Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen představuje nový motor 1.5 TSI, dorazí na konci roku

David Bureš
Diskuze (142)
Nová patnáctistovka se má pochlubit o 10 % nižší spotřebou než dnešní 1.4 TSI. Pomůže tomu moderní technika.

Už v lednu vyšlo najevo, že Volkswagen připravuje novou generaci motorů s objemem 1,5 litru, která nahradí stávající jednotky 1.4 TSI a 1.6 TDI. Nyní automobilka na tradičním vídeňském symposiu motorů představuje první agregát této nové generace, benzinový čtyřválec 1.5 TSI.

Volkswagen bez bližších detailů oznámil, že do prodeje nové TSI vstoupí ještě před koncem letošního roku, a to ve dvou výkonových variantách s 96 kW a 110 kW. Točivý moment uveden nebyl, má však být dostupný už v nízkém spektru otáček, údajně už od hranice 1300 min-1.

Dřívější zprávy naznačují, že patnáctistovky se jako první dočká modernizovaný Golf. Později by měla být k dispozici také v dalších modelech, Škodovka ji mimo jiné využije ve Fabii a Octavii. Rozšíření jednotky v nabídce modelů VW Group nastane po příchodu přísnějších emisních pravidel v roce 2017.

Hlavní proklamovanou předností nového agregátu je samozřejmě nízká spotřeba, která podle Volkswagenu bude o 10 % nižší než v případě dnešního motoru 1.4 TSI s 92 kW. Automobilka navíc tvrdí, že spotřeba nebude nižší jen v laboratorních normovaných cyklech, ale také během reálného, každodenního provozu.

Tato úspora byla zajištěna použitím té nejmodernější techniky. Volkswagen upozorňuje především na turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které se ve velkosériové výrobě objeví vůbec poprvé. Systém se zatím příliš nepoužívá, známý je ale třeba z vybraných modelů Porsche.

Benzinový motor navíc disponuje vypínáním válců a vysokým kompresním poměrem s hodnotou 12,5:1. Volkswagen dále hovoří o vyspělém řízení teploty, sníženém tření nebo použití nové, čtvrté generace přímého vstřikování common-rail, které pracuje až s tlakem 350 bar. Spotřebě pomáhá též úsporný Millerův cyklus, v rámci něhož se sací ventil uzavírá opožděně, až během expanze.

Vedle zážehové patnáctistovky Volkswagen počítá také se vznětovým motorem 1.5 TDI, který nahradí dnešní 1.6 TDI. Rodina motorů bude modulární, což umožní na stejném základu vyvinout i litrový tříválec.

David Bureš
Diskuze (142)
1. 5. 2016 11:07
Re: MPI and DI
Že ten motor bude, ještě neznamená, že ho tu nabídnou. I teď mají 1,4 a 1,6 MPI (EA211), ale tady je nenabízí. Jsou určené pro Rusko, Čínu nebo Brazílii.
1. 5. 2016 00:27
Re: MPI and DI
Máš pravdu. Dokonca bude aj 1,5 MPI. [odkaz]
Sú aj ľudia ktorí uprednostnia jednoduchosť a spoľahlivosť, pred výkonom a krútiacim momentom. Aj Renault ponúka do nového Megana novú atmosférickú 1,6 a Opel do Astry novú 1,4.

1. 5. 2016 00:20
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Reč je o emisiách, ktoré majú údajne poškodzovať ozónovú vrstvu a spôsobovať globálne oteplenie. Takže je jedno či plávajú pod nosom, alebo Tichým oceánom.
Ty si to pochopil tak, že škodia len keď pričuchneš ku komínu?
30. 4. 2016 16:15
Re: DALŠÍ "VYLEPŠENÁ" HROMADA ŽELEZA NA DRAHÝ BENZÍN
Zrovna oxidy dusíku jsou velké svinstvo.
30. 4. 2016 16:12
Re: Re:
Je to sice nesmysl, ale bylo by to hezké. ;-)