Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně jsou tady! VW představuje ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Pět let od premiéry konceptu představuje VW Užitkové vozy produkční verzi elektrického MPV ID. Buzz a jeho užitkové verze ID. Buzz Cargo.

Značka Volkswagen Užitkové vozy během dnešní on-line prezentace konečně představila produkční elektrické vozy ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, které rozšiřují čistě elektrické ambice automobilky Volkswagen. Rozhodně však nejde o první čistě elektrické přírůstky do rodiny Bully. První se totiž představil již před 50 lety.

Na hannoverském autosalonu 1972 totiž Volkswagen představil model T2 poháněný vzadu uloženým elektromotorem, který nabízel maximální dojezd 85 kilometrů na jedno nabití. Pro praktický provoz to bylo málo, vznikl však sen o čistě elektrickém modelu Bulli, který se nyní stává realitou.

Dnes představené elektrické modely ID. Buzz a Buzz Cargo jsou postaveny na koncernové modulární platformě MEB, díky čemuž mohou nabídnout sofistikované technologie - jako osobní koncernové elektromobily. Ostatně podobnost je patrná již při pohledu na první známé pohonné ústrojí.

Na evropské trhy totiž první verze dorazí s akumulátory o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita 82 kWh) a s vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 150 kW, který bude roztáčet zadní kola. Nejvyšší dojezd sice automobilka stále neupřesnila, baterii však bude možné nabíjet při výkonu 11 kW (AC) nebo až 170 kW při rychlonabíjení (DC). Nabití z 5 na 80 % tak bude možné už za 30 minut.

Nabíjení by navíc měla usnadnit nová služba Plug & Charge, díky které již nebude nutné při nabíjení (u kompatibilních nabíječek) využívat platební karty nebo čipy. Komunikace mezi vozem a nabíječkou totiž proběhne prostřednictvím nabíjecího konektoru již do dvou vteřin od jeho připojení.

Video se připravuje ...

Ovšem zatímco technika je sdílená, design je unikátní a navazuje na sympatický design ikonického modelu VW T1, což ostatně umožnil i čistě elektrický pohon. „V modelu T1 sedí řidič doslova nad přední nápravou, protože vůz nemá prakticky žádný přední převis. Nyní má ID. Buzz znovu mimořádně krátký převis – a to se vším, co je dnes důležité z hlediska bezpečnosti a techniky. Krátký převis vepředu i vzadu. Tento druh jednoprostorového designu žádný jiný vůz nenabízí,“ říká Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy.

Opět můžeme připomenout rozměry vozu, které byly prozrazeny již pár týdnů před premiérou. Modely ID. Buzz i ID. Cargo mají shodnou délku 4.712 mm, šířku 1.985 mm a rozvor 2.988 mm. Na výšku měří Buzz 1.937 mm, Buzz Cargo je o milimetru vyšší (1.938 mm). Ve srovnání s T6.1 tak mají modely ID. Buzz a Cargo podobný rozvor, jsou však kratší, nižší a širší.

Po stránce designu a funkcí můžeme zmínit specifické přední LED světlomety s volitelnou LED Matrix technologií, volitelné dvoubarevné lakování, zadní LED osvětlení nebo nabídku litých kol, které by se měly nabízet v rozměrech R18 (pouze pro verzi Cargo), R19, R20 a R21 (pouze Buzz). Posuvné dveře budou zřejmě standardně po obou stranách.

Kabina elektrického modelu Bulli měla být koncipována jako open space. „Vytvořili jsme nové uspořádání vozu s velmi přehledným a snadno pochopitelným konceptem interiéru, který nabízí optimální využití prostoru. To jsou geny modelu Bulli,“ dodává Kirzinger. Oba modely, Ať už Buzz nebo Cargo, by tak měly nabídnout na svůj půdorys obrovské množství místa.

Osobní MPV bude na začátku výroby dodáváno výhradně v pětimístné konfiguraci, která by měla nabídnout i dostatečný zavazadlový prostor o objemu až 1.121 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel, s opěradly dělenými v poměru 60:40, pak objem vzroste až na 2.205 litrů.

