Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann je zpátky, do konce roku chystá nový model

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Malovýrobci exkluzivních sporťáků to mají těžké a většinou balancují na hraně bankrotu. Ale někdy mají to štěstí, že se najde nový investor a rozjede znovu výrobu. Naposledy Wiesmann.

Bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové začali v roce 1988 vyrábět hardtopy, tedy pevné střechy pro kabriolety. O pět let později měl premiéru jejich první sporťák v retro stylu s gekonem ve znaku, k roadsterům se přidala kupé. Prakticky výhradně šlo o techniku BMW M v exkluzivním kabátku vracejícím se do minulosti. A pochopitelně si za ni nechali i zaplatit...

Ne každá automobilová manufaktura má to štěstí, aby se udržela dvě dekády. Na přelomu té minulé a současné dokonce plánovala vývoz svých vozů také do USA, ale tam platí přísná legislativa i pro malovýrobce. Splnit předpisy by znamenalo obří náklady... Neuskutečnila se ani plánovaná expanze do Británie a Indie, verze s pravostranným řízením se také nezrodila. Zakázek tudíž nepřibývalo, ba právě naopak, v srpnu 2013 přišla insolvence a žádost o soudní ochranu před věřiteli. Konkurzní řízení bylo sice v prosinci téhož roku pozastaveno, ale následovaly vleklé soudní tahanice... Stroje utichly v březnu 2014.

Loni v listopadu přišli dva investoři z Británie, shodou okolností opět bratři Roheen a Sahir Berryové. Ti koupili práva na značku a se zakladateli sepsali příslušné kontrakty. Do čela malé automobilky postavili ženu: Anitu Tatalovic. Nabídka peněz z Číny od Freemana Shena a jeho Sinfonie Investment byla nakonec odmítnuta. Proti se postavili v Mnichově, Wiesmann jim nestihl zaplatit za motory...

Momentálně se pracuje údajně na novém modelu, který by se měl představit do konce roku. Kusová výroba se z Dülmenu nikam stěhovat nebude, původní továrna stále stojí a je funkční. Aktuální majitelé pilně spolupracují s těmi bývalými, společnost nyní nese název Wiesmann Automotive GmbH, v té původní chybělo slůvko Automotive.

Co to znamená? Na vývoj zcela nového auta pochopitelně není čas a proč by Wiesmann vlastně měl stavět něco jiného než dosud, když to dlouho fungovalo? Očekávejme tedy spíše totožný recept spojený s bavorským přeplňovaným osmiválcem 4,4 l (408 kW/554 k/680 N.m). Doufejme, že se lehounkým dvoumístným sporťákům bude ve druhé etapě jejich životní poutě dařit lépe.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - Magister
8. 2. 2016 07:50
Re: Wiesmann
Taky jim přeji vše nejlepší. Dělají krásné kousky....a alespoň trochu individuality v té dnes převládající automobilové unifikované šedi.
7. 2. 2016 16:25
Re: Wiesmann
Ano, souhlasím. Moc bych přál novým vlastníkům aby uspěli. Krásná auta. Chtěl Bych ho... ;-)
Avatar - Bully_
7. 2. 2016 16:08
Wiesmann
Tohle auto miluji a par jich tu v okoli potkavam. Skoda, ze i cenovka je tak exkluzivni.