Volvo S80 T6 AWD – Severní vítr

Volvo S80 T6 AWD – Severní vítr

 
 

Pokud se ve vyšší střední třídě nechcete potkávat s podobnými auty na každém stranickém kongresu a oželíte trochu pohodlí vzadu, není lepší volba.

Severská značka s čínskými vlastníky zatím vzorně plní sliby: tlak na kvalitu a bezpečnost zůstává a přeskupování modelových řad probíhá podle plánu. Vrcholné modely s „nízkou střechou“, tedy S80 a V70 nedávno prodělaly lehké vnější a výbavové úpravy, což jsme prakticky ověřili na sedanu s přeplňovaným zážehovým šestiválcem.

I nefanda značky zaznamená nová zpětná zrcátka se zabudovanými diodami a přepracované světlomety – jejich pozměněný tvar odkazuje na nižší řadu S60. Kombinace hran a křivek osmdesátky je stále působivá a jediným možná kontroverzním specifikem je optický klam: auto vypadá o trochu menší, než ve skutečnosti je.

obrázek [300 x 274] V interiéru zaujme nový volant a tlačítky na něm ovládaný informační systém Sensus, převzatý také z šedesátkové řady. Do propadliště dějin pak zmizel masivní výsuvný displej a v aktuálním provedení je nahrazen skvělou sedmipalcovou barevnou obrazovkou umístěnou na palubní desce těsně pod „horizontem“. Oči se tak od silnice odpoutávají na kratší dobu, což při využití pro přehrávač, TV monitor, parkovací kameru a navigaci lze jen ocenit.

Do vozu také dorazila stále se rozšiřující nenápadná novinka: přehrávání hudby z mobilu či jiného zařízení přes Bluetooth připojení. Sedačky jsou stále velice měkké, vstupní otvor velice nízký a místo pro cestující vzadu v kolenou poměrně omezené. Ale kdo by to řešil.

Stejně jako u XC70 a V70 je standardem systém City Safety, který aktivním monitoringem prostoru před vozem a zásahem brzd pomáhá zpomalit či zcela zastavit vůz bez účasti řidiče. V praxi jsme měli možnost vyzkoušet jeho účinnost několikrát, kdy v počínajících kolonách nejen že správně reagoval na prudce brzdící auta před námi, ale sílu reakce i přiměřeně dávkoval a neohrožoval tak auta za námi.

obrázek [600 x 323]

Do příplatkové výbavy pak patří systém Pedestrian Detection s funkcí Full Auto Brake. Tato nadstavba City Safety sleduje pohyb chodců okolo vozovky a je tak schopna reagovat rychleji, pokud některý z nich náhle vstoupí autu do cesty. Teoreticky skvělý systém jsme otestovali jen jednou, kdy při rychlosti cca 30 km/h systém sice se zaúpěním brzd auto před autorem tohoto textu zastavil, ale nebylo možno určit, zda autorem reakce byl právě zmíněný systém na ochranu chodců, nebo původní standardní City Safety.

Absenci osmiválce už snad všichni oplakali a více slz skutečně netřeba: Šest válců v řadě, dopovaných dvěma turby prakticky nezná pauzy – okamžitá odezva motoru je standardem pro jakékoli otáčky a celek doplňuje výborné sladění se šestistupňovým automatem. Točivý moment, který od posledního provedení vzrostl o 10 % na 440 Nm hýbe i s relativně těžkým vozem velice sympaticky a připojení zadní nápravy je v okamžiku adhezní nouze opravdu okamžité. Charakteru auta přitom nesvědčí jen defenzivní jízda: kombinace vyspělé mezinápravové spojky Haldex a rozumné nedotáčivosti dovolí projet lecjakou zatáčku se suverenitou hodnou vozu s mezinápravovým diferenciálem.

Sedmdesátilitrová zásoba paliva v nádrži je u velké limuzíny s přeplňovaným šestiválcem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol jen relativní údaj. Potěšíme ty rozumné – jízda „na spotřebu“ znamená odběr pouhých 8,7 l/100 km, ovšem s rychlostním průměrem cca 100 km/h. Ustálená jízda na dálničním limitu si vyžádá spotřebu okolo 11 l/100km, přičemž na šestku točí motor 3000 min-1. V těchto režimech si lze užívat i bezpříplatkové ticho. Pokud se ale řidič rozhodne jít po krku benzinkám, omezovači i pokutám, vyšplhá se údaj o spotřebě až nad sedmnáctilitrovou hranici.

Řidič bez výrazných sportovních ambicí, s touhou po nekonfekčnosti, bezpečnosti a pohodlí nemůže v dané třídě volit lépe.

obrázek [600 x 277]

První cena vozu870.000,- (Volvo S80 D2 DRIVe, 84 kW, KINETIC)
První cena vozu s testovanou motorizací1.220.000,- (Volvo S80 T6 AWD, 224 kW, KINETIC)
Základní cena testovaného vozu1.366.000,- (Volvo S80 T6 AWD, 224kW, SUMMUM)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.425.900,- (Volvo S80 T6 AWD, 224 kW, SUMMUM)

Plusy

  • Výkonný a kultivovaný motor
  • Komfortní a jistý podvozek
  • Nekonfekční a neurážející design
  • Bezpečnostní systémy
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Čeština v palubních systémech

Minusy

  • Menší výška dveří
  • Menší zavazadlový prostor
  • Náklony v zatáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo S80 T6 AWD

Základní výbava:ABS, EBA, EBL (rozsvícení výstražný světel při nouzovém brzdění), kotoučové brzdy na všech kolech, DSTC (dynamická kontrola stability), šestistupňová automatická převodovka Geartronic, elektricky řízený systém AWD, airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS (systém ochrany při bočním nárazu – boční airbagy řidiče a spolujezdce), WHIPS (systémy ochrany páteře při nárazu zezadu), upozornění na používání bezpečnostních pásů na všech sedadlech, IDIS (informační systém řidiče), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronický imobilizér, dětské pojistky na zadních dveřích, posilovač řízení, úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, výškové i podélné nastavení volantu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s parkovací funkcí, přední a zadní mlhové světlomety, funkce Follow me home, automatická dvouzónová klimatizace, pylový filtr, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant s ovládáním rádia, kůží potažený volant, kůží potažená páka ruční brzdy, 17palcová kola z lehké slitiny, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, senzor zamlžení oken, dešťový senzor, parkovací senzor vzadu, bi-xenonové světlomety a další

Výbava testovaného vozu:metalická barva (+19.000,-) čalounění INSCRIPTION TOSCANA písková/černá (+40.200,-).

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

 
Technické údaje
Motor Volvo S80 T6 AWD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2953
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 224 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2100 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.7 / 8 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1737 / 553
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4851
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1588
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo S80 T6 AWD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o…

Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100 Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100

Jak to vypadá s vlajkovou lodí švédského Volva? Její…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo. Vyřazen z kádru ale nebude

Šušnjar byl oporou Teplic, v zimě uteče zadarmo.…

Ještě před půlrokem ho nikdo neznal. Do Teplic přišel jako náhrada za Michaela Lüftnera a prvotní pochybnosti…

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme přijímat kritiku, říká Vrbata

Došlo mi, že nahradím Jágra. V Česku neumíme…

Pro 36letého kanonýra Radima Vrbatu je Florida už sedmou štací v NHL. Když mu před necelým měsícem zástupci…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…