Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut u nás je opět rekordní. Rostlo hlavně TPCA

ČTK
Diskuze (2)

Výroba aut za celý letošní rok by mohla být na podobné úrovni jako loni. Naznačují to výsledky za prvních osm měsíců roku.

Výroba osobních aut v Česku se za osm měsíců letošního roku vrátila na loňská rekordní čísla. Produkce 941.758 vozů byla jen o 173 aut pod loňským výsledkem. Ještě v pololetí přitom výroba klesala o 1,5 procenta a v prvním čtvrtletí to bylo dokonce o čtyři procenta. Export vzrostl o 0,4 procenta na 870.851 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

 
Srpnová výroba klesla meziročně o 10,1 procenta. Důvodem byla loňská vysoká produkce před zářijovým náběhem nového testování emisí WLTP a zároveň také nejednotné rozložení celozávodních dovolených.

Škoda Auto, která je s tržním podílem téměř 63 procent největším výrobcem v Česku, vyrobila do konce srpna 588.717 vozů, což znamená nárůst o 1,1 procenta. Kolínská TPCA zvýšila produkci o 5,4 procenta na 148.091 vozidel. Nošovický Hyundai, který se v letošním roce drží sníženého výrobního plánu, vyrobil celkem 204.950 automobilů, tedy o 6,4 procenta meziročně méně.

"I přes pokles nových registrací například u osobních vozidel v EU o 3,2 procenta, a navzdory sílícím hlasům o ekonomickém poklesu na důležitých trzích spojovanému s možnou krizí, se jejich domácí produkce drží na úrovni loňského roku, kdy jen mírně klesla o zanedbatelných 0,02 procenta. Věříme proto, že se tento trend českým výrobcům podaří udržet také v závěru letošního roku a objem produkce se minimálně vyrovná roku minulému," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.

Výroba za celý letošní rok by se podle partnera EY Petra Knapa měla podobat té rekordní loňské. "Tento rok by se výrobně loňskému měl dost podobat. Ochlazení na evropských trzích je zatím poměrně malé a poptávka je podle všeho po vozech vyráběných v ČR solidní," podotkl.

Produkce autobusů se za osm měsíců zvýšila o 8,4 procenta na 3333 vozidel. Tahounem bylo Iveco, které zvýšilo výrobu o 9,3 procenta na 2975 autobusů, SOR zvýšil produkci o dvě procenta na 338 vozidel. Společnost KHMC Opava, která se orientuje na výrobu malých autobusů přestavbou z dodávkových vozidel, vyrobila od ledna do srpna 20 autobusů.

Tradiční výrobce motocyklů Jawa Moto vyrobil celkem 961 strojů, což je růst o tři procenta. Domácí prodej se zvýšil téměř o čtvrtinu na 174 motocyklů.

ČTK
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Emel
20. 9. 2019 10:48
Re: Nedivím se ...
Blah... mudruješ hezky, ale fakta jsou jiná.
1) Výroba v Kolíně pokrývá celou Evropu a v tomhle kontextu Citigo nehraje velkou roli, nikdy nebylo klíčový hráč v tomhle segmentu v evropském měřítku.
2) I když se bavíme o ČR - Cígo sice končí, ale letos se ještě normálně prodává, takže těžko vznikl nějaký prostor k navýšení podílu ostatních. Naopak, Citigo navýšilo letos svůj podíl ve třídě ze 40% na 50% (1-8).
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 18:49
Nedivím se ...
… že TPCA rostlo.

Před příchodem Citygo byla malá rozvážková auta hlavně od TPCA.
Poté ovládla scénu Škoda a VAG.
Nyní Škoda odchází a TPCA znovu ovládne prodeje miniaut. 300 elektrických Citygou v Praze sdílených na náklady Škodovky to nevytrhne.

Ovšem plán je jasný - 1 Sytygou na 6-7 normálních aut (říkají ve Folksvágnu). Na celkových 84 000 aut tedy by to chtělo 70 000 normálních aut a 14 000 Citigouuu.

No to se tedy zapotí.