Model Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3, kam se vejdou i dvě europalety. Maximální hmotnost vozu by měla být 3.500 kg a jeho nejvyšší nosnost bude 650 kilogramů. Ve střednědobém horizontu navíc automobilka slibuje i šestimístnou a sedmimístnou osobní verzi. Na rok 2025 je pak naplánována i cestovní obytná verze California.

Po stránce výbavy nabídne interiér modelů ID.Buzz a ID.Cargo uspořádání podobné osobním elektromobilům ID. Před řidičem je tak malý digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 5,3 palce, zatímco v palubní desce může být infotainment s úhlopříčkou 10 nebo 12 palců. Automobilka opět slibuje důraz na recyklované materiály, barevné kombinace a moderní technologickou výbavu.

Těšit se můžeme například na komfortní přední sedadla se středovým airbagem, ambientní LED osvětlení, dostatek úložných prostor, bezdrátové aktualizace, USB-C porty a promyšlenou ergonomii. Za zmínku ovšem stojí i reliéfní stylizované siluety modelu ID. Buzz na obložení bočních stěn karoserie a na sedadlech pětimístné verze.

Výroba modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo bude probíhat v hlavním závodě v Hannoveru, který je od roku 2022 zařazen v rámci koncernu do skupiny technicky mimořádně vyspělých závodů, jimž je svěřena výroba elektromobilů. Většina modulárních komponent elektrického pohonu modelu ID. Buzz je rovněž vyráběna v Německu.

Volkswagen Užitkové vozy se navíc chlubí, že se ID. Buzz stane první modelovou řadou v segmentech MPV a lehkých užitkových vozů, která se bude vyrábět s neutrální bilancí emisí CO2. Modely Buzz i Buzz Cargo budou navíc využívat vysoký podíl recyklovaných materiálů a v jejich interiéru se zcela upustilo od používání pravé kůže.

Připomeňme, že výroba nových modelů ID. Buzz i ID. Buzz Cargo bude zahájena ještě v první polovině roku 2022. Na vybraných evropských trzích bude prodej zahájen již v květnu a dodávky na vybrané trhy budou probíhat již od srpna tohoto roku.

Ondřej Mára
Diskuze (41)

Doporučujeme

10. 3. 2022 18:43
Re: Toe fakt dada...
Vsak je to tak hloupy, ze se mi na to ani nechce odpovidat.
A pritom ho nepovazuju za hlupaka - takze vi, ze placa, ale nevadi mu to.

Lavrov taky rikal, ze Ukrajinu nikdy nenapadli. Asi jde jen o naturu.
10. 3. 2022 18:00
Konečně jsou tady!
Kdo zas ten nadpis vymýšlel? On snad na elektrického Buzzíka někdo čekal? Za mě zbytečné auto, pokud v něm není benzinový motor nebo alespoň hybrid. Čisté elektro v karoserii tvaru kvádru nemá smysl, navíc s podměrečnou baterkou v podstatě nikam nedojede ;-)

Za mě škoda, promarněný pokus o zajímavé rodinné auto. Např. jako náhrada za Touran by to mohlo s normálním pohonem fungovat... O didávce nemá smysl ani přemýšlet, pro rozvážku do měst bude určitě brutálně drahá, podle poslední cen novinek od VW :-[]
Avatar - Emel
10. 3. 2022 15:17
Re: Najzbytočnejšie auto?
Jo, ten dojezd je pořád největší problém u všech EV a u dodávky s baterkou z osobáku tím víc. Předpokládám, že běžně 300km dojedeš, tj. akční rádius 140km bez nabíjení v destinaci... nojo, to je zatím slabota.
10. 3. 2022 13:57
to musel navrhovat
nějakej německej buherant
Avatar - iudex
10. 3. 2022 13:49
Re: Výhradně 5mistný "Bus"
Jedine tak. ;-)