Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo v roce 2010: Prodej podle modelových řad

Diskuze (22)
Rok 2010 přinesl pro Volvo řadu převratných změn a také obrat k lepšímu.

Volvo v roce 2010 změnilo majitele – 2. srpna se 100% vlastníkem stali Číňané, transakce ale byla stvrzena už v březnu. Švédskou automobilku od Ford Motor Corporation odkoupila Zhejiang Geely Holding Group.

Společně se změnou majitele došlo také ke změnám ve vedení. Předsedou představenstva byl jmenován Li Shufu, novým prezidentem a výkonným ředitelem Volvo Cars je Němec Stefan Jacoby, který předtím vedl VW USA. V prvním čtvrtletí roku 2010 se také společnost vrátila k zisku a po dvou letech poklesu se loni opět prodalo v meziročním srovnání více Volv.

Hlavní novinkou roku 2010 je nová generace sedanu Volvo S60, které doplnilo zcela nové kombi V60. Společně s novými modely přišly i nové motory – přeplňované zážehové čtyřválce 1,6 GTDi (110 a 132 kW) a 2,0 GTDi (149 a 176 kW) vyvinuté ve spolupráci s Fordem a dvoulitrový pětiválcový turbodiesel vlastní konstrukce (110, 120 a 130 kW).

Celkem Volvo za rok 2010 prodalo 373 tisíc aut (+11,2 %), prakticky stejný objem jako v roce 2008. Největším trhem zůstávají i přes 12% pokles Spojené státy – zde švédská automobilka prodala 54 tisíc aut. Nadstandardně dobře se naopak vedlo na domácím trhu, Švédsko má 53 tisíc ks (+26 %).

Třetím nejdůležitějším trhem pro Volvo je Velká Británie (38 tis., +10 %), následují Čína (31 tis., +36 %), Německo (25 tis., +0 %) a druhý domov Volva – Belgie (18 tis., +36 %). Největší meziroční nárůst prodejů vykázalo zastoupení v Rusku – o 55 %.

Nejprodávanějším modelem je i letos XC60. K tomuto modelu si může Volvo rozhodně pogratulovat: 81 tisíc prodaných kusů představuje pětinu všech prodaných Volv a zároveň meziroční růst o 31 %. Automobilka navíc s XC60 získává nové zákazníky, protože jeho přítomnost v nabídce nemá devastující vliv na XC90, která i po osmi letech na trhu vykazuje dobré prodejní výsledky (4. nejžádanější model Volva).

Image výrobce kombíků potvrzují prodejní výsledky: druhý nejžádanější model je V50 (56 tis., +4 %), třetí V70 (49 tis., +7 %). K tomu musíme ještě připočítat XC70 (22 tis., +23 %). Kombi varianty tak prodejně výrazně překonávají ekvivalentní sedany S40 a S80.

Nové generace S60 se zatím prodalo 14 tisíc kusů, automobilka jich však vyrobila již 27 tisíc. Podobná je situace s kombi V60 – proti necelým pěti tisícům prodaných aut stojí 13 tisíc vyrobených kusů. Zajímavostí je, že S60 se vyrábí v belgickém Ghentu, zatímco V60 sjíždí z výrobní linky ve švédské továrně v Göteborgu.

V ostatních případech počet vyrobených aut odpovídá odbytu. Celkem Volvo vyrobilo 387.802 osobních aut, z toho 223 tisíc připadá na výrobu v Belgii, 146 tisíc na Švédsko a 17 tisíc na Čínu.

Volvo - počet prodaných aut podle modelových řad (2007-2010)
Model2010200920082007
S4031.68836.95448.95063.062
S60 (1. generace) 98814.13126.14841.726
S60 (2. generace) 13.798
S8019.16221.06431.11442.527
S80L11.7787.106
V5056.09854.06262.08562.348
V604.609
V7048.87245.75159.15269.097
XC6080.72361.6676.954
XC7022.06518.00632.67536.279
XC9037.59732.75452.87279.140
C3035.98132.40939.96646.726
C7010.15810.79214.38117.418
CELKEM373.525334.808374.297458.323

Pro úplnost uvádíme prodejní statistiky Volva od roku 2007. Starší data podle jednotlivých modelových řad nejsou k dispozici.

