torslandě. Ten nedávno oslavil kulaté výročí, byl otevřen před padesáti lety.

V Torslandě vznikla nová karosárna, která byla slavnostně otevřena 24. dubna. Torslanda TA3, jak zní kódové označení, se bude věnovat výrobě „šatů“ včetně modulárních platforem SPA, tedy Scalable Product Architecture). Prvním vozem, který ji využije, je druhá generace velkého SUV XC90. Ta se představí konečně ještě letos, její vývoj finišuje. Současná kapacita celého závodu je 200 tisíc aut ročně, ale má být rozšířena o další polovinu. Zajímavé je snižování počtu robotů, bude jich použito jen asi 300. Zatímco v jiných částech komplexu pracují týmy po 15 lidech, v nové karosárně se uplatní pěti- až osmičlenné pracovní skupiny. Kvalita je prvořadá, ovšem klesnou také náklady náklady a zvýší se flexibilita.

Expanze se týká i další generace série 60 včetně SUV a nové řady 90, která by měla částečně vystřídat „sedmdesátky“ a „osmdesátky“. S důkladně modernizovanými hranatými „devítistovkami“ z roku 1997 pochopitelně budou mít společný jen název. Čínský majitel Geely chce vložit do Volva celkem 11 miliard dolarů (218,3 miliardy korun). Masivní investice spolyká i platforma CMA pro kompaktní auta, další práce na již představených motorech řady Drive-E, vývoj neusnul ani v oblasti plug-in hybridů. Švédská automobilka chce dosáhnout v dlouhodobějším horizontu roční produkce 800 tisíc vozů. Loni jich celosvětově prodala 427.840.

Volvo otevřelo továrnu Torslandaverken nedaleko Göteborgu před půlstoletím, výročí oslavilo sice již s předstihem 2. dubna, ale připadá právě na čtyřiadvacátý den tohoto měsíce. Zpočátku tam vznikaly legendární Amazony, tedy řada 120/130/220 coby nástupce baculatých PV444/544. Tehdy se jednalo o dosud největší investici ve švédském průmyslu obecně, tedy nejen v automobilové branži! Následně se sem přesunula částečně i produkce řady P 1800, první kusy byly postaveny ještě u britského Jensenu ve West Bromwichi.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)