Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo představilo nové motory Drive-E pro modely S80, V70 a XC70

Aleš Jungmann
Diskuze (7)
Také větší modely od Volva se dočkaly motorů nové generace, jako první přichází D4 a T5.

Volvo končí s pětiválci, místo kterých nabídne agregáty z nové rodiny Drive-E. Po vzoru svých menších bratříčků S60, V60 a XC60 se novou technikou nyní mohou pochlubit i modely S80, V70 a XC70.

Jako první dorazily agregáty D4 a T5. Začněme turbodieselem, který je prvním motorem s technologií i-Art, která je vylepšením dosud používaného common-railu. Na rozdíl od něj má senzor tlaku pro každý ze vstřikovačů, tedy i přesnější dávkování paliva. Díky tomu může vzrůst maximální tlak paliva z dnešních obvyklých 1800 až 2000 bar na 2500 bar. Standardem je přeplňování dvěma turbodmychadly.

Oproti současnému agregátu D4 tak novinka získává jedno turbo navíc, ztrácí však jeden válec. Kompresní poměr se snížil z 16,5 na 15,8:1 a zvýšily se volnoběžné otáčky. Volvo S80 s manuální převodovkou dokázalo v kombinovaném cyklu dosáhnout spotřeby 3,8 litru na 100 km, V70 je žíznivější o tři desetiny litru, XC70 o šest desetin. Ve spojení s novým osmistupňovým automatem z dílen Aisinu spotřeba vzroste nejvíce u S80 a to o půl litru.

Volvo Drive-E - nové motory ve srovnání s předchozími
MotorT5T6T5T6
Rok výrobyod 2013od 2013od 2010od 2010
Zdvihový objem [cm3]1969196919992953
Válce/ventily4/44/44/46/4
Vrtání [mm]82,082,087,581,0
Zdvih [mm]93,293,283,193,2
Kompresní poměr10,8:110,0:116,5:19,3:1
Největší výkon [kW/min-1]180/5500225/5700179/6400224/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1500-4800400/2100-4500320/3200440/2100-4200

Benzinový přeplňovaný dvoulitr T5 má vrtání, zdvih i počet válců shodný se vznětovými dvoulitry. Kompresní poměr vzrostl z 9,3 na 10,3:1, přičemž výkon dosahuje hodnoty 180 kW. Spotřeba je v tomto případě samozřejmě vyšší než u dieselu: u S80 udává automobilka kombinovanou spotřebu s osmistupňovým automatem 6,2 litru, u V70 6,4 a u XC70 6,7 litru. Již dříve představená silnější verze T6 s 225 kW zatím v nabídce není.

Volvo Drive-E - nové motory ve srovnání s předchozími
MotorD4D4D4
Rok výrobyod 2013od 2010od 2010
Zdvihový objem [cm3]196919842400
Válce/ventily4/45/45/4
Vrtání [mm]82,081,081,0
Zdvih [mm]93,277,093,2
Kompresní poměr15,8:116,5:116,5:1
Největší výkon [kW/min-1]133/4250120/3000120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1750-2500400/1500-2500420/1500-2500




Aleš Jungmann
Diskuze (7)
8. 9. 2013 17:23
Re: TAK JAK?
ad P.S. Kolik lidi prislo? Bude to ve zpravach na Nove? >:D
Avatar - WinDiesel
8. 9. 2013 11:10
Re: TAK JAK?
Já v šestiválci jezdím každý den..... >:D A je to fajn. Ale nevidím důvod nějakým způsobem kálet na čtyřválce - jejich kultivovanost se za roky výrazně zvýšila. To o té dálnici určitě platí, ale v reálu se to málokdy stane.
Hrozně záleží také na to, jestli to bude mild/full/plug in hybrid. U mild hybridu váží baterie a elektrovýbava málo. U plug in hybridu hodně, ale zase je vysoký dojezd na elektřinu. Bude i na výběr.
7. 9. 2013 23:39
Re: TAK JAK?
Ať si nabízejí co chtějí, třeba i jednoválce.

Výkon není všechno. Doufám, že jsi se někdy alespoň svezl s V6 nebo s V8. Já tedy rozdíl mezi čtyřválcem a šestiválcem poznám.

A k tomu hybridu, ten pomůže max. ve městě nebo při pocukávačkách po okresce. Na dálnici při požadovaném trvalém vysokém výkonu mu dojde velmi brzy dech a pak jedeš jenom s tím chcípákem a ještě sebou pořád vláčíš ty vybité baterie.
Avatar - WinDiesel
7. 9. 2013 21:15
Re: TAK JAK?
Všichni zapomínáme na to, že i D3 začíná nabízet alternativně hybridní verze jak benzínových tak naftových motorů se spotřebou 4válců a výkonem šestiválců. Volvo je na tuto hybridizaci připraveno a pokud někdo bude chtít ještě vyšší výkony, dostane je holt s elektromotorem. Ze strany Volvo je to chytré řešení všech možných současných problémů způsobených legislativou jak USA, tak EU.
Výkony budou, jen holt ne 5válce a šestiválce. A u Volva je myslím výkon důležitější než vědomá, že mám pod kapotou 5válec - spousta lidí, co má Volva, ani neví, co mají pod kapotou.
7. 9. 2013 18:39
Re: TAK JAK?
Ano. A to je ještě úplný hov.., tedy slušně, nic proti supersportu od BMW s třílampou 1,5. :-( Tomu taky sluší R6 a V8 líp, než R3.