Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Clio Renault Sport

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 28. 2. 2006 • 14:26
23
42
Zobrazit náhledy (23)
Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio Renault Clio
Třetí generací sportovně laděného Clia se pochlubil Renault

Nekorunovaný král malých hot-hatchů dostal nástupce. Ten vznikl podle již dvakrát úspěšně vyzkoušeného receptu - zamontuj silný šestnáctiventilový dvoulitr, uprav podvozek a přidej několik sportovních doplňků. Clio I S16 (99 kW) ve své době způsobilo rozruch, evoluční Williams (110 kW) dal zase pocítit slasti dostupného závodění mnoha posádkám ve skupině N. Clio II Sport (124 kW) sice přenechalo trůn extrémnímu třílitrovému šestiválci Sport V6 255, ovšem zejména jízdní vlastnosti jej vynesly na pozici krále segmentu B.

K udržení této lichotivé pozice má našlápnuto i Clio III Sport. Hned první argument je velice přesvědčivý - atmosféricky plněný dvoulitr se s pomocí pečlivého ladění vyšplhal až na 145 kW, což jej staví na roveň přeplňované konkurence a litrový výkon je v dané kategorii nejlepší. Neurazí ani kroutící moment 215 Nm a zejména jmenovité otáčky 7500/min. Speciálně pro tento model vznikla sportovní šestistupňová převodovka s krátkými převody i řadícími drahami. To vše se zasloužilo o zrychlení na 100 km/h za 6,9 s a maximálku 215 km/h.

Nová přední náprava

Tím nejzajímavějším je ovšem podvozek - technici z Renault Sport se rozhodli vyřešit věčné problémy s odlehčováním hnacích kol v zatáčce, a zkonstruovali pro nové Clio Sport zcela novou přední nápravu, principiálně odlišnou od té v běžném Cliu. V ní se - narozdíl od běžného McPhersonu - přední kola natáčí podle dvou os a snáze se zachovává jejich optimální pozice vůči vozovce.

Související články

Témata
28. 2. 2006 21:41
Re: Aj jaj, není vše dokonalé...
Nevadí... myslím ta váha. Vše jsem shlédl. V pohybu již ta příď tak netrčí... dokonce... musím to napsat - velmi vyvážené :yes: A v té stříbrné... je to řízek. Má výborné křivky a dlouho vydrží svěží. 200 koníků je úchvatnej počet... je to velká trefa. Teda až na ten volant.
28. 2. 2006 20:32
KLID KLID KLID
Zepředu... velmi neobvyklé... abych se vyjadřoval kulantně. Zadek a boční pohled výbornej. Vynikající sedadla :yes: Kýč místo volantu mě překvapuje asi nejvíc. A asi to dobře pojede. Vizualita Evrpský školy je znát na dva kilometry. Takhle se to má dělat. POLO není na pohled strhující... o to déle jej budeš milovat. Punto má problém. Ale i tak, BRAVO EVROPA :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku