Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známé autobusy Karosa B732 v pražské MHD skončily

Michal Fokt Michal Fokt 19. 4. 2013 • 09:06
16
Svého času jeden ze symbolů Prahy odchází na odpočinek. Dnes naposledy na své trase jedou poslední tři autobusy Karosa B732.

Více než čtvrtstoletí v ulicích, to už je nějaká doba a tak není divu, že když se v Praze v posledních letech řeklo autobus, nutně se musela každému vybavit červenobílá Karosa B732. Její kariéra začala v roce 1987, kdy jich hlavní město pořídilo 107 kusů a postupem času následovaly další. Pro další setrvání těchto autobusů ve flotile pražské MHD byla důležitá modernizace 192 těchto vozů, která probíhala v letech 1997-2002, což prodloužilo životnost některých autobusů až na 20 let.

Po 20 letech služby ovšem musí autobusy v pražské MHD skončit a současně dopravní podnik dbá na to, aby průměrný věk vozového parku nepřesáhl 9 let. Momentálně vyřazuje posledních deset B732, které nabídne k prodeji obálkovou metodou a pokud se neozvou zájemci, budou ekologicky zlikvidovány.

Desetitunový, jedenáct metrů dlouhý autobus pohání dieselové motory Liaz s výkony od 149 do 175 kW a je schopný převézt 31 sedících a 59 stojících cestujících. Všichni ale víme, že se dovnitř vešlo lidí mnohem víc. :-) Dnes se dopravní podnik zaměřuje na nízkopodlažní autobusy a nejrozšířenějším z nich je momentálně Iveco Citybus. V současnosti Praha provozuje 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 roku.

Témata
20. 4. 2013 13:30
Re: Karosy
Citybusy začaly vrzat až s dobou? Byl jsem u toho, ještě když jsem pracoval u DP, kdy se vždy s novou dodávkou Citybusů vybavovali řidiči molitanem, aby si jej nastříhali a dávali mezi vrzající plasty. Citybusy totiž vrzaly od samého počátku...
20. 4. 2013 13:27
Re: Karosy
Na to jste prosím přišel jak? Za poslední royk kupuje většina měst v ČR autobusy SOR, čest výjimkám (Solaris). Navíc by mě hodně zajímalo, jak jste došel k názoru, že Sory mají nižší životnost, když ta nemohal být ještě ani prověřena? První SORy řady NB začaly jezdit v roce 2009, tedy nejstarším kusům je v tuto chvíli 4 roky. Zatímco Citybusy z let 2001-2005 se ve velkém odstavují pro prasklé rámy. SOR je autobus jako každý jiný sestavený z komponentů, které najdete napříč všemi značkami v Evropě. Jen to vypadá jinak a vyrábí se to jinde.
Avatar - T613
20. 4. 2013 09:18
Re: Karosy
Ostrava slavnostně vyřadila "700" řadu loni na podzim
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2013 00:54
Re: Karosy
Jenže v Praze to bylo z celkového počtu už minimum a meziměstské linky už dávno obsluhují novější typy, takže údiv není na místě.
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2013 00:49
Re: Karosy
:yes: lveca jsou ještě v rámci možností celkem pohodlný a začly vrzat až s dobou. Ale SORy, to sorry...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud