Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: BMW X6 – první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (195)
Ač bylo hodně lidí vůči novince, která jako dlouhý most spojuje dva břehy – vozy kategorie velkých SUV a vozy s karoserií kupé – nedůvěřivých, osobní setkání a důkladné prozkoumání vozu jakékoliv výhrady odstraňuje jako bezpředmětné.

Velký, červený automobil na stánku BMW přitahoval pozornost. Ve Frankfurtu jsme jej mohli vidět ještě jako koncept, nyní byl ale v Ženevě přítomen již jako automobil připravený pro sériovou výrobu. Ano, jedná se o nové BMW X6.

Ač bylo hodně lidí vůči novince, která jako dlouhý most spojuje dva břehy – vozy kategorie velkých SUV a vozy s karoserií kupé – nedůvěřivých, osobní setkání a důkladné prozkoumání vozu jakékoliv výhrady odstraňuje jako bezpředmětné.

Chrarakterizovat novou X6 jde v podstatě dvěma slovy: dynamicky masivní. Vnější rozměry oproti sesterskému X5 jsou o něco větší (rozměry BMW X6 jsou 4877 x 1983 x 1690 mm, BMW X5 má vnější míry 4854 x 1933 x 1729 mm a shodný rozvor 2933), díky od B-sloupku splývající zádi a nižší stavbě vozu vypadá X6 mnohem dynamičtěji, jako žralok, připravený zaútočit na svou kořist.

Obavy z velikosti zavazadlového prostoru či místa nad hlavou na zadních sedadlech se ukázaly jako liché, vnitřní výška nad zadním sedadlem 944 milimetrů je v podstatě shodná s tou v X5 a je tak dostatečná i pro urostlé ženy a muže.

Záď vozu je opravdu velmi masivní, velké zadní svítilny a těžké páté dveře pocit z masivnosti ještě umocňují. I přesto jsme nenalezli úhel pohledu, ve kterém by X6 vypadalo nějak špatně či zvláštně, designéři od BMW odvedli velký kus dobré práce. Zájemci o X5 mají nyní hodně o čem přemýšlet.

Ačkoliv se vystavený exemplář pyšnil názvem X6 xDrive50i, pětilitrový motor pod kapotou nenalezneme. Pod označením 50i se schovává světová novinka pod kapotou BMW - přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l. Jeho působivé výkonové hodnoty jsou výsledkem důsledné práce mnichovských motorářů, ale zajímavostí najdeme několik i na samotném konstrukčním uspořádání motoru. Na přeplňovaný agregát neobvykle vysoký kompresní poměr 10:1 bylo možné zavést díky přímému vysokotlakému vstřikování benzinu do válců (piezovstřikovače, maximální tlak 200 bar). Díky vnitřnímu chlazení odpařováním paliva ve válci se dále zvyšuje účinnost benzinového motoru. Obě turbodmychadla (každé obsluhuje jednu řadu válců) jsou umístěna, stejně jako katalyzátory, mezi řadami válců do V. Uvolnil se tím prostor pro nové tvarování sacích a výfukových kanálů s větším průřezem, omezující ztráty na vstupu a výstupu z motoru na nové minimum. Již dnes plní tento agregát emisní normu Euro 5 a premiéru bude mít na podzim tohoto roku.

O pohon všech kol se stará rozšířený systém pohonu všech kol xDrive o systém Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu se nyní neděje pouze mezi přední a zadní nápravu (standardně 40 % točivého momentu na předních kola a 60 % na zadní), ale také mezi levé a pravé zadní kolo. Na rozdíl od podobných systémů Mitsubishi nebo Hondy je v případě BMW pro redistribuci hnacích sil zapojeno více mechaniky a méně elektroniky. Systém pomáhá posláním hnacího momentu na vnější zadní kolo, ale stabilizuje automobil i při náhlém ubrání plynu v zatáčce.

Aleš Jungmann
Diskuze (195)
Avatar - da_b0mb
11. 3. 2008 00:07
Re: SAC je nesmyslná třída?
Bože můj, to je hrubek, že to snad ani není možný! :-) To chceš, aby Tě někdo bral vážně s takovým pravopisem? ;-)
10. 3. 2008 23:26
Re: Švejk by dnes řekl - Proboha lidi neblázněte - je to jen
Ssangyong nemá takovou pověst zcela zaslouženě, neb v automobilovém průmyslu zatím ničeho významnějšího nedosáhl.
Avatar - Falco
10. 3. 2008 23:21
Re: SAC je nesmyslná třída?
zloděj, podvodník, masér s malým egem, atd… Jsme divnej národ!
Avatar - Falco
10. 3. 2008 22:57
Re: Švejk by dnes řekl - Proboha lidi neblázněte - je to jen
"Kdo neřídil Subaru, neuvěří jeho řidičům - to se musí zažít...." já ten Tvůj slogan opravím: kdo neřídil BMW, neuvěří jeho řidičům - to se musí zažít!

PS: pořád mě udivuje jak lidé přemýšlí, nikdy mě ani ve snu nenapadlo hodnotit člověka podle auta, ale jak si napsal "jsme přece v Čechách "

Avatar - T613
10. 3. 2008 20:32
Re: SAC je nesmyslná třída?
Tu svoji Tatru nikomu nikam nervu. Rozhodně nemám potřebu nikomu říkat co si má se svými penězi. Chceš X6? Kup si ji, chceš zlaté WC s křišťálovým prkýnkem, nuže jak je libo.. ty svoje křížové výpravy proti lidem s jiným názorem než máš ty si nechej od cesty. Jsi na diskuzi tak diskutuj. Ty se tady zmáháš jen na dupání nožkou a hysterické urážky všech co s tebou nesouhlasí.