Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Lotus Exige S Roadster

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Nejrychlejší otevřený Lotus všech dob se nejmenuje Evora ani Elise, ale Exige. Navíc má ještě písmeno S.

Exige s vidlicovým šestiválcem jste si mohli až dosud koupit jen v uzavřené verzi. Nyní je na řadě roadster s přídomkem S. Ten má před zadní nápravou uložený kompresorem přeplňovaný motor o objemu 3,5 l s výkonem 258 kW (350 k)/7000 min-1. Poháněna jsou zadní kola (jak také jinak?). Točivý moment na ně přenáší šestistupňová manuální převodovka. V případě příplatkového robotizovaného manuálu SPS (Serial Precision Shift) můžete rovněž měnit rychlostní stupně pádly pod volantem.

Pro zákazníky, kteří i při jízdě sportovním autem preferují spíše komfort, je připraven interiér v cestovním provedení. No, pohodlí limuzíny pochopitelně nečekejte... Ti, kteří vyrazí na track days, mohou zvolit strohý závodní vnitřek. V tomto případě se uplatní i nastavení podvozku v režimu Race, které šasi ještě více přitvrdí. V tomto módu je k dispozici i tlačítkem aktivovaná Launch Control, to aby vám při rychlých startech neprokluzovala kola. Což až zas takový problém určitě není.

Auto váží jen 1100 kg, nevšední jízdní zážitky jsou tudíž zaručeny. Z klidu na stovku raketa od Lotusu vystřelí za méně než 4 s, na 160 km/h se dostane za 8,5 s. Největší rychlost 233 km/h bohatě stačí. Kombinované spotřeby 10,1 l/100 km ovšem dosáhnete nejspíš jen s hodně lehkou nohou na pedálu plynu, ale proto si lidé opravdu lotusy nekupují.

Vůz poputuje k nedočkavcům zřejmě už v červnu. K mání bude na starém kontinentu a v Asii. Cena by měla v přepočtu začínat na 1,6 milionu korun. Američané mají smůlu, s jejich současnými bezpečnostními předpisy si už Exige S Roadster zrovna netyká.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 3. 2012 00:07
Lotus
Takovouhle podobnou barvu měl myslím bonusový Lotus ve hře NFS HP2, no každopádně se mi líbí.