Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zisk Tesly zaostal za očekáváním, odchází její finanční ředitel

ČTK ČTK 31. 1. 2019
21
128
Zobrazit náhledy (21)
Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla
Americkému výrobci elektrických aut Tesla ve čtvrtém čtvrtletí klesl čistý zisk na 139,5 milionu dolarů (3,1 miliardy Kč) z 311,5 milionu USD v předchozích třech měsících.

Zaostal tak za očekáváním analytiků. Poprvé ve své 15leté historii ale firma vykázala zisk ve dvou kvartálech po sobě. Šéf Tesly rovněž oznámil, že firmu opustí finanční ředitel Deepak Ahuja.

Tržby díky růstu odbytu vozu Model 3 ve čtvrtletí vzrostly o 120 procent na 7,2 miliardy dolarů. Podnik očekává, že v letošním roce už bude ziskové každé čtvrtletí. Automobilka, která letos otevře své první servisní středisko v České republice, toho chce dosáhnout mimo jiné nabídkou levnějších sedanů Model 3 a zahájením výroby v Číně.

Letos firma plánuje dodat na trh 360.000 až 400.000 aut, což by znamenalo meziroční nárůst o 45 až 65 procent. Pro srovnání - loni skončila firma ve ztrátě téměř jedné miliardy dolarů a o rok dříve ztráta činila téměř dvě miliardy USD.

Pro firmu je zásadní pokles nákladů. Proto již začátkem měsíce oznámila, že sníží počet zaměstnanců na plný úvazek zhruba o sedm procent. Nástupcem Ahujy, který pro Teslu pracuje od roku 2008, provedl ji několika obtížnými etapami a mezi lety 2015 a 2017 ji opustil, bude bývalý zástupce ředitele Zach Kirkhorn. Vystřídat ho má v průběhu tohoto roku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
Tesla Hate
.StenLi.
| 4. 2. 2019
Som rad ze si to napisal, lebo si pokryl mnohe omyly ohladom nabijania EV o ktorych tu teoretizuju ludia ktori EV nikdy nevlastnili, to je dnesna realita. Podme k tym omylom, nie je pravda ze nikto nebuduje odpocivadla, "natož s nabíječkama", tie sa v CR/SR buduju rychlejsim tempom ako pribudaju EV [odkaz]
Nahradenie ICE aut EV je jasna a hlavne nevyhnutna buducnost, ale ich nedostatocny objem vyroby umoznuje praveze velmi plynuly prechod. Dnesna technologia baterii ich vsak robi nevhodnymi pre komunisticke sidliska a la CSSR a preto som ich ani nespomenul ako miesta na nabijanie. Otazka webpaja znela kde sa budu nabijat a ci je dostatocna kapacita siete. Cesty, chodniky, vodovody atd.. su problemy hospodarenia spravcov, ktorym ich opravenie alebo vybudovanie neprinesie zisky navyse, su to len nutne vydavky. Nopak, nabijanie EV je biznis, na to sa tu casto zabuda a kazda jedna nova nabijacka su prijmy navyse (+dotacie od vyrobcov EV) a preto ich budovanie nema nic spolocne s CR/SR chatrajucimmi statmi a samospravami.
Tak isto sa tu zabuda na to ze EV sa masovo predavaju iba 8 rokov, pricom za prvych 6 rokov sa predalo menej EV ako za posledny rok! Ludia (hateri obzvlast) cakaju od baterii v EV zazraky ake neocakavali od ziadnych inych produktov. Dnesne EV treba kvoli dnesnym bateriam brat ako absolutne nadradenu alternativu k drahym premiovym ICE autam pre ludi ktori ich maju kde dobijat, robia iba kratke trasy, alebo na dlhe trasy maju ine ICE auto, a zaroven absolutne nevhodnu alternativu pre CSSR sidliska. Jednoduche. Presne preto sa v US predalo 140k Modelu 3 a iba 60k/44k MB C/BMW 3 a co sa tyka CR/SR, pre majitelov domov je jediny problem cena novych EV, jazdene sa da kupit od 7k€, cena bude uz len klesat a ten sidliskovy zbytok bude musiet pockat na solid state baterie aby EV dorovnali ICE auta v dojazde a obnoveni dojazdu a teda ich uplne prekonali. Tym sme sa dostali spat k otazke: kde sa budu dobijat? No predsa na cerpackach ako ICE + na mnohych dalsich miestach vratane domov kde budu sluzit ako nahrada power wall-u pre ukladanie solarnej energie a zaroven ako zalozny zdroj pri vypadku. Len to chce cas, cokolvek EV dosiahnu, pre haterov je to malo aj ked to je boom aky ine odvetvie nepozna, ani to ICE, takze menej reptania a viac pozitivizmu, koniec koncov je to v zaujme kazdeho z nas ;)

Hoaxy o emisiach z elektrarni a skodlivosti baterii za 3, 2, 1... >:D
Blahoprani redakci
DonVito
| 3. 2. 2019
Q3
GeekStar
| 3. 2. 2019
Mě celkem nezajímá, z čeho se bude masová elektromobilita dobíjet, já mám garáž a v ní mm zásuvku... :-)

Sídlišťáci si asi elektro auto zatím nekoupí, no. Není můj problém.
Rychlá rota - Arese, _Karel_, WinDiesel
Arese
| 2. 2. 2019
Hele, až bude elektromobil stát stejně jako auto se spalovacím motorem a jeho baterie bude tak velká a těžká jako palivová nádrž a hlavně ten elektromobil s takovouto baterkou bude mít dojezt 800 km (při srovnatelných jízdních výkonech) a ta batrerie se naplno nabije za 5 minut, tak pak přiď a já uznám, že elektromobilita je pokrok a správná cesta vpřed! :-) Pak totiž bude mít elekromobilita plné právo na masovou férovou existenci a začne nahrazovat spalovací motor přirozeným tržním způsobem. Ovšem ani potom mi takový elektromobil nenahradí radost s jízdy s normálním autem s vytáčejícím se motorem s pěkným zvukem a požitkem z řazení a prací se 3 pedály!
Avatar - elektrikar
Rychlá rota - Arese, _Karel_, WinDiesel
elektrikar
| 2. 2. 2019
Arese, takového * a zabedněnce, jako jsi ty, svět jen tak nevidí. Pokud máš VŠ vzdělání, tak se jedná o problém českého školství. Jedině že by jsi byl státní úředník, pak se vysvětluje magisterské vždělání i tvoje ignorantsví >:D >:D >:D

Znovu ti to opakuju, za posledních 120 let se obor elektrotechniky celkem dost posunul. Také vznikl zcela nový obor informatika. A protože přírodní zákony fungují pořád stejně, tak se například dnes můžeš dívat na 65 palcovou OLED televizi s tloušťkou 1cm a přenášet na ni v reálném čase HD obraz přes celý svět, ty ignorante >:-[] >:-[] >:-[]

Pokud by jsi nebyl totálně zabedněný, tak si nastuduješ jaké technologie současné EV používájí a jak dlouho (kolik JEDNOTEK let) jsou lidstvu k dispozici - a přestaneš tu ze sebe dělat hlupáka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku