Alfa Romeo, Lancia a Maserati: Plány expanze do roku 2014
Letos Alfa Romeo sází vše na nový hatchback nižší střední třídy Giulietta. Název tohoto modelu, vypůjčený z bohaté historie značky, znamená v italštině Jůlinka – „dospělá“ Julie, tedy sedan a kombi střední třídy Giulia přijdou na trh v roce 2012.
Nová Giulia nahradí aktuální řadu 159. Jeho technika bude pocházet z vývoje Fiat Group, ale zároveň tento model bude vést vstup Alfy Romeo na americký trh. Bližší podrobnosti zatím nejsou známy, je ale zřejmé, že Fiat vsadí na důslednější rozlišení značek Alfa Romeo a Lancia, která bude na rozdíl od Alfy více spoléhat na techniku od Chrysleru.
Zatímco Alfa 159 vydrží ve výrobě do roku 2012, tedy sedm let, netradiční kupé Brera a odvozený kabriolet Spider skončí o rok dříve. Brera se nástupce nedočká, nový Spider naopak vsadí na větší odlišení od ostatních modelů a využije platformu Chrysleru 300C upravenou přímo pro tento model.
SUV značky Alfa Romeo potvrzeno
Alfa Romeo se také chystá na dlouho očekávaný vstup do kategorie SUV – kompaktní crossover se představí v roce 2012 a bude také stát u vstupu na americký trh, větší model postavený na základě příští generace Jeepu Cherokee je plánován na rok 2014.
Automobilka tak nakonec zvolí jinou cestu, než kterou naznačoval koncept Alfa Romeo Kamal z roku 2003.
Konec čeká nejen řadu 147, která má nástupce v podobě Giulietta, ale také odvozené kupé GT. Segment, kde působí Alfa Romeo GT, automobilka zcela opustí. Místo toho chystá rozšíření nabídky základního modelu – po faceliftu v roce 2012 se začne vyrábět i pětidveřová verze malého MiTo (od 2013), která zamíří také do USA. Po faceliftu v roce 2014 se za oceánem začne prodávat také větší Giulietta.
Žádný nástupce Alfy 166, místo toho zcela nový model Maserati
Ve vyšší střední třídě bude místo dlouho odkládaného nástupce Alfy Romeo 166 operovat nový sedan značky Maserati. Automobilka s trojzubcem ve znaku se tak vrátí do segmentu, který vyklidila v 90tých letech s koncem řady Biturbo. Základní cena bude pod hranicí 55 tisíc Euro.
Naopak nová, v pořadí šestá generace pětimetorvého luxusního Quattroporte zasáhne širší cílovou skupinu. Bude pokrývat větší cenové i výkonové spektrum a přinese zcela nový design. Maserati chce s novým modelem navýšit svůj tržní podíl v segmentu z 3 na 8 %.
Sázka na spojení Lancia-Chrysler potvrzena
Dalšímu působení značky Lancia v prémiovém segmentu pomůže spojení s Chryslerem, který má podobnou úlohu v rámci americké skupiny. Prvním plodem spolupráce bude nový sedan s pohonem zadních kol, odvozený od Chrysleru 300C. Konvenčního uspořádání pohonu se Lancia vzdala před dlouhými 40 lety, kdy byla ukončena výroba typu Flaminia, přeznačená verze 300C tak bude znamenat alespoň v tomto smyslu velký návrat.
V roce 2011 také přijde upravená verze aktuální generace MPV Grand Voyager, která se stane přímým nástupcem Lancie Phedra (zcela nová generace přijde v roce 2014). Další novinkou naplánovanou na příští rok je nový Ypsilon, z ekonomických důvodů postavený na podvozku Fiatu Panda a vyráběný v polských Tychách.
Deltu, nekonvenční kombinaci hatchbacku a kombi, nahradí v průběhu let 2012 a 2013 hned tři karosářské verze nového modelu nižší střední třídy. Na výběr bude klasický sedan, kombi i hatchback. V roce 2014 pak přijde i sedan střední třídy a podobně velký crossover.
Doporučujeme |
Ferrari: 458 Italia je počátkem ofenzivy, přijde i nové Enzo (produktový plán do roku 2014) |
Chrysler, Dodge a Jeep: Budoucnost v náruči Fiatu (plán do roku 2014) |