Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva hlásí vyprodáno, ostatní autosalony mají potíže se zájmem vystavovatelů

Diskuze (0)
Ženevský autosalon, který otevře své brány od 5. do 15. března, má vyprodány všechny vystavovací plochy. Naopak s problémy se potýkají pořadatelé v Lipsku a v Londýně, autosalon v Barceloně se dokonce letos nejspíš konat nebude.

Autosalon v Ženevě je společně se střídajícími se podzimními autosalony ve Frankfurtu a Paříži nejdůležitější evropskou automobilovou událostí. Díky tomu o něj mají vystavovatelé zájem i letos, kdy všechny automobilky důkladně zvažují své výdaje. Vyprodány jsou všechny plochy v sedmi výstavních halách a podle pořadatelů účast potvrdily všechny důležité automobilky z Evropy, Asie i Ameriky. Oznámených je 85 světových a evropských výstavních premiér.

Letošní novinkou bude Zelený pavilon, kde se budou prezentovat úsporná a ekologická auta. Vystavovat zde bude deset společností, mezi nimi například MCE-5 Development, Tesla Motors, Sportec a Comarth.

Další evropské i světové autosalony v ohrožení

Jiné autosalony si mohou o takovém zájmu nechat zdát. Už lednový autosalon v Detroitu vynechalo osm značek, například Nissan, Mitsubishi, Land Rover nebo Porsche. Výstavy AMI v Lipsku se na přelomu března a dubna nezúčastní BMW a dále Chrysler, Volvo, Saab ani Nissan.

Květnová akce Barcelona Motor Show se s největší pravděpodobností vůbec neuskuteční. Španělský trh s novými automobily se loni propadl o 28 % a letos se očekává další 23% pokles. Účast odřekly například General Motors, Citroën, Peugeot, Nissan, Renault, ale také domácí SEAT.

British International Motor Show se v Londýně koná jednou za dva roky. Tentokrát by se měla ale přestávka protáhnout na tři roky, takže další ročník proběhne zřejmě až v roce 2011. Pořadatelé se potýkají hned s několika problémy – už loni se akce nezúčastnily Audi, BMW, Rolls-Royce a Volkswagen, které daly přednost akci Goodwood Festival of Speed, organizace je navíc ztrátová a autosalon v roce 2012 by termínově kolidoval s olympijskými hrami v Londýně.

Australský autosalon v Sydney utrpěl velké ztráty už loni. Nezúčastnilo se ho 18 značek a malý zájem vystavovatelů se projevil i v poklesu návštěvnosti o 40 %. Organizátoři se proto rozhodli letošní ročník vynechat a přejít na dvouletý interval. Pořádání autosalonu v Melbourne začátkem března tím ohroženo není. Automobilky požadují, aby se v Austrálii konal jen jeden velký autosalon ročně.

Diskuze (0)