Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zdražování zánovních ojetin nemá konce. Meziročně vzrostla cena o čtvrtinu

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

V České republice automobily do tří let stáří meziročně podražily o 25,7 %, oproti roku 2020 je rozdíl doslova alarmující.

Ještě před pár lety jsme pravidelně referovali o tom, že pokud si chcete koupit nový nebo zánovní automobil za slušné peníze, dost možná máte jednu z posledních možností. Emisní nároky spojené s elektrifikací, inflace a čipová krize šroubují ceny nových vozů stále výše, což má pochopitelně značný vliv i na trh s ojetinami. Kdo auto hledá dnes, utratí podstatně více než v předchozích dvou letech.

Analýza společnosti AAA Auto totiž informuje, že auta do tří let stáří u nás mezigeneračně podražila o 25,7 %. Ve srovnání s rokem 2020 je to dokonce o 41,8 %. Stejný trend je patrný třeba i v Polsku, kde zánovní vozový park mezigeneračně podražil o 22,2 %. Nejméně se zdražovalo na Slovensku, i tak se ale bavíme o nárůstu průměrné ceny o 13,4 procenta.

Video se připravuje ...

Pohled na konkrétní modely je pak ještě strašidelnější. Srovnáme-li roky 2020 a 2022, zdražily některé zánovní ojetiny o více než polovinu! Například cena zajetého Volkswagenu Golf vzrostla o 57,89 %, ale o moc lépe na tom nejsou ani Toyota Yaris (+56,47 %), Peugeot 2008 (+52,17 %), Volkswagen Passat (+41,19 %) či Renault Clio (+39,17 %). Zatímco před dvěma lety byla střední hodnota ceny modelu VW Golf 399.000 Kč, dnes se vyšplhala na 630.000 Kč. Mezi škodovkami – u nás stále nejpopulárnějšími ojetinami – nejvíce podražila Octavia, konkrétně ze 489.000 Kč na 679.000 Kč.

„Výrobcům se rapidně zvýšily vstupy v podobě cen energií, které se promítají do cen pro koncové zákazníky. Do toho stále ještě vstupují problémy s dodávkami čipů, které dosud zpomalují výrobu, čímž je na primárním trhu nedostatek aut. To ve svém důsledku zdražuje i ojetá auta, a nejvíce pak ta zánovní, kterými zákazníci často nahrazují pořízení nových,“ bilancuje Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA Auto a Mototechna v ČR.

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
20. 2. 2022 10:13
Re: Vždyť tu máme eurobolševický ekosocialismus
Jakkoliv to ještě před pár lety vyznívalo jako vtip, čím dál zřetelněji se vracíme do těch světlých socialistických zítřků, kdy ojeté auto stálo víc, než katalogová cena nového.

K poslednímu odstavci - rozbujelý státní aparát, který nevytváří tržní produkt, ekonomiku nespasí. To, co z trhacího kalendáře s názvem státní rozpočet zbylo, je třeba investovat do infrastruktury
19. 2. 2022 20:39
Re: Tak je to ale správně !
No máme tu sice mínusy, ale upřímně také mě to napadlo. Také jsem si říkal, že kolikrát tří leté auta strašně klesly na hodnotě. Proč by to tak mělo být?
V.
19. 2. 2022 01:45
Re: Vždyť tu máme eurobolševický ekosocialismus
Velmi, velmi pravdivá slova. A až se ty eurobolševické zločiny stanou pro lidi z EU už zcela nesnesitelné, lidi vyjdou do ulic a s EU bude ámen! :-)
19. 2. 2022 01:42
Re: Ako ktoré...
Prostě zákon nabídky a poptávky. :-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2022 19:50
Vždyť tu máme eurobolševický ekosocialismus
Není se čemu divit. Vždyť tu vládne eurobolševický ekosocialismus!!!

Politická likvidace trhu prostřednictvím emisních norem a elektromobilita nemůže vést k jinému výsledku. Problémy s čipy a covidem pak zafungovaly jako akcelerátor.

Líp nebude. Výrobní zdroje jsou omezené. A tyto vyrobni zdroje produkují to, po čem není poptávka. Naopak modely, které by všichni chtějí, kosí jak hráče olihně...

Smutné je, že my už tohle zažili a připustili jsme to znovu. Nejdřív jsme doplatili na východ, dnes doplácíme na západ... Aspoň že už neposloucháme lži o tom, že bude líp Smutné, že posloucháme lži o tom, jak se nebude šetřit na lidech. Navíc si stát vybral státního zaměstnance jako obětního beránka, na kterého hodí škrty...