Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Clio Renault Sport

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
23 Fotogalerie
Diskuze (42)
Třetí generací sportovně laděného Clia se pochlubil Renault

Nekorunovaný král malých hot-hatchů dostal nástupce. Ten vznikl podle již dvakrát úspěšně vyzkoušeného receptu - zamontuj silný šestnáctiventilový dvoulitr, uprav podvozek a přidej několik sportovních doplňků. Clio I S16 (99 kW) ve své době způsobilo rozruch, evoluční Williams (110 kW) dal zase pocítit slasti dostupného závodění mnoha posádkám ve skupině N. Clio II Sport (124 kW) sice přenechalo trůn extrémnímu třílitrovému šestiválci Sport V6 255, ovšem zejména jízdní vlastnosti jej vynesly na pozici krále segmentu B.

K udržení této lichotivé pozice má našlápnuto i Clio III Sport. Hned první argument je velice přesvědčivý - atmosféricky plněný dvoulitr se s pomocí pečlivého ladění vyšplhal až na 145 kW, což jej staví na roveň přeplňované konkurence a litrový výkon je v dané kategorii nejlepší. Neurazí ani kroutící moment 215 Nm a zejména jmenovité otáčky 7500/min. Speciálně pro tento model vznikla sportovní šestistupňová převodovka s krátkými převody i řadícími drahami. To vše se zasloužilo o zrychlení na 100 km/h za 6,9 s a maximálku 215 km/h.

Nová přední náprava

Tím nejzajímavějším je ovšem podvozek - technici z Renault Sport se rozhodli vyřešit věčné problémy s odlehčováním hnacích kol v zatáčce, a zkonstruovali pro nové Clio Sport zcela novou přední nápravu, principiálně odlišnou od té v běžném Cliu. V ní se - narozdíl od běžného McPhersonu - přední kola natáčí podle dvou os a snáze se zachovává jejich optimální pozice vůči vozovce.

Vstoupit do diskuze (42)