Volvo STCC C30 Green Racing: zelené závodění
Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioetanol (E85) a na technologie ekologicky šetrných závodních vozidel (Green Rating) pro švédský šampionát cestovních vozů po dobu nadcházejících tří let.
„Naše rozhodnutí vychází z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC,“ říká Derek Crabb, vedoucí vývoje hnacích ústrojí a motorů ve společnosti Volvo Cars a pracovník, který byl nedávno pověřen vedením oddělení motoristického sportu ve společnosti Volvo.
„Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi,“ říká Crabb.„Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která naši účast v STCC již několik let úspěšně zajišťuje. Nyní je však příliš brzy uvádět jakékoliv detailní informace o konstrukci nového vozidla. Cíl je však zcela jasný – chceme vyvinout automobil, který dokáže zvítězit,“ uzavírá Derek Crabb.
Volvo C30 E85 FIA SUPER 2000 má standardní karosérii modelu C30 vyztuženou bezpečnostní klecí a vybavenou ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran. Navíc je zde přední rozdělovač proudu vstupního vzduchu (spodní část nárazníku) a zadní křídlo vyvinuté firmou Polestar v aerodynamickém tunelu společnosti Volvo.
Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technikou rozvodu se zdvihovým objemem 1999 cm3, dává výkon přes 200 kW při 8 750 ot./min. a přibližně 230 Nm při 7 300 ot./min. Na bloku a hlavě motoru jsou povoleny pouze drobné změny, zatímco ventily, vačkové hřídele, písty, ojnice a klikový hřídel byly vyměněny za závodní komponenty. Výfukový systém je vyroben z nerezová ocel s řízením emisí za pomoci katalyzátoru.
Hnací ústrojí je sestaveno z šestistupňové sekvenční převodovka s přímým řazením, vyrobené firmou Hewland. Pohon předních kol obstarává také mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami. Mezi motorem a převodovkou je dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.
Minimální hmotnost činí 1.134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg).