VW California XXL: Plnohodnotný obytňák zatím jako studie
Volkswagen Crafter, jehož druhá generace se představila v létě loňského roku a letos vstoupil na český trh, nabízí jedinečnou příležitost přenést kvality modelu California, jehož základem je od jeho uvedení v roce 1988 modelová řada Transporter, do kategorie o třídu větších obytných automobilů Volkswagen a ještě více je rozvinout.
Pro letošní Caravan Salon, pořádaný od 26. srpna do 3. září letošního roku, připravená studie California XXL naznačuje, jakou cestou se může Volkswagen Užitkové vozy vydat v případě, že se rozhodně rozšířit rodinu svých obytných automobilů o dalšího člena.
Prostorná karoserie modelu Crafter umožnila při návrhu a stavbě studie California XXL stvořit velkoryse pojatý interiér, v němž může posádka počítat například s komfortním lůžkem o délce dvou metrů. Pozoruhodnou volnost pohybu má poskytnout oddělený, velkolepý obytný prostor. V něm má nabízet dostatek místa lavice a přední sedadla otočná o 180 stupňů.
Podobně jako v sériovém modelu Californa je i ve studii účelná a prakticky promyšlená kuchyňka, v níž nechybí varná deska se dvěma plynovými hořáky, chladnička, kuchyňský dřez a rozšiřitelná pracovní deska. Prakticky navržená koupelna se sprchou a WC má poskytovat cestovatelům ještě více komfortu.
Volkswagen Užitkové vozy uvádí, že studie California XXL i přes své rozměry neklade vzduchu velký odpor. Dokonce i s výškou 2900 mm má hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) zůstávat v příznivém rozsahu konvenčních verzí modelové řady Crafter, a to díky propracovanému aerodynamickému konceptu.
Základem studie California XXL je sériový model Crafter v provedení s rozvorem 3640 mm. Celková délka vozidla je ovšem díky prodloužení v zadních partiích 6238 mm, namísto výchozích 5986 mm. Při již zmiňované celkové výšce 2900 mm nabízí interiér vnitřní výšku až 2200 mm. Šířka vozu bez vnějších zpětných zrcátek je 2030 mm.
V přídi vozu pracuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 TDI Euro 6 v provedení s nejvyšším výkonem 130 kW (177 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 410 N.m dostupným od 1500 do 2000 min-1. Pohonná jednotka spolupracuje s pohonem všech kol, který je tvořen mezinápravovou spojkou Haldex a podvozek se může pochlubit vzduchovým odpružením.