Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V90 Cross Country oficiálně: Oplastované kombi jako auto pro dobrodruhy

David Bureš
Diskuze (28)
Švédská automobilka bude i nadále nabízet velké terénní kombi. Jen už to nebude XC70, nýbrž V90 Cross Country.

Značku Volvo si mnozí dnes spojují nejen se snahou o absolutní bezpečí, ale také s velkým kombíkem, upraveným pro jízdu mimo zpevněné cesty. Švédský výrobce dnes odhaluje jeho nejnovější provedení, tentokrát nazvané V90 Cross Country. Na nadcházejícím pařížském autosalonu ho ale neuvidíme, Volvo se jej nezúčastní.

Jak z názvu novinky vyplývá, je automobil založen na kombíku vyšší střední třídy V90. S ním sdílí nejen výchozí platformu SPA, ale také základ designu. Účelné skandinávské tvary však doplňuje o nenalakované spodní partie karoserie, díky nimž si snadněji poradí s jízdou mimo zpevněné cesty. Podvozek byl navíc zvýšen, hodnoty světlosti ale Volvo zatím nezveřejnilo.

„Volvo V90 Cross Country je vozem stvořeným pro každou silnici, který nabízí mimořádnou bezpečnost, komfort a výkon v kombinaci se schopnostmi, jež ocení každý dobrodruh,“ říká o novince prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Group Håkan Samuelsson.

V90 Cross Country pokračuje v tradici, kterou Volvo započalo už v roce 1997. Již od té doby velké oplastované kombi nabízí. Jen se jeho zástupce různě přejmenovával, první generace byla V70 XC, ta druhá se v roce 2003 po vzoru SUV XC90 přejmenovala na XC70, což jí vydrželo i v třetí generaci.

Nejnovější změna názvu je zdůvodněna snahou o zpřehlednění nabídky. Přídomkem Cross Country značka nově označuje všechny zvýšené terénní verze svých aut, zatímco XC je označení výhradně určené pro SUV a crossovery. Číslo 90 pak odkazuje na velikost, které je obdobná jako u sedanu S90 nebo SUV XC90, s nimiž sdílí modulární platformu. Více velkých modelů se nedočkáme, Volvo hovoří o tom, že V90 Cross Country je uzavřením jeho dnešní devadesátkové řady.

David Bureš
Diskuze (28)
16. 9. 2016 12:58
Re: Raději SUBARU..
Jenomže pokud koupíš verzi s variátorem, permanentní čtyřkolka se nekoná.
16. 9. 2016 12:57
Re: Leda tak pro dobrodružnou výpravu do multikina ...
Prostě Outback docela umí, samozřejmě vím, že vzduch neměl a nemá. Tak jsem nechápal to "pomrkávání":)
16. 9. 2016 11:00
Re: plasty OK
Myslím, že s poslední generací není žádný problém najet přes 200k bez zásahů do vzduchového odpružení. Audi Prologue Allroad je pecka, ale měli by k němu v budoucnu nabízet alespoň nějaký příplatkový plastový paket, protože téměř nevidím rozdíl mezi avantem a allroadem (kromě světlé výšky a grilu)...a tenhle posun mne mrzí. Tohle nové CC od Volva si ale každopádně projedu a i když tuším, že to shoří na podvozku a motoru, líbí se mi velice. :yes:
16. 9. 2016 10:53
Re: Raději SUBARU..
Reálně si myslím, že do terénu je vcelku jedno jakej to má pohon, dokud to nenabídne plnohodnotnou uzávěrku prostředního a zadního difu. Naopak některý mezinápravy včetně Haldexu se za správné konstalace hvězd umí uzamknout a jsou lepší než otevřenej diferenciál. Mimochodem haldex 4 v některých svých specifikacích měl omezenou svornost zadního diferenciálu.
Každopádně dokud to nemá mechanický špéry je to v "terénu" spíš otázkou nastavení elektroniky.
Na silnici je to trochu jiná písnička. Všimni si, že kombinaci 4x4 se samosvorným zadním diferenciálem jen tak nikdo nenabízí, respektive nabízí ale za tučný příplatek.
Avatar - Jaros71
16. 9. 2016 10:36
Raději SUBARU..
Permanentní čtyřkolka od Subaru nedá takovémuto Volvu šanci..
Pokud bude priorita jízda v lehčím terénu je SUBARU jasná volba.
Bezpečnost je jediná deviza Volva..a někdo má rád jejich design.
Ale za ceny skoro prémie si Volvo koupí jen pár fandů.