Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V70 - kombi pro příští tisíciletí

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)
První vůz - Volvo Duet z roku 1953 - byl slibným začátkem. Do roku 1969 jich firma vyrobila 90.000. Ale teprve Volvo P220 Amazon Estate z roku 1962 ukázalo světu, že se rodí nejen nová značka, ale i nové originální pojetí osobního automobilu -...

Volvo P220 Amazon Estate vstoupilo do historie jako první skutečný kombi vůz, charakteristický širokým úložným prostorem při zachování standardních vnějších rozměrů. Proto získal brzy velkou oblibu u zákazníků nejen jako praktický firemní, ale především jako univerzální rodinný vůz pro každodenní využití i pro rekreaci.

Jeden milion kombíků

Na první dva modely navázalo Volvo 145, dále Volvo 145 Express a další... Ve světě se proslavily i modely 240 a 245, které opouštěly montážní linky od počátku sedmdesátých let. Nejúspěšnější modely - Volvo 245/265 - dosáhly rekordu. Vyrobilo se jich v letech 1974 - 1993 téměř milion kusů. To současně znamenalo, že se značka Volvo dostala v produkci a prodeji vozů typu kombi na první místo v Evropě.

Uvedení nové verze V70 a V70 XC na trh.

V úterý 11. 1. 2000 představila švédská automobilka Volvo novou verzi svého úspěšného modelu v řadě V70 - nové Volvo V70 a V70 XC (Cross Country). Zajímavé bylo to, že k představení tohoto luxusního kombi došlo současně v Evropě a na americkém kontinentu. Vzhledem k časovému posunu měla odborná veřejnost v USA možnost vidět nový model v Detroitu o několik hodin dříve než jejich evropští kolegové na autosalonu v Bruselu.

Nové Volvo V70 je bezpečný, všestranný a dynamický kombi vůz s mimořádnými vlastnostmi. Podle materiálů automobilky je to nejbezpečnější kombi vůz, který je v současné době na trhu. Bylo v něm zúročeno veškeré know-how získané během desítek let usilovné práce. Bezpečnost vozidla je zde základní filozofií, nikoli pouze seskupením mnoha systémů ve vozidle. Airbagy, ochrana proti bočnímu nárazu, systém ABS atd., to jsou věci, kterými mohou vybavit své vozy mnozí světoví výrobci. Ale to, co činí nové Volvo V70 v této oblasti výjimečným, je fakt, že bezpečnost je u tohoto výrobce brána jako "posvátnost", které je při konstrukci vše podřízeno.

Nové modely jsou vybaveny tím nejlepším, co nabízí poslední technologie. Vozy jsou vybaveny přední nápravou McPherson a zadní typem Multi-Link. Navíc byla v určitých partiích karoserie použita místo klasického bodového svařování technologie lepení, které zajišťuje spojení po celé délce konstrukce a spoj je tak značně pevnější. Příkladem využití této technologie jsou plastové páté zadní dveře. Pevnost karoserie je často v případě kombi vozů náročnou kapitolou, zvláště u kolmého zakončení, jaké má zadní část vozů Volvo. U těchto modelů bylo dosaženo vysoké torzní tuhosti a údaje, odpovídající nové verzi V70 představují 65procentní zlepšení s ohledem na původní verzi V70. Pevná karoserie umožňuje provést optimalizaci podvozku směrem ke sportovnímu vzhledu a komfortu. V70 je dynamický model s výtečným rozdělením váhy, vynikajícími jízdními vlastnostmi i chováním na silnici.

Nové modely používají například také systém PremAir, jako ochranu proti zvýšeným hodnotám přízemního ozonu.. Testy tohoto systému ukázaly, že více než 75% ozonu, který prochází chladičem, je díky tomuto systému přeměněno na kyslík. Přitom čím více je znečistěný vzduch teplejší, tím je PremAir efektivnější. Vzduch v automobilu je tak čistší než vzduch venkovní. Tento model V70 je prvním automobilem značky Volvo, který je vybaven uvedeným systémem již od samého počátku výroby.

Novinkou interiéru je použití materiálů absorbujících hluk. Nové jsou i bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, které jsou integrovány v opěradlech. Celá konstrukce je tak silnější a odolnější vůči silám, které vznikají při nehodách.

Ve srovnání se starší verzí je novinka z dílny této švédské automobilky o 20 mm kratší a o 40 mm širší. Díky praktičtějšímu rozmístění je vnitřek nové verze V70 prostornější. Má úložný prostor o objemu 1060 litrů nebo 2022 litrů při sklopení zadního sedadla.

Poslední model V70 se vyrábí se třemi typy pětiválcových benzinových motorů: 2,3 l turbo s názvem T5 (184 kW), 2,4 l nízkotlaký turbomotor (147 kW) a 2,5 l turbodiesel-motor s přímým vstřikováním paliva (103 kW). Později se v tomto roce počítá s pětiválcovým 2,4 l atmosférickým benzinovým motorem - jednou verzí o výkonu 103 kW a jednou verzí disponující výkonem 125 kW. Obě verze budou odpovídat evropským emisním normám, které budou platit v roce 2005, a motor 170 k bude také splňovat emisní normy Spojených států - ULEV. Verze V70 XC bude vybavena 2,4 l benzinovým nízkotlakým turbomotorem s výkonem 147 kW.

V70 je nabízena s pětirychlostní manuální převodovkou nebo novou pětirychlostní automatickou převodovkou s možností manuálního řazení Geartronic, která byla vyvinuta společně firmami Aisin AW a Volvo Cars.

V70 a V70 XC by se měly postupně objevit na všech světových trzích. Nejprve se objeví v Evropě, Severní Americe a Japonsku a později během roku se plánuje zahájení prodeje i v jihovýchodní Asii a na dalších trzích. Také verze V70 XC se v průběhu letošního léta začne prodávat v Severní Americe a v Evropě. Na dalších trzích to bude až v závěru tohoto roku.

Nové modely se budou vyrábět ve švédském Göteborgu, později bude výroba zahájena i v belgickém Ghentu a s velkou pravděpodobností osloví nejen současné majitele značky Volvo, ale i řadu dalších zájemců, kteří kladou velký důraz na potřebu velkého zavazadlového prostoru, vysoký stupeň všestrannosti a víceúčelovosti, moderní vzhled, snadnou ovladatelnost a samozřejmě bezpečnost.

Další podrobnější informace a upřesnění technických údajů zde najdete později - budeme vás informovat.

Motory2,4 (140k)2,4 (170 k)2,4T (200 k)
Počet válců555
Druhzážehovýzážehovýpřeplň. zážehový
Max. výkon (kW/ot)103/5700125/5700147/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)220/-230/-285/1800-5000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)--210
Zrychlení 0-100 km/h (s)--7,9 (8,3)
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)--9,2 (10,3)

Motory2,3 T5 (250 k)2,4T AWD (200 k)2,5 D (140 k)
Počet válců555
Druhpřeplň. zážehovýpřeplň. zážehovýpřeplň. vznětový
Max. výkon (kW/ot)184/5200147/6000103/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)330/2400-5200285/1800-5000290/1900
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)250 (240)210200
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,1 (7,5)8,410,7
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)9,3 (10,4)10,1 (10,7)6,5

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)