Marchionne: Alfa Romeo 159 byl přešlap
Předmětem setkání nejvyššího šéfa Fiatu Sergia Marchionneho s analytiky významných bankovních domů byl další vývoj teď již oddělené automobilové skupiny Fiat Group a zejména výhled operací se zámořskou akvizicí skupiny Chrysler. Fiat hodlá svůj podíl na Chrysleru postupně navyšovat (na 35 % do konce roku 2011), ale vedle bankovních zdrojů financování bude nutné získat hotovost i prodejem některých částí skupiny.
V posledních týdnech se hodně spekulovalo o prodeji části akcií vysoce ziskového Ferrari, dodavatele komponent Magneti Marelli a všeobecně znám je opakovaně vyjadřovaný zájem Volkswagenu o značku Alfa Romeo. V té souvislosti na schůzce s analytiky 12.listopadu 2010 z úst Marchionneho zaznělo, že je zřejmé, že uvedení Alfy 159 na trh, v podobě jakou v Evropě známe, byla chyba. Zatímco stopadesátdevítka nebyla podle Marchionneho ryzí Alfou Romeo, nástupce - model Giulia - jí být má.
Alfa Romeo Giulia by se měla na trhu objevit v roce 2012, kdy má být současně ukončena výroba modernizované Alfy 159.
Giulia má být nosným modelem pro návrat značky na americký trh. O místě výroby zatím nebylo rozhodnuto, ale jednou z možností zůstává, že by Giulia byla vyráběna v USA.
Podle strategického plánu Alfy Romeo, který značka zveřejnila letos v dubnu, by se měly v roce 2012 současně představit obě karosářské varianty Giulie - sedan i kombi SW.
Ačkoliv strategický plán nepočítá s větší Alfou Romeo, než bude Giulia, o budoucnosti sedanu Alfa 169 prý zatím není definitivně rozhodnuto. Pokud by nová vlajková loď - nástupce modelů 164 a 166 - dostala zelenou, šlo by zřejmě o model vyráběný v zámoří a to především pro severoamerické trhy. Původně mělo být o stošedesátdevítce rozhodnuto do konce roku 2010, termín se ale o 6 až 9 měsíců posunuje.