Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka Cupra se připravuje na expanzi. Zvažuje vstup do USA, Čínu odmítá

Cupra Born
Cupra Born
Cupra Born
Cupra Born
69 Fotogalerie
Diskuze (17)

Automobilka Cupra má ambiciózní plány, mezi které patří rozšiřování pole působnosti. Šéf značky přiblížil plány růstu, které zahrnují zvážení vstupu na americký trh. O Číně zatím neuvažuje.

Cupra je jakožto samostatná značka v automobilovém světě relativním nováčkem. Se silným koncernem za zády jí to však nebrání v rychlém růstu. Jeho důkazem může být i rozšiřování na další trhy. Ještě v průběhu letošního roku vstoupí například do Austrálie.

Při příležitosti otevření nového showroomu značky ve městě Sydney do Austrálie dorazil také šéf Cupry, Wayne Griffiths. Během setkání s novináři naznačil i další kroky mladé automobilky. Podle kolegů z australského média Drive řekl: „Existují trhy mimo Austrálii, které rozvíjíme.

Video placeholder
Cupra Formentor 1.5 TSI DSG: Jak jezdí se základním motorem? • Zdroj: Auto.cz

Pokračoval slovy: „V Jižní Americe jsme silní, především v Mexiku, ale také v Kolumbii a Chile. Navíc, když se chcete stát světovou značkou – což je náš důvod pro příchod do Austrálie – samozřejmě musíte prokázat, že jste toho schopní. Takže se samozřejmě musíte dívat i na trhy jako Severní Amerika, ale to by bylo až v druhé fázi. Zatím jsme ohledně Severní Ameriky neučinili žádné rozhodnutí, ale začínáme s analýzou.

Kolegové z australského média Drive se v rámci tiskové konference zeptali také na vstup na významný čínský trh, na což Griffiths odpověděl: „Nyní ne. Koncern Volkswagen má [v Číně] celkem dominantní podíl v rámci svých stávajících značek. Mají silnou pozici s Audi, Volkswagenem i Škodou. Takže jít do Číny? Nyní ne. Důležitější jsou pro nás Spojené státy.

Značka, která ještě donedávna byla součástí Seatu, má s vlastním rozvojem plné ruce práce. Na velký čínský trh se sice nechystá, ale rozšiřuje svoji působnost na stávajících územích, do konce tohoto roku vstoupí do Austrálie a zvažuje dokonce i americký trh.

Vstoupit do diskuze (17)