Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: Fotogalerie z druhého dne. Důležité novinky, tuning i exotiky

David Bureš
Diskuze (3)
Ženevské výstaviště Palepo je možná letos prázdnější než na předchozích ročnících slavného autosalonu, i tak je tam k vidění spoustu zajímavých aut.

Již 89. ročník ženevského autosalonu má za sebou druhý novinářský den, což znamená, že návštěvníci z řad novinářů už míří pomalu zpět do svých redakcí a výstaviště Palexpo se ve čtvrtek otevře široké veřejnosti. Nastává tak čas výstavu shrnout rozsáhlou galerií z druhého novinářského dne.

Jak už jsme psali k fotogalerii z předcházejícího novinářského dne, výstaviště Palexpo opravdu letos působí tak nějak prázdněji než v předchozích letech, byť z fotografií se to nemusí tolik znát. K vidění je totiž stále spoustu zajímavého, byť ne třeba z řad mainstreamových značek, které v některých případech na autosalonu zcela chybí, ale z dílny malovýrobců, tuningových společností nebo nových značek.

Takové firmy letos dostaly větší prostor, aby zaplnily místo po absentujících značkách, jako je Ford, Opel nebo Volvo, které letos v Palexpu zcela chybí. Bugatti tak místo skromného stánku má letos v Ženevě větší výstavní plochu s prostorem hned pro tři auta, v čele s unikátním La Voiture Noire, na velké ploše se velkolepě prezentuje také Aston Martin nebo ruský Aurus, tvůrce reprezentativní limuzíny pro Vladimira Putina.

Uvolněné plochy částečně zaplňují také historická vozidla, v Palexpu třeba letos nechybí velká přehlídka italské značky Abarth, respektive jejích historických vozidel. Citroën zase letošní výročí 120 let od svého založení připomíná veterány ze své dílny.

Letošní Ženeva je tak hlavně o těchto exotikách, a to nejen od už renomovaných tvůrců jako Lamborghini (Huracán Evo, Aventador SVJ Roadster), Ferrari (F8 Tributo), Koenigsegg (Jesko), ale také od těch méně známých jako Engler, Arcfox nebo těch, které se snaží oživit zašlou slávu, jako Hispano Suiza nebo Ginetta.

Důležitých novinek mainstreamových značek naopak aby jeden pohledal – v tomto pohledu mezi hvězdy patří Škoda Kamiq, faceliftovaný Volkswagen Passat, Renault Clio, Peugeot 208, opět modernizované Mitsubishi ASX, Mazda CX-30, nový SsangYong Korando nebo Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Jiní výrobci raději vsadili na upoutávky své elektrické budoucnosti – Audi na SUV Q4 e-tron, Seat na hatchback el-Born nebo Honda na retro tvarovaný E Prototyp. Chystanou budoucnost pak ukazují i značky koncernu FCA, Alfa Romeo Tonale je vize menšího SUV než Stelvio, Fiat Centoventi má zase ukazovat příští Pandu.

To je přímo ze Ženevy pro letošek vše. V našich zápisnících a počítačích máme ale ještě spoustu poznámek, a tak se na „ženevské“ materiály můžete těšit ještě v následujících dnech. V diskuzi pod článkem nám každopádně napište, jaké auto vás z letošního autosalonu nejvíce zaujalo a zda se třeba do Ženevy také nechystáte, na vlastní pěst.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

10. 3. 2019 13:21
Ženeva
Prosel jsem fotky a zjistuji ze vsichni jezdi super sportovnimy auty a luxusními auty. Ženeva je jen pro obycejne lidi co si je mohou dovolit. Tak doufam ze jich uvidim na silnicich aspon mnohokrat vic nez uplynulém desetileti. Snad uz zapadne skoda, hyundai, wv, ford.
Avatar - praděda7
7. 3. 2019 17:56
Zdá se...
že pořadatelé narychlo vyrabovali všechna dostupná muzea, tuningové shopy a možná i místní garáže, jen aby zaplnili prostor výstaviště..........jo a nezapomínat na Putinovo auto. Ještě mohli přitáhnout Kimův obrněný vlak a už by tam měli všechno.... >:D
6. 3. 2019 21:58
MANSORY
Chudak Chiron, tak dokonale auto si taku kopu nevkusu nezasluzilo... :-(