Známé autobusy Karosa B732 v pražské MHD skončily

Více než čtvrtstoletí v ulicích, to už je nějaká doba a tak není divu, že když se v Praze v posledních letech řeklo autobus, nutně se musela každému vybavit červenobílá Karosa B732. Její kariéra začala v roce 1987, kdy jich hlavní město pořídilo 107 kusů a postupem času následovaly další. Pro další setrvání těchto autobusů ve flotile pražské MHD byla důležitá modernizace 192 těchto vozů, která probíhala v letech 1997-2002, což prodloužilo životnost některých autobusů až na 20 let.
Po 20 letech služby ovšem musí autobusy v pražské MHD skončit a současně dopravní podnik dbá na to, aby průměrný věk vozového parku nepřesáhl 9 let. Momentálně vyřazuje posledních deset B732, které nabídne k prodeji obálkovou metodou a pokud se neozvou zájemci, budou ekologicky zlikvidovány.
Desetitunový, jedenáct metrů dlouhý autobus pohání dieselové motory Liaz s výkony od 149 do 175 kW a je schopný převézt 31 sedících a 59 stojících cestujících. Všichni ale víme, že se dovnitř vešlo lidí mnohem víc. :-) Dnes se dopravní podnik zaměřuje na nízkopodlažní autobusy a nejrozšířenějším z nich je momentálně Iveco Citybus. V současnosti Praha provozuje 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 roku.