Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značení cyklopruhů v Praze je bizarním unikátem. Co který vlastně znamená?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)

Nový videopořad Silničář se motoristům pokouší vysvětlit nejasnosti i vyložené nesmysly (nejen) v automobilové dopravě. Tématem prvního dílu jsou… cyklopruhy!

Také zpoza volantu žasnete, když ve městě nedaleko vedle sebe vidíte dva různé cyklopruhy, ale cyklista nevyužívá ani jeden z nich? A věděli jste, že vlastně nedělá nic protizákonného? Redaktor Světa motorů Petr Slováček vám v novém videopořadu Silničář vysvětlí, jak to s těmi cyklopruhy vlastně je. Pilotní epizodu si můžete už teď pustit výše.

Kromě samotných pruhů pro cyklisty přijde řeč i na jejich často zmatečné značení. Petr vám dále prozradí, jaký je rozdíl mezi vyhrazeným a ochranným jízdním pruhem. Bohužel vám nezaručíme, že po zhlédnutí dnešního videa budete cyklostezkám a jejich značkám stoprocentně rozumět. Jsou totiž věci, nad kterými zůstává stát rozum motoristům, ale také odborníkům a cyklistům. Ale nebudeme předbíhat, všechno podstatné už se dozvíte ve videu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)

Doporučujeme

19. 4. 2022 13:29
Re: Podanie ACZ
cele je to satira podla rackovacieho akcentu typickeho pre svet motorov
Avatar - Oscar_Romero
15. 4. 2022 14:14
Proč se mi tohle video samo spouští, kdy to nechci vidět?
Musíte to tak trapně vnucovat?
14. 4. 2022 20:31
Re: A co bezpečný boční odstup?!?
Cyklista jedoucí ve vyhrazeném pruhu není předjížděn vozidly, která jedou ve vedlejších pruzích.
ALE
Cyklista jedoucí v ochraném pruhu JE předjížděn vozidly, která jedou v tomto sdíleném pruhu určeném pro vozidla i pro cyklisty. Cyklista se zde má zdržovat v jeho, přerušovanou čárou, určené části celkového pruhu, vozidla pak mohou užít celou šířku pruhu, tedy včetně té, kde je cyklista. A při míjení cyklisty ho předjíždí.
14. 4. 2022 20:26
Re: Na cestách je více barvy
Bohužel značka přikazuje jen tam, kde je umístěna. Tedy na té stezce. Ne na vedle vedoucí silnici, kde platí značky na ní umístěné. A cyklista, protože mu bylo dovoleno ignorovat vedle vedoucí stezku, tuto značku ve "svém" pruhu na silnici nemá, tak ji nemusí ani dodržet. To by tam musel být přikázaný směr odbočení pro cyklisty na tuto stezku, což nikde není.
14. 4. 2022 14:08
Re: Dopravní inženýring zbraní dnešní byrokracie
a co třeba něco vědět?

když 100 lidí pojede autem, skončí v zácpě a do cíle dojedou za hodinu.
když 5 lidí pojede na kole (v cíli budou za 50 minut), 15 lidí pojede autobusem (v cíli budou za 40 minut) a 80 pojede autem a budou v cíli za 30 minut.

tohle řadě lidí naprosto uniká. vnímají mhd a cyklisty jako nepřítele, přitom oni sami z toho mají NEJVĚTŠÍ benefit.