Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW zvažuje elektrický pick-up. Inspirací je americká konkurence, ale ne Tesla

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Volkswagen konečně uvedl na trh první vlaštovku moderní elektrické éry v podobě modelu ID.3. Teď se dozvídáme, že mezi dalšími elektromobily by se mohl objevit i pick-up.

Automobilka VW řešila několik posledních měsíců problémy se svým softwarem, kvůli kterým příjezd kompaktního hatchbacku ID.3 na trh tak dlouho trval. Teď jsou ty největší strasti snad konečně zažehnány a první kusy dorazí k nám (a do dalších destinací v Evropě) v průběhu září. Volkswagen se tak může pomalu začít soustředit na další a další elektromobily.

Tím příštím bude crossover ID.4, sourozenec Škody Enyaq iV, která se světu oficiálně představí 1. září. Kromě něj se počítá také s minibusíkem, jenž naváže na ikonické “téčko”, stejně jako velkým sedanem určeným primárně pro čínský trh. A zapomenout nesmíme ani na modely pod ID.3, tedy ID.1 (nástupce e-Upu) a ID.2 (konkurenta Renaultu Zoe). Tady se ale bavíme o horizontu několika vzdálených let.

Aby toho nebylo málo, vír spekulací vyplivnul také myšlenku elektrického pick-upu. Stalo se tak po vyjádření Thomase Ulbricha, člena představenstva VW za elektrickou mobilitu, v rozhovoru pro Autoblog.

Video se připravuje ...

„Je to pro nás těžko představitelné, že by Amarok, nebo jemu podobné vozidlo, přijelo jako ryzí elektromobil. Sledujeme však aktivity značky Rivian a krok za krokem se dostáváme k myšlence, že je to možné. Díky tomu, že technologie elektromobilů je stále propracovanější a robustnější, mohl by ji časem dostat i vůz jako Amarok,“ uvedl v interview o elektrické budoucnosti VW. Zmínka mladého start-upu Rivian je tak trochu překvapením, Tesla a její extravagantní Cybertruck jsou v poslední době přeci jen třaskavější téma. A nebo je to ze strany VW jen zastírací manévr, aby to vypadalo, že značku Elon Musk a spol. vůbec nezajímají?

Vyjádření Ulbricha rozhodně není potvrzení faktu, že Volkswagen na takovém autě pracuje. Amarok druhé generace je ostatně za rohem a jak už víme z dřívějška, půjde o vůz vznikající v kooperaci s Fordem, respektive jeho pick-upem Raptor. Pokud by měl elektrický pick-up VW jednou vzniknout, pak by automobilka musela přemýšlet o vhodných základech, platforma MEB je sice flexibilní, pro takový typ auta ale zcela nevhodná.

„Největším vozem postaveným na platformě MEB bude sedan segmentu D pro čínský trh odvozený od konceptu ID. Vizzion. To je velikostní limit, co do hmotnosti jej pak představuje ID. Buzz. Už jsme rozhodli, že také minibus bude posazen na elektrické platformě MEB, vyžaduje to ovšem jisté úpravy,“ dodal Ulbrich, konkrétnější však nebyl. Busík by měl do produkce vstoupit za dva roky.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

6. 8. 2020 16:03
Re: Špatná volba
kolem jedne V8 tusim RAM jezdim, auto vetsi nez baracek, kterej vloni dostavel, pochybuju, ze zrovna tenhle tipek je schopnej to auto realne ukrmit. pak ho jeste vidam o 2 km dal stat celej den, asi tim jezdi do prace, nikdy sem ani nevidel, ze by na korbe neco vozil. ma to porad nablejskany jak psi kulky, to musi snad kazdej druhej den lestit.
jasne, jeho vec, chce mit velky auto, tak ho ma, a tak to ma byt.
6. 8. 2020 15:57
elektrickej pikap pro remeslniky
nemusi bejt vubec spatna volba.
muzes stavet, aniz bys tam mel elektrickou pripojku a musel startovat elektrocentralu.
to samy treba v lese kdyz delas drivi na pritapeni, vse muzes udelat na miste a nereresit drahou dopravu domu a pak otravovat ramusem sousedy.
Avatar - KANKUNEN
6. 8. 2020 15:41
Re: Špatná volba
V Americe se jezdí do 100 a mají benzín levný, u nás to nikdo nechce a nebo jezdí na spotřebu stejně jako EV.
Avatar - _Karel_
6. 8. 2020 14:44
Re: Špatná volba
To auto na obrázcích by mělo mít 300k V6 3,6l, prndy o elektrice jsou jen prndy, někdy, někde, možná... ;-)
6. 8. 2020 13:48
Špatná volba
Škoda, že se inženýři z Wolfsburgu neinspirují v Americe opravdu pořádnými motory V6, nebo V8. Myslím, že by nadělali daleko více radosti a úsměvů na tvářích majitelů... :-)