Volvo vyvíjí karoserii, která v budoucnu nahradí Li-Ion akumulátory
Vývoj revolučního materiálu začal v roce 2010 a v současnosti se testuje v podobě dvou dílů karoserie Volva S80. Základem jsou klasické karbonové pláty, mezi kterými jsou sevřeny nanobaterie a superkondenzátory. Z tohoto sendviče může být vyroben prakticky jakýkoliv díl karoserie, čímž se oproti klasickým plechům významně sníží celková hmotnost vozu.
Vývoj je směřován tak, aby nahradil v současnosti používané lithium-iontové akumulátory. Ty sice ještě pár let poslouží, technologie se však musí posunovat dál. Nový systém je navíc podle Volva efektivnější a nedochází u něj ke ztrátě kapacity díky absenci jakékoliv chemické reakce. Dobíjet bude možno klasicky z domácí sítě nebo rekuperací kinetické energie.
Inženýři Volva tvrdí, že pokud by byla karoserie zkušení S80 celá tvořena novým materiálem, mohl by vůz na jedno nabití ujet až 130 kilometrů a jeho hmotnost by byla asi o 15% nižší. Zatímco u současně vyráběných elektromobilů s podobným dojezdem trvá opětovné nabíjení akumulátorů okolo čtyř hodin, zde by se potřebný čas citelně zkrátil.
O skutečnosti, že systém skutečně funguje, vypovídají dosavadní informace z vývojového centra. Karbonová vzpěra, která byla instalována pod kapotu Volva S80, totiž dokáže s přehledem nahradit akumulátor potřebný k chodu systému Start/Stop. Otázkou však zůstává, zda je karbonová krusta skutečně nutná. Z našeho pohledu se tím totiž pouze zvedá cena jednotlivých dílů karoserie, což úspora hmotnosti mnohdy nevyváží.