Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A tohle jste viděli? Test Škody Favorit v Top Gearu!

David Bureš
Diskuze (34)
Po dobových reklamách jistě stojí za připomenutí ještě jedna videolegenda spjatá se Škodou Favorit. Dobový test Top Gearu!

BBC v současnosti připravuje novou verzi Top Gearu, v níž bude účinkovat hned šest moderátorů. Ještě, než se nového Top Gearu dočkáme, rozhodli jsme se připomenout ten starý. A starým nemyslíme ten s Clarksonem, Hammondem a Mayem, ale ten původní, který býval automobilovým magazínem a nikoliv zábavnou show.

Top Gear se na obrazovkách BBC poprvé ukázal již v roce 1977, díky čemuž patří mezi vůbec nejstarší automobilové pořady na světě, které se dodnes vysílají. Až do změny formátu v roce 2002 to býval typický motoristický pořad plný řidičských rad a spotřebitelských testů aut. Mezi vyzkoušenými vozy se na konci osmdesátých let objevila i tehdejší žhavá novinka z Mladé Boleslavi – Škoda Favorit. Dobový test můžete zhlédnout na přiloženém videu, přičemž je doplněn i českými titulky.

Jestliže se vám testovaný Favorit na videu v něčem nezdá, může to být tím, že vozy pro britský trh dostávaly speciální výbavu. Doplněny byly o litá kola a pneumatiky GoodYear, specialitou bylo i střešní okno, rádio Philips a stěrač zadního okna.

Moderátor Chris Goffey přiznává, že Favorit je překvapujícím vozem. Jeho motor o objemu 1281 cm3 vyvíjený ve spolupráci s britskými inženýry je sice podle jeho slov poněkud hrubý, i v prudkých welšských kopcích je ale dostatečně pružný a jeho zrychlení je srovnatelné s konkurenčními auty.

Goffey si také pochvaluje dostatečné odhlučnění nebo práci podvozku. „Jízda není vůbec špatná. Podvozek pohlcuje větší výmoly a nerovnosti,“ tvrdí moderátor a zdůrazňuje, že jede po hrbolaté silnici. Líbí se mu též přilnavost v zatáčkách a hlavně prostorná kabina. O zavazadelníku ale říká, že je průměrný.

Ne všechny prvky Favoritu jsou ale hodnoceny kladně. Goffey upozorňuje na tužší řízení a větší poloměr otáčení. Ovládání směrových světel je pak podle jeho názoru příliš daleko od volantu. Nejvíce si však stěžuje na ovládání vnějších zpětných zrcátek, jejichž obraz je navíc velice zkreslující.

Výsledek testu je nakonec pro Favorit pozitivní. Goffey tvrdí, že si mladoboleslavský hatchback ve srovnání s konkurencí vede velice dobře. A když se vezme v úvahu jeho velice nízká cenovka, jedná se podle Goffeyho o velmi atraktivní alternativu k ojetému Fordu Fiesta nebo Chevroletu Nova.

David Bureš
Diskuze (34)
29. 3. 2016 11:10
Re: ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN : DIE SIMULANTE BANDE !! čéší
Děkuji za odpověď. Potvrdil jsi mi moje "podezření" - že jsi velice mladý a blbý k tomu.
A mimochodem: Favorit není sajrajt 90.-tých let, ale druhé poloviny osmdesátých. A o kvalitách tohoto auta jsem měl možnost trochu diskutovat s tehdejším "prototypovým" (dnes by se řeklo zkušebním) řidičem Škody. Byl to manžel naší kantorky, jezdil pro ní také ke škole s jedním ze zkušebních prototypů, polepeným kartonovými krabicemi jako maskováním. Oproti stopětkám a stodvacítkám to byl skok o několik desetiletí dopředu (ačkoliv dodnes tvrdím, že nejlepší auto, které jsem kdy řídil - a že jich bylo požehnaně - byla moje Š 110 s motorem z erka).
21. 3. 2016 20:48
Re: ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN : DIE SIMULANTE BANDE !! čéší
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
21. 3. 2016 10:26
Re: Nova asi nebude Chevrolet
Mrkni o tri poschodia vyššie. Ide o General Motors, avšak správne malo byť Vauxhall Nova/Opel Corsa. Teda, podľa mňa ;-)
P.S. Lada Nova bola určená pre nemecký-NSR trh.
20. 3. 2016 19:49
Nova asi nebude Chevrolet
Moderátor TG o Favoritu mluví jako o dobré alternativě ojeté Fiesty nebo Novy. Neříká značku auta, tak jste si vy odborníci za Auto.cz doplnili Chevrolet Nova.
Ale on skoro určitě měl na mysli Ladu Nova, což byl obchodní název pro VAZ 2105, 07 a kombík 04. Prostě Žigul...
20. 3. 2016 16:31
Re: Favorit mal šťastie.
Keď si zoberieme, čo Ostblok vtedy vyrábal v kategórii osobné vozidlo: Wartburg, Trabant, FSO Syrena, Zaporožec, Moskvič, ... a potom samé talianske licencie, tak je jasné, že angláni boli trochu zaskočení.