Drsné testování Rivianu R1T: Elektrický pick-up umí šplhat, driftovat i sprintovat
Automobilka Rivian pokračuje ve vývoji elektrického pick-upu, který s lehkostí zvládá šplhání po skalách, sprinty na prašných cestách i jízdu bokem na asfaltu.
Od představení Tesly Cybertruck se veškerá pozornost v segmentu elektrických pick-upů obrací především k tomuto futuristickému trucku. Společnost Rivian ovšem i nadále pracuje na vývoji usedlejšího konkurenta s označením R1T, který by měl být pro Teslu vážnou konkurencí.
Model R1T se sice nemůže pochlubit neprůstřelnou karoserií a tvary jak z osmdesátkového sci-fi, na rozdíl od Cybertrucku by však mohl být podstatně blíž zahájení sériové výroby. To ostatně naznačuje i video z nedávného testování v Arizonské poušti, kde technici Rivianu hledali limity stroje. A to jak na silnici, tak v terénu.
Prašné, písčité a kamenité prostředí testovacího střediska v Arizoně přitom představovalo pro elektrický pick-up hned několik výzev. V minutu a půl trvajícím sestřihnu z trefným názvem "To the Max" můžeme vidět záběry z několika testů, ve kterých R1T předvádí mnohdy až blázniví kousky.

„Co byste mohli označit za trestání auta v terénu je pro nás učení. Sbíráme totiž všechna data, která využíváme k neustálému vývoji lepšího vozu na silnici i v terénu,“ uvádí komentář k záběrům, na kterých se R1T šplhá po kamenitých svazích a vzápětí je sjíždí.
Kromě toho můžeme vidět i fantastickou akceleraci elektrického pick-upu na písčitém podkladu, pořádně rychlou jízdu po polní cestě, jízdu bokem na asfaltu i štěrku a kupu dalších zajímavých záběrů, ze kterých jasně vynikají zajímavé vlastnosti elektrického stroje.
Za připomenutí přitom stojí ještě jedna neobvyklá schopnost vozu, kterou automobilka tentokrát nepřipomněla. Řeč je o tzv. „tankové otočce“, díky které se mohou elektrické čtyřkolky Rivian otočit o 360 stupňů prakticky na místě. Za tuto funkci vděčí elektrickému pohonu všech kol prostřednictvím čtyř elektromotorů, které roztočí kola na obou stranách opačným směrem.
Zpátky ale k poslednímu videu, na kterém je vůz zahalen do černo-bíle maskovací fólie. Ta trochu zkresluje tvary masky, ovšem jak automobilka upozorňuje, charakteristický design světel by měl zůstat zachován i pro produkční model.
Zatím ale pořád zůstává otázkou, kdy se první vozy dostanou k zákazníkům. Během oficiální premiéry na autosalonu v Los Angeles 2018 se mluvilo o zahájení sériové produkce v roce 2020, vzhledem k uzavření továren v souvislosti s pandemií koronaviru je ovšem možné, že se plány automobilky lehce pozdrží. Zahraniční média, jako například Electrek pak dokonce mluví až o příštím roce.
Pořád to ovšem bude dřív, než dorazí Tesla Cybertruck a zbytek významných amerických konkurentů v segmentu elektrických pick-upů.