Diskuze (22)
Avatar - kolmar
10. 1. 2011 21:29
Re: poradna
Ej neni, ako to mapujes! paci sa:

[odkaz]

Niekedy maju test bravurny, inokedy som trochu sklamany, zalezi od autora. Este som ho necital, zajtra kupim 4x4automagazin tak nebudem citat z monitora. Co maju super je fotografka, ta odvadza dobru pracu hoci sa im nechce chodit velmi do blata ;-\

Poriadny test spravili aj v autosalone na prime, poznas? je to asi najlepsi magazin o autach u nas. Bolo to v tomto diele:
[odkaz]

Co sa tyka vybavy, tak u mna automat nie, el. kufor urcite nie, parkace vpredu nepotrebujem a tie gps lokalizacie ma nezaujimaju, lebo po prve na auto teraz nemam a po druhe aj tak parkujem na dedine kde mam garaz na auto, autobus a 2 traktori :-! Cize na vybave by som usetril na motor 35i - bohuzial len teoreticky... lebo X3 ktoru by som teraz mohol riesit by vyzerala jedine takto, ak nie horsie:

[odkaz]
10. 1. 2011 18:06
Re: poradna
X3 20d - gps lokalizacia, poistenie proti kradezi, automat, xenony, koza, sport. volant, tempomat, park. senzory, vyhrievane predne sed., radio profesional, metaliza, x-line paket, el. otvaranie kufra 53k

Touareg - metaliza, xeno, automat, koza, park senzory, str. nosic, chrom paket, el. otvaranie kufra, vyhrievane sed., 53k

stoja tak isto aj po priplatkoch :-)

Inak ten test som videl, mam vsetky zmapovane ohladom tychto aut ;-)
skoda ze este na tu X3 ziadny poriadny neni, okrem toho rastovho z ameriky, ale to je nic...
Avatar - kolmar
10. 1. 2011 17:40
Re: poradna
Na www.auto.sme.sk bol test X3 vs. XC60 vs. Q5 vs. GLK, Rasto to naozaj vie testovat a venovali sa takmer do puntiku vsetkemu. No kedze XC vypadlo z hry, GLK nechces a X3 je tam este ta stara tak som ti ten link neposlal, ale tam krasne vidno rozdiel v terene medzi napr. GLK a XC 60, co ma velmi ale naozaj velmi prekvapilo.

X3 so zakladom vraj udajne staci a miesta bude vzadu viac ako v GLK - to je pravda! To by bola na vasom mieste aj moja volba. No bohuzial sa za vsetko nekrestansky priplaca a ked tam nahodim xenony, sport volant, poriadne radio, pripl. sedadla tak je cena uz podstatne vyssie, a to neriesim kozu, strechu, navy a podobne...no hold, treba spravit kompromis medzi motorom/vybavou, hole bawo kupovat je trochu onicom.

Ten servis treba zistit a nebat sa byt drzy, ja raz dokonca v mazde nadiktoval auto, aj motor a nechal som ho hladat v databaze, nasiel jeden voz presne taky a mal za sebou zopar serv. prehliadok, tak mi presne povedal cenu, no aj to je orientacne, podla toho ci nemenia nic, alebo aj olej, kotuce, oblozenie, pel. filter a podobne. Takto (drzo a ako pre debilov) sa na vsetko treba spytat, lebo uz som pocul plakat jedneho typka, ze touareg na servisku zozral mu viac ako tisic eur, no neviem co na tom bola pravda.
Avatar - kolmar
10. 1. 2011 17:29
Re: poradna
Samozrejme, radove sestvalce ulozene za prednou napravou su preslavene, no ja znacku V6 pouzivam dost vseobecne, ohladom poctu valcov, no ale mas pravdu, ale vies, aby to pochopili aj skolaci ;-)
10. 1. 2011 16:06
Re: poradna
preco myslis ze pojde bavaria lepsie?
teda co sa motora a teda aj dynamiky tyka, s podvozkom je to asi jasne.

volvo - 1827kg - 205k/420nm
x3 - 1790kg - 185k/380nm

moze mat tak velky vplyv na dynamiku 6 vs 8-st. automat??